Meningen over Feedback

Oscillatorion:

Oh kom op zeg: ik stelde mezelf helemaal niet arrogant of neerbuigend op, maar gewoon normaal en als iemand die er is om informatie te krijgen en iets te kopen. Als je binnenloopt en de verkopers kijken je al smerig aan terwijl er verder nog helemaal niks is gebeurd, dan weet ik al hoe laat het is. En als ik vervolgens -- terwijl ik me nog steeds niet arrogant of neerbuigend opstel -- merk dat een verkoper mij verkeerd probeert te paaien, dan is het helemáál raak!

Als ik weet dat 1+1 gelijk is aan 2 dan moet zo'n verkoper mij niet komen vertellen dat het gelijk is aan 3, of 4, of 1000, of zo. In andere woorden: als zo'n vent mij leugens verkoopt en mij probeert te paaien terwijl ik allang weet waar het over gaat, dan weten we hoe laat het is. Niks achterdochtigs als ik z'n antwoord hoor: ik wéét dat hij liegt of dat-ie me probeert te manipuleren! :P

Nee, het lijkt er eerder op dat zíj zich arrogant en neerbuigend opstellen. En het schijnt dat ze er geen erg in hebben om te liegen ook en om allerlei trucs toe te passen.

Ander verhaal in een hifi-zaak is dat een verkoper mij probeerde te paaien door "grote namen" te noemen. Hij probeerde me te overtuigen dat het ene beter is dan het andere door namen te noemen. Wat voor een drogredenering is dat nou? Geef me gewoon de harde objectieve feiten en laat dat onnodige sensationele en onlogische gedoe maar voor degenen die er vatbaar voor zijn.

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Bren Dun, jij weet al waarom die thread weggehaald is en ik hoop dat jij ons beleid hier respecteert.
Niet alle transacties verlopen zonder problemen, vandaar ook deze thread, maar of anoniem oproepen tot boycots nu de oplossing is. Bel Feedback gewoon op en regel het!

....ik denk dat ie dat al enkele keren heeft geprobeerd...zonder resultaat...tis niet voor niks dat ie deze thread begint...:dubbel:

Wat ik gewoon echt niet begrijp is dat als je in de 'Snoepwinkel' werkt het voor veel van die verkoopgasten zo moeilijk moet zijn om die passie voor 'Snoep' te delen met gelijkgestemde zielen(ook al is dat toevallig een klant...) Wat is dat toch? ? ?:confused:

Maar natuurlijk respecteer ik jullie beleid, althans het grootste gedeelte: wat ik niet ervan respecteer is obstructie van rechtvaardigheid -- in deze context de bewuste blokkade van de oprichting van een legitieme boycot. De existentie van klachten, slechte behandelingen en service, enzovoorts, is nog steeds en dat na zo'n lange tijd en het is nóg niet beter geworden en het is feit dat Feedback min of meer monopolistisch is: wat moet men dan? Deze onterechte kwellingen accepteren? Nee, natuurlijk niet: we doen iets eraan.

Hun bellen heeft weinig zin want een aardig praatje (dat niet eens oprecht hoeft te zijn) maakt verder weinig goed. Het zijn hun amateurisme, gebrek aan kwaliteit, enzovoorts, die iemand dwingen om nóg meer moeite te doen, tijd te nemen, geld te verspillen, etc., dan eigenlijk nodig moest zijn in de eerste plaats. En de volgende keer is het toch weer raak bij een aanschaf waarna je WEER één of ander goedmaak-praatje krijgt of een slechte behandeling, waar je WEER onnodig tijd verliest, en ga zo maar door, om niet eens de onnodige frustraties te noemen(!) die de zaken alleen maar verergeren.

Nee, wie maar dan ook wie -- die ook maar enige mentale gezondheid, eer, en een gevoel van oprechte rechtvaardigheid bezit -- zou zoiets accepteren? Ik niet in ieder geval.

