Welke modular moet ik kiezen?

Nee, nog niet. Wat lang duurt wordt lekker...

De laatste keer dat ik in Den Haag was, lag 1 van je panelen op de test bank en die was goed. Maar dan moeten er nog 2 natuurlijk.
Elke keer dat ik met z´n modules aan het klooien ben, verbaas ik me over het geluid. Een unieke combinatie van water sprankelend hoog met dat warme laag. Een combinatie van het beste van Moog en Buchla met een flinke scheut haagse bluf, Ik wil niets anders meer. En daarboven op is het een echt instrument waar je meteen van blij naar boos, frustatie en elke andere emotie kan gaan. De modules zijn zo ontworpen dat het patchen eigenlijk vanzelf gaat. Top spul voor een relatief lage prijs.

Zie je nu praten over RHD?
Heb niet de hele thread gevolgd, maar waar kan ik meer info vinden over wat RHD is, en hoe het klinkt?

Enzo? (modular nOOb... nog)

Aargh wat een prijzen voor deze pracht synths..
Ik heb een Doepfer Dark Energy, maar ben eigenlijk wel klaar voor een echte modulaire synth..
Hoe kan een arme student als ik aan een leuk basis systeem komen?:?

Lijkt me zo tof om mee te spelen!!:halleluja

zelf bouwen?!?!?

pcb's zijn er van: CGS, Bridechamber, Yusynth, Jhaible, MOTM, COTK en nog veel meer....
kitjes zijn te bestellen bij Wmonk....
frontpanels zijn te bestellen bij R.Koppes
19" euroracks zijn te bestellen bij www.supermoduul.nl

om mee te beginnen kan je denken aan een mixer module, daarna bijv. een (dual) lfo, pulse divider en als dit goed is gegaan op naar de uitgebreide/moeilijke modules (VCF, VCO, wavemultiplier etc....)

Als je een beetje handig bent of iemand kent die dat is: koop die Doepfer DIY rails en voeding...

http://www.doepfer.de/a100_DIY_kits.htm

€ 120 plus één module naar keuze die een meerwaarde is voor jouw dark energy. Leuk kastje errond en hop :)

Zo heb je voor relatief weinig geld het begin van een modulair en kan je elke keer dat je wat geld hebt iets bijkopen.

Probleem hiermee is dat je echt wel AL je geld begint uit te geven op die manier, telkens een klein moduultje meer...

Aargh wat een prijzen voor deze pracht synths..
Ik heb een Doepfer Dark Energy, maar ben eigenlijk wel klaar voor een echte modulaire synth..

Lijkt me zo tof om mee te spelen!!:halleluja
Zelf bouwen! Daar ben ik als eerstejaars mee begonnen. Met houten panelen om daar op kosten te besparen. Had voor een euro of 100 toch al een best leuk systeempje met LFOs, een VCO, VC Noise, Envelope, Mixer en 10 staps sequencer. Het leuke van modulair is juist dat je kan uitbreiden wanneer je wilt. Start met wat kleins, experimenteer daarmee, breid daarna uit. Op die manier leer je heel je synth goed kennen.

Succes ermee! :okdan: het is echt een leuke bezigheid!

haha jaa ik ben dus niet echt handig!! :?
Dus zelf bouwen, dat durf ik allemaal niet aan

Maar ik ben dus wel van plan om aan een modular te beginnen!
Ben op zoek naar een leuk basis-setje zodat ik een beetje geluid eruit kan krijgen..
Liefste eurorack, omdat daar de meeste extra's voor zijn naar mijn idee.

(Iemand toevallig nog iets in de aanbieding)

Maar ik ben dus wel van plan om aan een modular te beginnen!
Ben op zoek naar een leuk basis-setje zodat ik een beetje geluid eruit kan krijgen..
Liefste eurorack, omdat daar de meeste extra's voor zijn naar mijn idee.
(Iemand toevallig nog iets in de aanbieding)

Ha, wees maar voorzichtig aan wat je begint. Ben zelf nog maar net gestart en m'n eerste 12U case zit meer dan vol, moet af en toe modules uitwisselen...

MMPatching.jpg

Maar goed, het is het allemaal erg waard. Heb nog nooit een synth gehad waarmee ik op zo'n korte tijd zo veel plezier mee heb gehad, en waar ik het gevoel bij heb dat ik er de komende jaren alleen maar meer uit zal halen, die dingen zijn erg diep!

Voor mij nooit (tja, nooit) meer een standaard synth, ben al volledig verslaafd aan deze manier van werken. :halleluja

En als je koopjes zoekt, dan is dit zeker een aarader Muff's S/T forum

Succes!

