Meningen over Feedback

...I rest my case...

Attachments

• logomorel.jpg
    logomorel.jpg
    7,1 KB · Bekeken: 126
Volgens mij valt het allemaal wel mee hoor.
Elke winkel heeft zijn voors en zijn tegens.
Reken er maar op dat ze je af proberen te zetten waar je bij staat!
Sommige winkels staan er om bekend.
Peter Verspuij heeft inderdaad veel klagers, maar er zijn ook mensen die er bij zweren.
Uiteraard is dat voor iedereen anders.
Ikzelf heb niet zoveel met Verspuij.
Jammer genoeg was de service die ik er kreeg niet zo goed.

Slechte service is iets waar ikzelf niet zo goed tegen kan.
Ultieme afknapper vind ik. je legt er toch een smak geld neer.
Chaotische taferelen als je af wilt rekenen of iets wilt vragen....
Klanten die op hun uiterlijk beoordeeld worden; kom je met je ouwe kloffie binnen zul je ook niet genoeg geld hebben...
Slechte zaak, maar elke winkel heeft zo zijn voors en zijn tegens....
!
!
!
!

Ik merk dat veel mensen de gedachte hebben dat je voor lage prijzen geen service kan verwachten maar hoe is het eigenlijk met de service gesteld in de winkels van onze vrienden in Keulen ?

Feedback.......geen klachten hoor.
Ik wordt er altijd binnen 2 min geholpen.

Gewoon een synth onder je arm pakken ,en richting de uitgang lopen.

Origineel geplaatst door Ramirez
Feedback.......geen klachten hoor.
Ik wordt er altijd binnen 2 min geholpen.

Gewoon een synth onder je arm pakken ,en richting de uitgang lopen.

:D

Pcies of pissen tegen een versterker en dan Breakdancen. Zeker weten dat je dan aandacht krijgt en ontzettend véél feedback!

Laatst was mijn behringer kx1200 kapot gegaan. deze had ik bij feedback utrecht gekocht uit de b-stock. hij viel nog net binnen de fabrieksgarantie van een jaar, dus ik bellen met apeldoorn (kortere reistijd voor mij). En ik kon gelijk een nieuwe ophalen. Heel netjes vind ik, dus totaal geen negatieve ervaring met Feedback.:okdan:

Een algemene trend, niet specifiek voor frietbek, is het NIET naleven van de wet.

In de Europese wetgeving staat: voor consumentenproducten is de garantietermijn minimaal twee jaar. Uitzonderingen gelden voor producten die een beperkte levensduur hebben.

Dit houdt in dat je RECHT HEBT OP MINIMAAL TWEE JAAR GARANTIE. Helaas maken veel wederverkopers gebruik van onwetendheid bij ons consumenten, het is daarom belangrijk dat iedereen weet dat dit een recht is wat je niet afgepakt mag worden. Staat er op een factuur dat je 1 jaar garantie hebt, dan is dit strijdig is met de wet, je hebt namelijk MINIMAAL 2 jaar garantie. Laat je dus niet overbluffen door een hoop kleine lettertjes of een gewichtig uitziend papiertje!

Is na 2 jaar de garantie helemaal verlopen? De wet zegt dat de verkoper aansprakelijk blijft gedurende de hele (gemiddelde) levensduur van een verkocht product. Dus wanneer een apparaat na 4 jaar stuk gaat terwijl je een levensduur van 10 jaar mag verwachten, dan moet het euvel worden verholpen zonder dat jij daar kosten voor moet maken. Normale slijtage uitgezonderd.

Origineel geplaatst door FrankH
Een algemene trend, niet specifiek voor frietbek, is het NIET naleven van de wet.

In de Europese wetgeving staat: voor consumentenproducten is de garantietermijn minimaal twee jaar. Uitzonderingen gelden voor producten die een beperkte levensduur hebben.

Dit houdt in dat je RECHT HEBT OP MINIMAAL TWEE JAAR GARANTIE. Helaas maken veel wederverkopers gebruik van onwetendheid bij ons consumenten, het is daarom belangrijk dat iedereen weet dat dit een recht is wat je niet afgepakt mag worden. Staat er op een factuur dat je 1 jaar garantie hebt, dan is dit strijdig is met de wet, je hebt namelijk MINIMAAL 2 jaar garantie. Laat je dus niet overbluffen door een hoop kleine lettertjes of een gewichtig uitziend papiertje!