Maar goed, vergeet die boycot maar. Ik zal voortaan m'n spullen bij Thomann of iets dergelijks aanschaffen: zij schijnen te weten hoe het hoort. Ik raad jullie allemaal aan om hetzelfde te doen.

Maar natuurlijk respecteer ik jullie beleid, althans het grootste gedeelte: wat ik niet ervan respecteer is obstructie van rechtvaardigheid -- in deze context de bewuste blokkade van de oprichting van een legitieme boycot. De existentie van klachten, slechte behandelingen en service, enzovoorts, is nog steeds en dat na zo'n lange tijd en het is nóg niet beter geworden en het is feit dat Feedback min of meer monopolistisch is: wat moet men dan? Deze onterechte kwellingen accepteren? Nee, natuurlijk niet: we doen iets eraan.

Hun bellen heeft weinig zin want een aardig praatje (dat niet eens oprecht hoeft te zijn) maakt verder weinig goed. Het zijn hun amateurisme, gebrek aan kwaliteit, enzovoorts, die iemand dwingen om nóg meer moeite te doen, tijd te nemen, geld te verspillen, etc., dan eigenlijk nodig moest zijn in de eerste plaats. En de volgende keer is het toch weer raak bij een aanschaf waarna je WEER één of ander goedmaak-praatje krijgt of een slechte behandeling, waar je WEER onnodig tijd verliest, en ga zo maar door, om niet eens de onnodige frustraties te noemen(!) die de zaken alleen maar verergeren.

Nee, wie maar dan ook wie -- die ook maar enige mentale gezondheid, eer, en een gevoel van oprechte rechtvaardigheid bezit -- zou zoiets accepteren? Ik niet in ieder geval.

Maar goed, vergeet die boycot maar. Ik zal voortaan m'n spullen bij Thomann of iets dergelijks aanschaffen: zij schijnen te weten hoe het hoort. Ik raad jullie allemaal aan om hetzelfde te doen.

Je gebruikt nogal grote woorden voor zo'n kleinzielig verhaal! Kom op zeg:
wie -- die ook maar enige mentale gezondheid, eer, en een gevoel van oprechte rechtvaardigheid bezit -- zou zoiets accepteren?

Ik zal je beeld van Holland wel bevestigen, maar stel je niet zo aan zeg! Het zal wel helemaaaaal niet aan jou liggen, maar ik deel je ervaringen met Hollands verkooppersoneel niet. Over het algemeen wordt ik netjes geholpen, en zeker niet zo negatief tegemoet getreden zoals jij nu schetst.

Nou ja verkooppersoneel is vaak een zwart wit verhaal. Het zijn hele schappelijke mensen die je soms ook wel in de frietbeks kan tegenkomen maar het kunnen vaak ook ratten zijn (mediamarkt) die je zoveel mogelijk onzin willen laten kopen zodat hun provisie maximaal is. Tot aan het nivo oplichterij aan toe (getuige de verhalen van kopersbedrog hier).

Ik mijdt feedback omdat er reele kans is dat je door fout personeel geholpen wordt of je niet kan vertrouwen op de service die je doorgaans van een winkel kan verwachten.

En ik heb hier 3x een folder van feedback liggen met 3 verschillende versies van mijn naam. En dat nadat ik al heel lang ben gestopt met daar shit te kopen. Maar dan weet je al genoeg over hoe triest ze daar kunnen organiseren.

Ik heb niet de hele draad gelezen maar ik deel wel de mening dat feedback me vooral doet denken aan mediamarkt personeel.

Vaak niet op de hoogte, weinig gemotiveerd te helpen en sowieso vaak al te druk met andere niet winkel gerelateerde zaken om je te woord te staan.

Eigenlijk ben ik alleen echt te spreken over het personeel achter de kassa. Daar zijn ze professioneel, klantvriendelijk en snel. Alleen jammer dat je dat pas merkt op het moment dat het er niet meer zoveel toe doet in het verkoopproces.

Nee feedback is voor het welbekende dozenschuiven een prima plek om te zijn. Maar voor professioneel advies of ondersteuning kun je beter elders zoeken. Als dat hun bewuste doelstelling is dan is dat prima. Alleen jammer dat ze daar niet even alle klanten van op de hoogte brengen.