Ik krijg over een poos de Fenix 2 en sta op het punt om een wiard (alle modules) te bestellen. Zijn er trouwens nog mensen op het forum met 300 series modules? En misschien kan iemand mij overtuigen om wat anders te doen? (geen euro)

@bodo
Wauw dat ziet er al uit als een gave bak. Lijkt me alweer ver boven mijn budget?
Zou zelf ook zoiets willen voor toffe drones, en herhalende melodietjes enzo!

@sms303
Ja met niet handig bedoelde ik super-clumsy, met een solderrbout in mijn hand maak ik eerder dingen kapot dan werkend.. Mijn laatste technische bezigheid is al een half leven terug dat was namelijk LEGO haha 8o)
Daar was ik overigens dan wel weer erg goed in.

Morpher, gewoon rustig aan beginnen, er zijn tal van modules die echt niet duur zijn zoals Doepfer, ADDAC Systems en Malekko, waarmee je in no time een erg fijne setup mee kan bekomen. Koop een TipTop happy ending kit en een standaard modules, en je bent maanden zoet.

En misschien kan iemand mij overtuigen om wat anders te doen? (geen euro)

Wil je het beste van het beste, dan kom je oa uit bij Wiard, Buchla, Serge en RHD. En dan is het persoonlijke voorkeur wat je gaat nemen. Wil je een studio instrument of wil je een podium instrument? Wil je zo compact mogelijk of wil je overzicht? Het uiterlijk speelt ook mee. Bouwkwaliteit, soort synthese enz....

Als ik kijk naar de hoeveelheid functionaliteit en geluidskwaliteit vs geld die al deze fabrikanten bieden, dan is dat gelijkwaardig voor al deze namen. Maar het ziet er wel heel anders uit: RHD is vele malen groter dan de andere namen. Zijn modules zijn dan ook heel anders van opzet dan de rest. Geen maximale hoeveelheid mogelijkheden in 1 module, maar eenvoud, overzicht en gebruiksgemak zijn hier het aller belangrijkste. De RHD is dan ook een echt podium instrument en echt ontworpen voor life gebruik. De andere zijn meer studio georienteerd imo.

Bouwkwaliteit van RHD is erg hoog. Je kan de synth van 1 meter hoog op de schacht van een potmeter laten vallen en hij overleeft het. Daarnaast krijg jij en je erfgenamen levenslange garantie van Rob. Van Wiard weet ik de bouwkwaliteit niet maar Buchla en Serge halen niet de kwaliteit van RHD, die zit dichter in de buurt van MFB namelijk.

Voor mij was de keuze een hele simpele: RHD

Wauw dat ziet er al uit als een gave bak. Lijkt me alweer ver boven mijn budget?
Zou zelf ook zoiets willen voor toffe drones, en herhalende melodietjes enzo!

10 jaar geleden dacht ik ook van dat dit monster synths niet voor mij bereikbaar zouden zijn. Maar nu kan ik gewoon niet geloven hoeveel belachelijk vete zooi ik in huis heb.
Gewoon stap voor stap elke maand of om de paar maanden 1 moduletje kopen en voordat je het weet heb jij ook zo´n monster staan. Er is maar 1 belangrijke regel: Eerst het geld over hebben, dan pas de module bestellen.

Ondertussen wat spul in de verkoop gegooid! Ik moet en zal aan een modular komen!!:engel:
Ik ga denk ik idd beginnen met de Tip Top Audios Happy Ending kit!

GAS:D

Ondertussen wat spul in de verkoop gegooid! Ik moet en zal aan een modular komen!!:engel:
Ik ga denk ik idd beginnen met de Tip Top Audios Happy Ending kit!

GAS:D

De Tip Top Audios Happy Ending kit is alleen een soort van kast met voeding. En niet zo heel erg diep, dus niet alle modules passen in die kast.

Inderdaad, als ik jou was zou ik eerst eens bedenken wat je zou willen.
Fx rack of complete synth of controller / sequencer box. Zelfbouw of niet. Euro of 5U, en als euro (waar je gemakshalve even van uit gaat) dan pas welke modules.
En als je dat allemaal weet kan je bedenken welk rackje / voeding, als je wilt dat het past tenminste qua afmetingen, diepte en power benodigdheden.
Niets mis met de happy ending kit trouwens, het beperkt je alleen een beetje in de mogelijkheden.

Deze link is trouwens essentieel; http://www.modularplanner.co.uk/

Back