Is na 2 jaar de garantie helemaal verlopen? De wet zegt dat de verkoper aansprakelijk blijft gedurende de hele (gemiddelde) levensduur van een verkocht product. Dus wanneer een apparaat na 4 jaar stuk gaat terwijl je een levensduur van 10 jaar mag verwachten, dan moet het euvel worden verholpen zonder dat jij daar kosten voor moet maken. Normale slijtage uitgezonderd.

Kinkt heel leuk maar heb je ook een duidelijke bron waarmee ik dat soort dingen kan hard maken in een winkel want ik denk niet dat ze hier zomaar in mee gaan.

Origineel geplaatst door metatron
Kinkt heel leuk maar heb je ook een duidelijke bron waarmee ik dat soort dingen kan hard maken in een winkel want ik denk niet dat ze hier zomaar in mee gaan.

idd... die verkopers lullen zich de ballen uit de broek om hier onderuit te komen. hetzelfde geldt voor je geld terugkrijgen als je binnen een bepaalde tijd (8 dagen?) niet tevreden bent... komen ze altijd op de proppen met die klote-waardebonnen.
je moet echt erg stevig in je schoenen staan wil je dat verkoopgeweld kunnen weerstaan.

wat ze in die winkels dan weer niet begrijpen (niet alleen feedback hoor, laatst had m'n maat een flink probleem bij tach & tally waar hij al jaren weleens wat kocht) is dat je na zo'n onjuiste behandeling gewoon niet meer terugkomt.

dat hebben die duitsers dan beter begrepen. bij musicstore en thomann doen ze daar (voorzover ik heb meegemaakt) totaal niet moeilijk over, en terecht!

Consumentenbond. Als je lid bent kan je hun hulp inschakelen als je gezeik met 'n winkel hebt, en vaak is 'n belletje van de Consumentenbond al voldoende om je recht te krijgen. De winkel zal tegenover de klant in eerste instantie natuurlijk proberen om zich overal onderuit te lullen, maar de opperhoofden van de betreffende winkels weten donders goed wat hun plichten zijn, en dan is de angst voor negatieve publiciteit vaak groter dan de wil om (onterecht) gelijk te krijgen..

Origineel geplaatst door koediman
idd... die verkopers lullen zich de ballen uit de broek om hier onderuit te komen. hetzelfde geldt voor je geld terugkrijgen als je binnen een bepaalde tijd (8 dagen?) niet tevreden bent... komen ze altijd op de proppen met die klote-waardebonnen.
je moet echt erg stevig in je schoenen staan wil je dat verkoopgeweld kunnen weerstaan.
...

..óf lid zijn van de Consumentenbond dus. De verkopers kunnen lullen wat ze willen maar als 't in de wet staat komen ze d'r uiteindelijk niet onderuit. Wel rekenen winkels er volgens mij vaak op dat de klant geen zin heeft in de naar verhouding enorme berg gezeik om z'n recht ook daadwerkelijk te krijgen, en 't dus maar laat zoals 't is.
Dat ze waardebonnen geven i.p.v geld terug is dacht ik wel hun recht. Net zoals als er iets kapot gaat, dat de winkel dan tot 2 keer toe (of "binnen redelijke grenzen".. weet 't niet meer precies) de kans krijgt om 't te repareren of te vervangen, waarna ze verplicht zijn om geld terug te geven. Dus als synth X die je bij winkel Y hebt gekocht al voor de 8e keer d'r mee ophoudt nadat hij de voorgaande 7 keren bij winkel Y in de reparatie is geweest, dan kan je stellen dat de redelijke grenzen ondertussen gepasseerd zijn en je geld terug eisen.
Lang leve de Consumentenbond!

oozi, leuk dat je reclame maakt voor De Consumentenbond maar je hoeft natuurlijk geen lid te zijn van welke Consumentenbond dan ook. Als je weet wat je rechten zijn en een beetje doorzettingsvermogen hebt dan is er geen bond bij nodig. Maar het blijft belangrijk om te zeggen dat de Consumentenbonden goed werk doen.

Belangrijk om te onthouden is dat je als consument NIETS te maken hebt met de fabriek, je doet zaken met de leverancier / winkel waarmee je de koopovereenkomst hebt gesloten.

