Welke modular moet ik kiezen?

voor die prijs van 3200 of hoeveel was het
is de beste keuze die je kan maken voor een modulaire synth
de Andromeda a6
klink misschien gek
maar die is volledig moddullar
elke funktie vb filter osc lfo s/h adsr ... zijn allemaal naar elkaaar moduleerbaar
met elks 3 modd buttons
en als je een mooie preset maakt kan je hem saven en bijhouden
hij is analoog er zit een sequencer ingebouwd van 16 steps ...
een arpeggiator ribbon controller
en je kan hem multytimbraal gebruiken met 16 midi kanalen in multy mode
je kan layeren en veel modulleren en dan de modulaties naar u pich modd of ribbon controler sturen
analog distortion portamento
digital fx ...
en alles wat je wil houden save je
bij een oude bak die natuurlijk ook heel nice is zit je met 10 talle cabels en als je iets goed hebd kan je niet versteken of het is weg
overweeg toch maar is
groeten
hier op myspace op het 2 nummer
dat is met voornameljik de andromeda gemaaakt

www.myspace.com/synthwall

de andere nummers ook

voor die prijs van 3200 of hoeveel was het
is de beste keuze die je kan maken voor een modulaire synth
de Andromeda a6
klink misschien gek
maar die is volledig moddullar
elke funktie vb filter osc lfo s/h adsr ... zijn allemaal naar elkaaar moduleerbaar
met elks 3 modd buttons
en als je een mooie preset maakt kan je hem saven en bijhouden
hij is analoog er zit een sequencer ingebouwd van 16 steps ...
een arpeggiator ribbon controller
en je kan hem multytimbraal gebruiken met 16 midi kanalen in multy mode
je kan layeren en veel modulleren en dan de modulaties naar u pich modd of ribbon controler sturen
analog distortion portamento
digital fx ...
en alles wat je wil houden save je
bij een oude bak die natuurlijk ook heel nice is zit je met 10 talle cabels en als je iets goed hebd kan je niet versteken of het is weg
overweeg toch maar is
groeten
hier op myspace op het 2 nummer
dat is met voornameljik de andromeda gemaaakt

de andere nummers ook

Begrijp mij niet verkeerd, Andromeda is een mooie bak.
Modulatiemogelijkheden, genoeg.
Modulair? Nee!

Om even een heel simpel voorbeeld te noemen, ik wil graag een MS20-8ig filter in de Andromeda, kan dat? Neen, want de Andromeda is niet modulair gebouwd ;)

Nu ik mij aan het verdiepen ben in die Moog Modular V van Arturia,
heb ik ook maar eens heel deze thread doorgenomen ;-)
Nu die Synthesizer.com studio-110 is wel een geile bak,op het eerste zicht,maar heb ik dat nu goed omgerekend,klopt het dat je voor zo'n bak nu ongeveer 10000 euro betaald?????
Als dit klopt,lijkt me dit nog te doen voor zo'n modulaire synth
van die grote.Niet dat ik me deze nu kan aanschaffen :-(

je kan het zo gek maken als je zelf wilt, je hoeft niet alle module's te kopen natuurlijk en er zijn talloze merken die je doorelkaar heen kan gebruiken...

en wat betreft de A6, die is wel heel uitgebreid maar het is idd nog geen modular...

even nog een vraag, ik zoek een goede modulatie module, ik dacht zelf aan de heisenberg van Plan B iemand nog een goeie optie?

wel euro rack.

S&H,Noise,ringmod dat soort fratsen....

Begrijp mij niet verkeerd, Andromeda is een mooie bak.
Modulatiemogelijkheden, genoeg.
Modulair? Nee!

Om even een heel simpel voorbeeld te noemen, ik wil graag een MS20-8ig filter in de Andromeda, kan dat? Neen, want de Andromeda is niet modulair gebouwd ;)
voice 1 (wel of niet door de a6 filters gestuurd) naar voice 1 output, -> naar ms20 filter-> input voice15 van de a6 etc !

ja das toch gewoon een filter aansluiten, ik wil nu een lfo of een adsr op dat ms-filter gebruiken.....

dat gaat dus niet ;)

ja das toch gewoon een filter aansluiten, ik wil nu een lfo of een adsr op dat ms-filter gebruiken.....

dat gaat dus niet ;)
klopt , hij heeft z'n beperkingen, maar wel veel waar voor z'n geld , ook in het (semi)modulaire deel.
enigste limit waar ik met de a6 soms tegenaan loop is dat verschil tussen fast en slowloop. hierdoor ontstaan ( vooral bij envelops) vertragingen/ een startklick , bij "vrij" verkabelen. verder ben ik er zeer tevreden over. alhoewel m'n sys100m er echt niet voor weg zou gaan.

Laatst gewijzigd:
ow buiten kijf dat de a6 een vette synth is!

als iemand nog wilt reageren op mijn pst over modules met S&H/noise, Rinmod ik hoor het graag!

als iemand nog wilt reageren op mijn pst over modules met S&H/noise, Rinmod ik hoor het graag!