Dit is overigens wel anders geweest toen bijvoorbeeld feedback Rotterdam nog kleiner was en op de oude lokatie zat.

Ik heb inmiddels winkels als Thomann en Musik-produktiv ontdekt (via internet). Geen gedoe en meestal net zo goedkoop. Moet er wel bij zeggen dat het dan om "kleine" dingen gaat als midi controllers of bekabeling e.d. Als het gaat om "echte" instrumenten dan wil ik die toch eerst zelf hebben bespeeld / gehoord. (om ze vervolgens toch weer online aan te schaffen)

Ben laatst bij de nieuwe FB in Apeldoorn geweest, maar....wederom...dat wat ik wilde hebben (BCR 2000) was weer eens niet op voorraad. Terwijl er toch zoveel kartonnen dozen bij de deur stonden.

Ik heb zaterdag een kapotte Soundcraft MPM20/2 gekocht bij Feedback Eindhoven.

Deze gaat morgen of overmorgen terug naar de winkel. Ik zal ter lering ende vermaeck de voortgang hier bijhouden.

Nee feedback is voor het welbekende dozenschuiven een prima plek om te zijn. Maar voor professioneel advies of ondersteuning kun je beter elders zoeken. Als dat hun bewuste doelstelling is dan is dat prima. Alleen jammer dat ze daar niet even alle klanten van op de hoogte brengen.

Idd, een bordje op de deur ofzo: BETER VRAAG JE NIKS!

was laatst ook iemand die een vraag stelde op t forum en die was ook bij feedback geweest, kreeg gewoon dingen naar hem toegeschoven (waarvan hij zelf niet echt wist wat t was) waarvan wel duidelijk was dat dit achteraf zo goed als zeker een miskoop geweest zou zijn vergeleken de andere opties die hij had..

Ik zal voortaan m'n spullen bij Thomann of iets dergelijks aanschaffen: zij schijnen te weten hoe het hoort. Ik raad jullie allemaal aan om hetzelfde te doen.

Ook bij Thomann gaat er wel eens iets fout hoor, die hebben mij ook eens goed aan het flippen gekregen toen ze beweerden nooit een retour zending binnen gekregen te hebben..
is gelukkig goed afgelopen verder niks dan lof voor thomann

wat ook fijn is aan thomann is dat je alles binnen 30 dagen mag terug sturen.. als je zo goed als zeker weet wat je wil zou ik dat gewoon bij thomann bestellen als het tenminste niet een stuk duurder is. je kan dan uitgebreidt je gang gaan zonder personeel dat op je vingers kijkt.. blijkt het toch een miskoop te zijn stuur je het terug. kost natuurlijk wel wat maar in de auto stappen of t ov pakken kost ook geld

sowieso koop ik zoveel mogelijk in duitsland omdat daar 3 jaar garantie standaard is in tegenstelling tot meestal 1 en soms 2 jaar in NL (zouden ze eens moeten veranderen hier)

...en het is feit dat Feedback min of meer monopolistisch is...
Pardon? Ik neem aan dat jij ook op het internet rondkijkt en dan zie je dat Feedback echt geen monopolie heeft. Er zijn genoeg andere winkels en internet shops waar ze synths verkopen. Ik zie echt niet waarom jij dit als een 'feit' ziet?

Zoals je al van andere mensen gehoord hebt, gaat het niet alleen maar bij Feedback mis.
a) Het gaat ook bij anderen mis.
b) Het gaat ook bij Feedback goed.

Ik snap dat het frustreert, maar met een boycot of anoniem geschreeuw op een forum word jij er niet beter van. Ik persoonlijk ben altijd netjes geholpen ook de keren dat het mis ging. Een goed gesprek hielp.

Ik hoop dat jullie er ook uit komen.