Hier een paar linkjes:
http://www.computerconsument.nl/pages/printen.php?redartID=240
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2213
http://www.dealerinfo.nl/2002/203/wet.htm
http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!prod!CELEXnumdoc&lg=nl&numdoc=31999L0044&model=guichett
http://www.eccbelgium.be/NL/infocenter/news_detail.asp?h=10&nID=40

Origineel geplaatst door FrankH
oozi, leuk dat je reclame maakt voor De Consumentenbond maar je hoeft natuurlijk geen lid te zijn van welke Consumentenbond dan ook. Als je weet wat je rechten zijn en een beetje doorzettingsvermogen hebt dan is er geen bond bij nodig..
...

Klopt, maar 't maakt 't wel makkelijker. En 't heeft niks met reclame te maken maar ze hebben mij al wel een aantal keren geholpen (weliswaar niet met muziekapparatuur maar dat maakt niet uit). Je staat wel wat sterker/zelfverzekerder in je schoenen met zo'n organisatie achter je. Probleem is vaak ook dat klanten vaak niet bewust zijn van wat ze nou precies wel of niet kunnen eisen, en dat verkopers doen alsof ze wel precies weten hoe 't allemaal zit. Recht van de sterkste bluffer..

Owkee, eerder in dit topic heb ik aangegeven dat ik nog geen aanvaringen van formaat had gehad bij de Feedback.

Inmiddels is dus wel het geval, en ik wil erg graag even mijn hele lange ei kwijt. Vandaar:

8 november was ik van plan de dag erop naar de Feedback (Apeldoorn) te gaan om een midi-interface en 10 midi-kabels te halen. Om de reis niet voor niets te maken, vooral vanwege een ontstoken been, wou ik ze eerst bellen om te vragen of alles op voorraad was.

Ik heb werkelijk waar in 4 uur minimaal 10x gebeld. Iedere keer werd de oproep genegeerd of de haak er meteen opgegooid. Daarom heb ik via het contactformulier van de site om 13.30 het volgende bericht verstuurd:

Hebben jullie de Esi M4u (voldoende) op voorraad? Zelfde vraag geldt voor 3
meter lange midikabels.

24 uur later had ik hier nog geen antwoord op. Dus heb ik weer minimaal 5 keer gebeld. Alle oproepen werden weer genegeerd.
Geirriteerd dat ik hierdoor was stuurde ik ze het volgende bericht:

Zowel woensdag als donderdag heb ik geprobeerd jullie filiaal telefonisch te
bereiken met een vraag over de beschikbaarheid van een bepaald product. In
totaal heb verdeeld over beide dagen ongeveer 15 pogingen gedaan. Allen
werden genegeerd. Ook een bericht dmv. dit formulier werd genegeerd. Hiermee
wordt voor mij alle twijfel weggenomen mijn bestelling bij een Duitse
concurrent van jullie te doen. Tevens zal ik de beroerde reputatie die
jullie opgebouwd hebben op verschillende internetfora bevestigen. Nu is het
wachten op een bevestiging van mijn naieviteit, want stiekem heb ik hoop dat
jullie dit bericht niet zullen negeren. Groeten, Hans {achternaam}

Hier kreeg ik het volgende antwoord op:

Geachte heer {achternaam},
Ik vindt het zeer spijtig te moeten vernemen dat wij slecht bereikbaar zijn
geweest de afgelopen dagen. Onze welgemeende excuses hiervoor. Toch moet ik
wel mijn twijfel uitspreken of dit geheel aan onze kant ligt. Ik heb niet
eerder deze week een email van u mogen ontvangen in onze inbox. Ook heb ik
navraag gedaan bij onze colega's in andere filialen maar daar waren geen
klachten over onze bereikbaarheid ondanks wij meerdere keren per dag
telefonisch contact plegen. Dus voor de zekerheid hier nog even onze
openingstijden en contactinformatie.

Feedback Apeldoorn
Hoofdstraat 32-34
7311 kc Apeldoorn
Tel 055-5787454
Email: matthijs@feedback.nl

Di 10.00-1800 (doorlopend)
Wo 10.00-18.00
Do 10.00-18.00 19.00-21.00 (tussen 18.00 en 19.00 gesloten)
Vr 10.00-18.00
Za 10.00-17.00

Als dit toch klopt met de door u gedane pogingen zal dit helaas toeval zijn
en hoop ik u toch nog van dienst te kunnen zijn.
Als u mij op dit adres zou willen terugmailen met uw telefoonnummer beloof
ik u per omgaande terug te bellen.

