Ik ben geinspireerd en enthousiast...
Denk dat ik in 2012 langzaam een RHD systeempje ga verzamelen
Als ik je advies mag geven:
Rob maakt tripple module panelen en samen vormen die een mooi gebalanceerd systeem
-2x HRM / Dual Fader
-Tripple LFO / Dual Envelope / Filter (24dB of Phaser Filter, ik weet niet welke uit m´n hoofd. Hanz....)
-Rungler / Mini Matrix / Node Processor
En dat is heeel veel synth voor de prijs van een Minimoog.
Heb je nog andere (modulaire) synths dan is de rungler/matrix/processor module een mooie 1e keus.
Niet alleen is de matrix super handig in gebruik als routing centrum, heb je 2 bipolaire vca´s, een lofi digitale waveshaper, een offset, een 20dB gain/distortion en 2 audio potmeters. De Rungler is een zeer veelzijdige en intuïtieve module. Je hebt 2 LFO´s die elkaar beïnvloeden om complexere patronen te krijgen. LFO A heeft 2 uitgangen: Een sinus: A SINE en een pulse: CLK OUT. LFO B heeft 1 uitgang: B TRIANGLE. Het circuitje dat de LFO`s beïnvloed, de rungler, heeft 3 uitgangen: STEPPED, SMOOTHED en PULSED. De namen spreken voor zich want zo zien de golfen er ook uit. Hoe ze steppen, smoothen en pulsen hangt af van de 2 LFO´s. Verder zit er nog een externe klok in om het rungler circuit te triggeren, zodat je het met andere spullen kan syncken. Deze word dan ook door gelust naar de CLK OUT. De LFO´s van de Rungler kunnen ook audio frequenties aan en soft syncken aan een externe klok als je ze maar 3 octaven hoger zet! Dit geeft hele bijzondere timbres die erg lijken op een wavetable oscillator maar dan zonder aliasing en zonder dat je het ooit weer terug kan krijgen. De 2 LFO´s en het Rungler circuit zijn natuurlijk CV bestuurbaar. Het doel van de Rungler is om korte loops te maken van variabele lengte en snelheid. En je kan heel snel van loop veranderen door ff snel LFO B lager als LFO A te zetten en weer hoger. Resultaat: Instant nieuwe patronen en loops wanneer jij dat wilt. Iaw: Een killer sequencer met een twist. Video´s komen volgend jaar als ik weer wat tijd heb.
Is dat alles? Nee er zit ook nog een heel bijzondere quantisizer in. Deze heeft een instelbaar bereik van 1 noot tot 10 octaven en 14 verschillende toon ladders die je met een knop kan kiezen. De quantisizer is helemaal glitch vrij!!! iets wat niet vaak voorkomt. En natuurlijk een transpose in.
Voor meer info over de Rungler lees ff de beschrijving
hier.
En ik heb de handleiding van de Matrix/Node Processor erbij gedaan.