Ik heb al een tijdje een SEMTEX XL en vind het een erg toffe bak.
Het verhaal wat Shiftr noemt over het 'doorklinken' is één van de ontwerpfoutjes van het apparaat; er is gekozen voor het gebruik van flatcables voor het transporteren van interne signalen, en door het specifieke ontwerp zijn die dingen gewoon erg overspraakgevoelig. Kortom, je hebt al gauw storing op je cv's en audio en je hoort signalen 'lekken'.
Aangezien ik een erkend neuroot ben, heb ik deze dingen trouwens grotendeels laten verhelpen/verbeteren door forumlid en oppertweaker Twiki. Verder heeft hij de MIDI interface (van Papareil) aangepakt zodat die wat minder gauw crasht (software update in de PIC) en heeft hij op mijn verzoek de prepatchings een stuk versimpeld. Sindsdien vind ik de SEMTEX echt een stuk prettiger in het gebruik - voor mij is het, zeker voor de marktprijs rond de €1000-1200 een ideale instap in de wereld van semi-modulaire synths. Veel flexibeler dan de Korg MS'jes die ik in het verleden ook wel gebruikte.
Sterke punten van de SEMTEX vind ik de interessante modulatiemogelijkheden (bijv. op de LFO, de extra MVCA en de VCF), de klank van de VCF (erg top), de compleet uitgevoerde VCO's (ieder met saw/pulse/subosc/sync etc. etc.) en de ingebouwde midi/cv interface.
Mindere punten vind ik genoemde ontwerpfoutjes en het 'hobbygehalte' dat je er af en toe wel aan ziet (frontpanel is bijv. niet zo logisch en overzichtelijk). Ook de mega-onlogische prepatchings vind ik niet fijn werken.
Ik wil mijn SEMTEX ook nog wel eens uitbreiden, ik denk daarvoor aan een Moog CP-251, dan heb je meteen een mixer, multiples, 2 attenuators, sample & hold, lag processor, extra LFO en een extra noisebron.
Zo te zien kan je 'm ook nog gebruiken als inverter, en dat is iets wat de SEMTEX ook mist. Lijkt me kortom een geweldige aanvulling!
Ik begreep alleen dat de CP-251 zonder aanpassing niet direct zou werken, iets met afwijkende voltage ranges o.i.d.
Als iemand hier meer over weet, lees ik het graag even!