Welke modular moet ik kiezen?

Inmiddels is de kogel door de kerk...
Heb Bruce vandaag mijn verlanglijstje gemaild:

> Digital Delay 59B
> Triple VCO 70B
> Dual Quantizer 55B

Ik heb nog een poos de gedachte gehad "wat voegt iets nieuws toe aan mijn systeem" en daarom getwijfeld over de Frequency Shifter, de VCDO (2-opt FM), en de Miniwave.
De digitale osc's zijn het niet geworden, want te "iel" klinkend. De Frequency Shifter niet omdat deze al snel disharmonische klanken produceert. Dat vind ik op zi'n tijd wel even leuk, maar meestal neig ik toch naar harmonische patches.

Dat is een moooi setje.

De nieuwe Rungler module van Rob Hordijk kan heel mooie klanken maken die lijken op wavetable oscillatoren, maar dan zonder aliasing. Echt een zieke module.

Voor hele langzame LFOs bijvoorbeeld, die zijn analoog nauwelijks te maken, en digitaal gaat dat prima

Is dat zo moeilijk dan analoog? Ik denk dat de mijne een cyclus van een minuut of 2 kunnen, en dat is een '70's ontwerpje.

Is dat zo moeilijk dan analoog? Ik denk dat de mijne een cyclus van een minuut of 2 kunnen, en dat is een '70's ontwerpje.
2 minuten is nog goed te doen, met een erg grote condensator dan. Voor een VC-LFO al moeilijker denk ik, vanwege de stabiliteit van grotere condensatoren. Wil je naar perioden van 10 minuten, dan gaat het echt een probleem worden :P (En LFOs met perioden van 30 minuten zijn fantastisch)

Bestelling is geplaatst.
Maar ben nog aan het twijfelen geslagen... de Triple VCO is besteld, maar neig nu ineens weer veel sterker naar de VCDO omdat deze echt iets heel nieuws in mijn systeem introduceert.... heb Bruce gemaild, want ze kosten op de cent nauwkeurig hetzelfde (en heb al betaald)... en ik heb nog ruimte om de andere keuze te maken.

Wat zouden jullie doen? Ik heb al 3 dotcom osc's, dus op zich kan ik al veel wat de Triple VCO doet... daar ben ik door aan het twijfelen geslagen. De Triple is wel fijn om altijd een dikke osc paraat te hebben uit 1 uitgang... dat was het idee. Maar is ook een soort luiigheid... kan volgens mij beter kiezen voor nieuwe klanken.

Dan verkoop je toch gewoon de 3 DotComs en koop je daarvoor een TripleVCO. Kijk ook eens naar de Morphing Terrarium of DVDO 62B als alternatief voor de VCDO 58B

Dan verkoop je toch gewoon de 3 DotComs en koop je daarvoor een TripleVCO. Kijk ook eens naar de Morphing Terrarium of DVDO 62B als alternatief voor de VCDO 58B
Dotcoms verkopen en dan een Triple VCO terug? Eh... dan ga je wel wat functionaliteit missen denk ik.
VCDO voegt wel een nieuwe sound toe aan je modulair.

Thnx guys, vanavond even verder twijfelen.

Eigenlijk gebruik ik die 3 dotcom osc's ook erg vaak als reset-bare (sync) VC-LFO's. Moet er inderdaad niet aan denken dat ik deze 3 "luxe LFO's" weg moet doen. Dus dat is geen optie.

Neig erg naar VCDO momenteel. Jammer wel dat deze niet de VCA ingebouwd heeft zoals de Triple VCO.

Ja nou zeg ik wel thnx, maar heb ik een 3e osc die me interessant lijkt erbij, de Dual VDO.

...
Muffwiggler is wel de place to be met dit soort vraagstukken. Zit al een uur lang demo's en meningen te diggen.

Maar even voetjebal gaan kijken.

2 minuten is nog goed te doen, met een erg grote condensator dan. Voor een VC-LFO al moeilijker denk ik, vanwege de stabiliteit van grotere condensatoren. Wil je naar perioden van 10 minuten, dan gaat het echt een probleem worden :P (En LFOs met perioden van 30 minuten zijn fantastisch)

Bubblesound uLFO haalt de 60 minuten. Volledig VC en analoog.

Maar kun je met die DVDO nou echt spectaculair nieuwe timbres genereren? Hoor alleen vooral in demo's iets wat morphing lijkt tussen 2 VDO's.
Qua nieuwe timbres lijkt me de VCDO interessanter, maar wel veel minder subtiel, heeft dat lompige van FM.
Ook houd ik wel van gruizeligheid in de lagere octaven, en uit de demo's lijkt het wel dat de DVDO daar beter in voorziet.

Zucht. Als ik deze thread te veel vervuil moeten jullie het zeggen, he :)

Dob, je moet echt eens bij Rob Hordijk langs gaan om die Rungler module uit te proberen. Die maakt ook van die rare, op wavetable osc gelijkende, geluiden. Maar dan analoog.
Het zijn 2 oscillatoren die gecrossmoduleerd worden, maar dan met een soort delay tussen de oscillatoren. Dit zorgt voor oneindig evoluerende geluiden. Het ding kan heel veel meer als ik kan onthouden, maar dat moet je maar aan Rob vragen.

Je begrijpt dat dit m'n volgende aanschaf zal zijn.

Tja ik heb Bruce al betaald, dus ga gewoon 1 van z'n osc's kiezen.
Geen straf natuurlijk :)

Ik geloof dat het de DVDO gaat worden.
Jammer wel dat ik dan de noise van de VCDO moet missen. Zal Bruce 's vragen of er ook random-ish waves in de DVDO zitten.

Hmm, Wiard 300 terug in productie, da's mooi zeg!

Mijn allerlaatste euro(c)rack modular aanschaf gaat maandag op de bus, een Intellijel uScale en passive multiple, samen net 6 HP breed, vervangt m'n Asys multiple. Ongelofelijk wat Danijel in zo weinig ruimte weet te proppen. Samen met een Malekko Output, om het interfacen met m'n DAW makkelijker te maken. Dan zit-ie ook ramvol, en vind ik het functioneel ook mooi afgerond.

En wat dan? Nou, ik moet terugkomen op mijn uitspraak dat als ik ooit 5U ging, ik Modcan B zou kiezen.
Vorige week bij Rob Hordijk wezen kijken, naar aanleiding van de soldeercursus annex Benjolin sessie bij WORM.
Erg onder de indruk van de speciale mogelijkheden, doordachtheid en natuurlijk ook de geweldige sound van zijn modules. Ik denk dat ik daar op korte termijn een leuk systeem ga bestellen...
Leuke persoonlijke begeleiding, advies en meedenken ook bij Rob - dat is een extra bonus.

Ik heb vandaag de prophet 5 filter besteld van tiptop en brains voor mijn pressure points (:
Nu heb ik 2 filters w.o. Cwejman mmf-6 en de Tiptop ding straks. als Vco's heb k de z3000 en the cloud generator van MOTM (:
Maths erbij (: en een duofonische patch maken via Motu Volta.
Echt zooooooo leuk! (: hihi
Alleen ik zit te denken om een nieuwe VCA misschien omdat ik die van doepfer een beetje raar vind klinken.

Hebben hier mensen ervaring met intellijel azimuth? of de Makenoise Moddemix?

ik heb de a-132 -3 DVCA
Het lijkt een beetje erop dat het geluid soms weggedrukt wordt ofzo. Misschien is het ook wel soms het aggresiviteit van de MMF-6 ofzo.
Maar ik heb geen andere VCA's gehad dus eigenlijk durf ik het niet heel correct te beoordelen.

Back