Met vriendelijke groet,

Matthijs {achternaam}
Store manager
Feedback Apeldoorn
matthijs@feedback.nl

Dit stuitte mij op de borst. Eerst krijg ik welgemeende excuses, maar daarop volgt meteen een verwijt dat mijn integriteit discutabel zou zijn. Waarom zou er uberhaupt excuses aangeboden worden als ik die mail toch niet verstuurd zo hebben en die telefoontjes niet gepleegd zou hebben?
In eerste instantie wou ik hier verbaasd en nog meer geirriteerd op reageren, maar ik besloot de zaak laten rusten en zoals ik gezegd had mijn bestelling bij de Musicstore doen.

Tot het moment dat ik na 8 (!) dagen een reactie op mijn eerste mail kreeg.

Beste Hans,

Op dit moment hebben we de m 4 u op voorraad. De midi kabels hebben we op
dit moment ook op voorraad.

Niels {achternaam}
Sales Midi & Recording
Feedback Apeldoorn
niels@feedback.nl

Hieraan vast zat mijn oorspronkelijke mail zoals hij helemaal boven gequote is. Op dit moment brak mijn klomp. Ik stuurde alles alsnog naar de filiaalmanager op de volgende manier:

Hallo Matthijs,

Na je mail van 10 november (zie onderaan deze mail), had ik mezelf
voorgenomen niet meer te reageren.

Ik ben er namelijk niet van gediend door een winkelier, op bijzonder zwakke
impliciete wijze, als leugenaar uitgemaakt te worden. Dit is mijn inziens
zelfs ironie ten top.

Op het moment dat ik als klant klaag over het feit dat er niet gereageerd
wordt op meer dan 10 telefoontjes en een e-mail hoeft er naar mijn mening
niet aan mijn integriteit getwijfeld te worden.
Dit is een behandeling die mij hevig frustreert. Vooral omdat ik al sinds 8
jaar klant bij Feedback ben, en hier veel heb uitgegeven.

Inmiddels heb ik mijn bestelling bij de Musicstore in Keulen gedaan. Een
zaak die ondanks de afstand en taalbarriere een uitstekende service biedt en
gratis verzend. Iets dus waar ik na deze ervaring met jullie vaker gebruik
van zal maken.

De reden dat ik toch nog reageer is dat ik vandaag onderstaande mail
ontving.
Een antwoord, 8 dagen vertraagd, op mijn mail die ik niet verstuurd zou
hebben. Voor het feit dat ik al de telefoontjes gepleegd heb, die ik beweer
gepleegd te hebben, zal ik geen bewijs krijgen, maar voor mij is de zaak
duidelijk.

Groeten,

Hans {achternaam}

Laat ik positief blijven en het feit dat ik hierop geen antwoord meer gekregen heb zien als dat ze begrepen hebben dat ik niet meer bij de Feedback terugkom. En dat voor een fucking midi-interfaceje. Wat een hufters.

(Allemachtig, persoonlijk record voor langste post?)

dat van die garantie staat gewoon in het wetboek. Artikeltje weet ik niet, maar kan je opzoeken (als je beschikking hebt tot het wetboek). Ik zou niet zeggen dat feedback wat dat betreft strijdig met de wet bezig is, maar eerder dat de wet je handvat biedt om meer uit die garantie te halen.

Origineel geplaatst door Kraan
Kraans langste post ooit ;)

Dat Feedback niet op mails reageert heb ik al vaker meegemaakt. Ik vul via het contactformulier op hun site mijn vraag in, en vervolgens nooit meer antwoord. Dat heeft me al meerdere malen in de armen van een ander(e winkel hè!) gedreven.

Zullen ze dat nu echt niet door hebben? Ik heb 1 jaar fulltime en 1 jaar parttime als After Sales manager (Lees: sleuren en aansluiten van bruin- en witgoed) voor de It's, Modern en Prijstopper gewerkt.

Bij zo'n bedrijf gaat ook genoeg fout, maar de schuldige krijgt dan ook genadeloos op zijn flikker. In zo'n concurrentievol wereldje moet alles in het teken van service staan.

Wat zorgt er dan voor dat een winkel als de Feedback zich zo'n arrogante houding kan permiteren? Dat ze denken dat het maar om een 100 euro gaat? Hoe weten ze nou wat ik de volgende keer uit wil geven?

En dat dan allemaal met zo'n bedrijfsnaam: "FEEDBACK" ??? :stupid :confused:
zijn jullie wel zeker dat die winkel niet "NO feedback" heet?

Back