Kankeren op winkels is altijd lekker makkelijk, maar ik vond Feedback een fantastische zaak om binnen te stappen. Al is het alleen maar vanwege al het lekkers dat er tentoongesteld staat en waar je aan mag komen. Afgelopen zomer was ik bij de Musicstore in Keulen en dat vond ik een behoorlijke afknapper eerlijk gezegd.

Maar goed, ik ben wel opgezadeld met een kapotte mengbak dus dat is dan weer minder. We zullen zien hoe Feedback het oplost. Wat een 'echte' winkel wel altijd wint van een internetshop is dat je naar binnen kunt lopen, een bobbel in de broek kunt krijgen van al het moois en met het object van je gading weer naar buiten kunt stappen :)

Tussenstand: de mengert is zonder morren ingenomen en ik krijg een nieuwe. Dus hoef niet te wachten op reparatie. Deze nieuwe zou reeds onderweg zijn en 'vanmiddag of anders morgen' binnenkomen. Erg vriendelijk geholpen door de verkoper die nog wist wie ik was en wat ik had gekocht en een leuke babbel gemaakt met een van de verkopers op de synthafdeling.

We wachten af, tot zover positief.

EN.... een gloednieuwe MPM20/2 opgehaald, nadat we deze in de winkel uitgebreid hebben getest.

Dus binnen 1 dag een vervangend product zonder gezeur en met uitgebreide service. Wat mij betreft krijgt Feedback Eindhoven voor het oplossen van het probleem dus een dikke :okdan:

Hehehe ik heb er niet echt problemen mee met feedback eindhoven. Ik
heb er echt vandaag uren doorgebracht en een heb nog met een vd
verkopers hinds'tricks van logic door gelopen (was wel handig en aardig
van hem). Mischien komt dit ook wel dat ik nu een hele studio opnieuw
moet aanschaffen ...

Van mij mag er ook wel een filiaal van Feedback in Noord-Nederland geopent worden; bij voorkeur in Groningen (stad).... maar moet dit niet te hard roepen, anders worden ze bij Tonika een beetje boos :bekdicht:

Eergisteren met vriendin in Utrecht, tegen beter weten de Feedback in of er misschien iets leuks staat. In de winkel te binnen geschoten dat ik nog steeds een eenvoudig metronoom zoek. Aan de balie gevraagd, kreeg ik op verzoek drie modellen onder mijn neus geschoven waarvan 1 nogal Intertoys aandeed. De andere waren een Boss en de Korg waar ik mijn zinnen al op had gezet. De eerste twee kostten 50 euro en de Korg was 20 euro, prima prijs voor een eenvoudig apparaatje dus. Maar volgens de baliemedewerker kon de Korg alleen maar 4-kwartsmaat. Hoewel op de verpakking wel het een ander over maatsoorten stond, ging ik er maar niet tegen in discussie. Kon ook niet, want meneer vond de telefoon interessanter.

Later bij Dirk Witte nog maar eens geprobeerd. Uiterst vriendelijk geholpen door iemand met duidelijk verstand van zaken. Ging over maatsoorten praten die mij de pet te boven gingen. Raadde zelfs de goedkopere Korg aan ten opzichte van anderen vanwege het wat prettiger piepje (volgens sommigen).

Misschien dat ik er over een jaar weer eens intrap en weer eens naar binnen ga om gruwelijk geïrriteerd en teleurgesteld naar buiten te komen.

Haha
het personeel van de studio afdeling is prima bij eidhoven. ik kom er zoo af en toe en wordt altijd goed geholpen. ze kennen me onderhand wel haha (positief) ( ze zullen volgens mij soms wel us denken een jongen van 15 jaar die krk's kan kopen van 950 euro's :P)

Nee hoor dan denken ze gewoon rijke ouders, net als volgens mij 95% van Nederland :P

Ik vind Eindhoven ook prima. Naast mijn eerder beschreven ervaring met de MPM20/2 heb ik er vorige maand een gloednieuwe Prophet '08 gekocht voor 1600 euro, en die heb ik nog steeds nergens goedkoper gezien, ook niet bij onze Duitse freunden.

Back