Collectieve verzekering voor je spullen

goede vraag eienlijk hoe stle je iets 2e hands vast.. mijn hele studi bestaat 95% uit 2e hands dingen 9wel allemaal als nieuw, maar toch)

en hoe stel je de dag waarde vast.. overal zijn prijzen anders...en hoe stel je de dagwaarde van iets ongebruielijks vast dd.. zoals bepaalde insturmenten...f insturmenten die niet meer worden gemaakt..

daar zag ik dus ook tegenop, om tweedehandse oudjes te verzekeren, want met dagwaarde krijg je er geen reet meer voor natuurlijk. gelukkig bleek dit anders te zijn. de verzekering kwam zelf al meteen aanzetten dat dit spul niet in marktwaarde zakt.

In elk geval die dagwaarde vaststellen heb ik gelukkig gewoon zelf kunnen doen ik kon gewoon het aankoop bedrag door geven, of de door mij bepaalde waarde, als het aankoop bedrag niet van toepassing was.

Zo heb ik m,n 909 die mij zelf 850 euro heeft gekost, laten verzekeren voor z,n marktwaarde van 1100 euro.

Waarom betaal je minder als je zegt dat je je spullen nooit meeneemt naar buiten? Voor zover ik weet is het zo dat, zodra ik iets mee naar buiten neem, het niet meer onder de inboedelverzekering valt. Mocht het dan gejat worden/schade oplopen, kan ik niet bewijzen dat het binnen is gebeurd en dan dekt de verzekering dat toch logischerwijs niet?

Nog iets: moet je de nieuwwaarde of de vervangingswaarde van je instrument gebruiken wanneer je de waarde opgeeft? Bij moderne apparatuur is de vervangingswaarde meestal veel lager dan de nieuwwaarde, bij vintage spul is het vaak anders om.

Omdat het schijnbaar heel veel uitmaakt of je je spul heel tijd mee sleept naar podiums of dat het in een en hetzelde hokje staat, en het spul komt mijn studio ook niet uit dus dat maakt echt wel veel uit, en het is dus geen inboedel verzekering. en sja of het ook daadwerkelijk blijft staan in de studio of niet dat is een kwestie van vertrouwen.

Het zou toch wat zijn als je huis afbrand tot de grond en de verzekering dan leuk zegt, ja misschien heb je je hele inboedel wel verplaatst we kunnen het niet zien immers ligt alles in as, als verzekeringen zo werken dan sluit natuurlijk niemand meer een verzekering af.

Ik heb gewoon de prijzen die ik er ook voor betaald heb opgegeven, voor de dingetjes waarvoor ik ech mazzel prijsjes heb betaalt heb ik gewoon de gangbare prijzen opgegeven.

Ik heb ook een gesprek gehad over de waardes etc, en unive kwam zelf er al mee aanzetten dat dit spul niet in waarde zakt

Totale verzekerde waarde is een stukje hoger als de echte waarde van alles in me studio, dus ik neem aan bij brand dat ik m,n hele studio weer terug kan kopen.

ik laat nog wel even meer weten als ik alles zwart op wit heb.

Laatst gewijzigd:
Back