G
Guest
Guest
Even een plaatje erbij hoor....4 keer 40 seconden CV opnemen met retrigger, dit is lekkkkkkkkkkker. Nu nog een reden zoeken om deze niet te kopen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Vergeet ook http://www.modcan.com/bseries/modulesb.html niet.

Je levert weliswaar wat in op de ergonomie, het plug-and-play, de alles-in-een-box ervaring, maar het bespaart je behoorlijk wat investering in modules, case ruimte etc.
Voordeel is dat je voor een heel klein bedrag (tientjes voor de software, een basic audio interface) meteen een paar stappen verder bent, je levert weinig in aan mogelijkheden.

Als je al een DAW hebt staan is de extra investering marginaal.
Ik ben het zekerst ervan dat ik een quantizer wil hebben. Ik houd erg van dynamische/relatief onvoorspelbare gekke melodieen, maar niet van disharmonie. Dus is quantizing onmisbaar.
Dus het wordt redelijk zeker weten in ieder geval de dual quantizer. Alleen in conbinatie met de triple VCO wordt deze zekerheid wankel want hier zit ook al een quantizer ingebouwd. (Al heeft die VCO alleen de saaie quantizing ingebouwd die niet wacht op een quantize trigger, dus voor experimenten veel minder interessant)
Ook Dotcom heeft sinds enige tijd een quantizer, dus als je op je budget moet letten kun je daar ook eens naar kijken.
Voor ongeveer $400 (Q171 + Q172) heb je 4 channels quantizing waarvan 1 uitgebreide. Wat je wel zou missen tov de Modcan quantizer is het switchen tussen scales met CV (iets wat mij zeer leuk lijkt om mee te experimenteren.)