Geen eurorack, dus eigenlijk een advies van lik m`n klaaroverhesje...

NoiseRing van Wiard :)

Dit zijn de beste ringmodulatoren, volgens mij natuurlijk.
Simpel te maken, onovertroffen in klank en heel erg goedkoop.

Er zijn 2 ringmodulator chips: AD633 (zit o.a. in de Blacet en Analogue Systems) en de LM1496 (zit o.a. in de Arp2600, System100, 100M en VCS3). Ringmodulatoren met dezelfde chips erin zullen heel erg op elkaar lijken.

Laatst gewijzigd:
Volgens Grant Richter was de beste die van John Blacet.
Als ik hem moet geloven had deze de minste distortion en andere ongewenste vervorming.
Die met die audiotrafo's hebben natuurlijk de meest slechte specificaties die er zijn he.
Neemt niet weg dat ze wel leuk zijn maar niet geschikt voor alle waveforms dacht ik.

andy

andy

hier vanonder op de pagina een vergelijking met de moog en de andromeda a6
zie vanonder op de pagina laatste foto

http://www.sequencer.de/moog/moog_modular_system.html

je kan idd geen cabels versteken maar de mogelijke modulatie cabels zijn al of gehardwired of softwired
de mod mogelijkheden zijn redelijk onbeperkt en complex
je kan het idd niet letterlijk een modulaire synth noemen
maar toch heeft het al de mogelijkheden
met de luxe van een seq arp en preset patches
naar vanhand waarvoor je de synth wil gebruiken is het toch te overwegen vind ik in jou geval
tenzei dat je gewoon wat knoppe wil draaien en cabels versteken

luister naar de andromeda op

groeten iedereen

Andromeda heeft niks met een modular te maken of een Moog.

:doei:
hij heeft een zeer uitgebreide modulatiemogelijkheid (vrijwel alles op alles ) en is ontwikkeld met de memorymoog als voorbeeld .
tja er staat geen moog op en je kunt ook geen stekkers in het frontpaneel steken. maar niks is ook maar niks.:stupid

Volgens Grant Richter was de beste die van John Blacet.
Als ik hem moet geloven had deze de minste distortion en andere ongewenste vervorming.
Die met die audiotrafo's hebben natuurlijk de meest slechte specificaties die er zijn he.
Neemt niet weg dat ze wel leuk zijn maar niet geschikt voor alle waveforms dacht ik.
Dat vraagt om een paar voorbeelden.
Hier zijn ze
Links is de AD633 ringmodulator.
Rechts is de "echte" ringmodulator.
De vco's zijn gesplit en het zelfde signaal gaat dus naar de 2 ringmodulators.

(M'n System 100 102 staat bij een maat, anders had ik die er ook bij gedaan. En de trafo's van mijn echte ringmodulator zijn Lundahl LL1540's, een beetje overdereven en erg duur. Met goedkopere trafo's is het resultaat vrijwel hetzelfde. De goedkope trafo ringmodulator is ook uitgeleend, dus de dure versie moet maar goed genoeg zijn.)

Hallo,mensen,ben zelf me ook meer gaan verdiepen in de wereld van
real analog modulars,door zelf momenteel bezig te zijn met het aanleren van de Arturia Moog Modular V,ben ik op dit spoor geraakt.
Heb deze thread helemaal doorgenomen en ben nu op de hoogte van de verschillende formaten en ook de fabrikanten die momenteel
de grote keyplayers zijn.
Momenteel heb ik het geld niet,dus voorlopig blijft het bij dromen :-)
Maar toch probeer ik al een beetje een overzicht te krijgen,
nu vroeg ik me af,deze zeroscillator van Cyndustries is deze
nu de max VCO,hij is wel heel prijzig,maar is dat ook omdat ie compleet de moeite loont,kan deze niet goed plaatsen,maar misschien kan je dus op een goedkopere manier met meerdere modules zijn functies benaderen,of niet?????
Zoals gezegd,die modular is zeker nog niet voor nu,maar leer al graag wat bij :-)

je kan ook prima andere osc gebruiken hoor.

zero osc is gewoon de kampioen in FM.
Maar er zijn nog tolloze andere goeie osc's. Het idee is juist dat je kan mixen en zo een gigantisch klankenpalet kan maken.

Dus modules gebruiken zoals ze niet bedoeld zijn en verschillende merken aan elkaar knopen!

Wat betreft de a6, dat is een heeeeeel uitgebreide synth maar geen modular natuurlijk.....

nu nog even een vraag voor mijzelf:

Ik was op zoek naar de heisenberg maar ik kreeg van schneidersbuero de tip 149-1 van doepfer iemand ervaring met dat ding?
Ik wil leuke modulators hebben en ik mis nog een noise source voor snares te maken...

zijn er nog andere module's interessant module's?

Back