Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bananenstekkers gebruiken ....Ik wil een aantal modules van yusynth gaan bouwen en daar 5U modules voor gebruiken.
Standaard is voor dit soort modules dat je hier 1/4" jack pluggen voor gebruikt, maar dat vind ik nog al lomp. Is het aan te raden om toch dit formaat te gebruiken? Ik wil mogelijk later misschien nog iets doen met buchla of serge panelen namelijk.

ik zat er aan te denken om die modules in 1 van mijn 19" racks te plaatsen (gewoon twee 19" metalen latten gebruiken en ze daarin vast zetten).
maarhem, als ik over een tijdje besluit een aantal modules te kopen, dan kunnen jullie me tegen die tijd dus wel even bijstaan met checken of ik in ieder geval alle benodigde spullen erbij haal (goede voeding en dergelijken)

Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik misschien niet wat doepfer effect-modules in mijn set wil inbouwen, betrekking hebbende op de effecten-sectie van mijn basskick.. nu is het alleen zo... ik heb nog helemaal niets van doepfer, dus vraag ik me af of ik dat wel even zo zou kunnen doen...?
idee was dus om mijn jomox airbase99, nadat die door een compressor is gegaan, te splitten en ieder kanaal door een eigen effect(enreeks) te laten gaan, waarvan eentje dan een doepfer reeks zou zijn..
nu wil ik weten:
Zijn er ook opties om 1 module op zichzelf te gebruiken, als ware het een stompbox-pedaaltje? hiermee bedoel ik dus: zal het output signaal niet zozeer geboost worden dat modules erna doorbranden (sherman filterrack 2) en hoe zit het met de voeding? (ik zag dat de A100 systemen een eigen 'voedings-bak' hebben, maar zijn er ook aansluitingen voor 1 a 2 modules?)
oftewel, kort door de bocht, zijn ze ook standalone te gebruiken zonder mijn andere apparaten te verklooien?
sik
Dank je voor de info sms303, ik wilde wel aan de clones, en als het CGS project nog niet is begonnen, moet ik daar misschien ook maar instappen, ik ga even kijken hoe dat allemaal zit. Thnx!

Ik heb zelf nooit een doepfer of ander modulair merk voor me gehad, behalve synthedit op de pc, waar ik, al zeg ik het zelf, met behoorlijk wat gemak behoorlijke vst's in elkaar weet te zetten met functies waarvan de maker van synthedit zelf zei dat ze onmogelijk waren..
het jammere is hier natuurlijk, dat het toevoegen van een module hier niet een 'right-click'-'select'-'etc' is, maar ook werkelijk financiele muntjes vraagt ipv cpu.... Ik heb hier zo een aantal vst's die ik graag in werkelijkheid modulair uit zou willen proberen... helaas is soms het aantal modules per vst dusdanig hoog dat het over het algemeen vele tienduizenden euro's zou gaan kosten...
Maar ik zat dus zelf te denken aan een hardware stereo uitvoering van mijn kickcrusher vst.. Gezien ik die met standaard synthedit modules in elkaar heb gezet en synthedit pretendeert de wijze van hardware te volgen, zouden toch enigzins goede (maar hopelijk toch nog betere) resultaten te verwachten moeten zijn..
Als je bereid bent om het geheim van de kickcrucher vst te delen met anderen, kan iemand hier vast wel een mono versie (of zelfs stereo) van je kickcrucher vst patchen en opnemen. Dan weet je hoe het ongeveer gaat klinken.Maar ik zat dus zelf te denken aan een hardware stereo uitvoering van mijn kickcrusher vst.. Gezien ik die met standaard synthedit modules in elkaar heb gezet en synthedit pretendeert de wijze van hardware te volgen, zouden toch enigzins goede (maar hopelijk toch nog betere) resultaten te verwachten moeten zijn..