"Ram modules deffect na post verzending"

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

gremlin23

Compleet gestoord!
Yo,

Ik heb weekje geleden 1gb ram (2 maal 512 DDR400) via marktplaats verkocht. Deze heb ik via de post naar de desbetreffende persoon opgestuurd. De persoon in kwestie wilde niet 5 euro betalen (wat ik aanbevool), waardoor ik de moduletjes in een bubble-envelop heb opgestuurd (zo eentje waar je ook CD's mee verstuurd).
De ram moduletjes waren in een de folie gewikkeld (zilverkleurig) waar deze altijd (wanneer je deze los koopt) in zijn gewikkeld.

Het probleem: De ontvanger heeft mij een mail gestuurd en zegt dat het ram niet deugd:

"Ik heb ze van de week ontvangen, zou vandaag even winxp installeren maar dat lukte maar niet
Ben nu memtest aan het draaien en ben op 25% van de test en de fouten in het geheugen zijn al bij de 5 cijfers beland maar dat wist je zeker niet ...."

en: "Ik de beide reepjes de hele nacht aan het testen geweest met memtest en ze zitten tjokvol fouten, ze worden wel herkend alleen ze werken niet.
ik kon niet eens windows setup draaien welke versie dan ook.
Ik heb geheugen uit een andere computer eringezet en daar waren geen problemen mee en kon ik windows gewoon installeren dus het ligt niet aan de hardware/software van die computer

U zegt dat u 2 g in uw computer had dus dan zijn mijn 2 reepjes in uw pc uitgeschakeld zonder dat u het misschien wist

misschien is het het beste dat ik ze weer aan u terugstuur ".

WAT MOET ik hiermee???
De ram moduletjes verkeerden in goede staat. Weet iemand misschien waarom ze het niet meer doen?
Wat zou ik moeten doen?

Ik wacht op jullie reacties,

Groeten,

Tsja, dat is gewoon het risico van via internet iets kopen vind ik. Garantie tot aan de voordeur, wat er met de verzending gebeurt kan jij niet weten. En ram is natuurlijk aardig gevoelig.

Waar was die 5 euro precies voor eigenlijk? Verzekerd versturen of zo?

Tsja....lastig....het kan natuurlijk zijn dat ze bij TPG met electromagneten de post sorteren....
(flauwekul natuurlijk)
Het kan ook zo zijn dat de nieuwe eigenaar niet goed weet hoe er geheugen geplaatst moet worden (fleecetrui aaan op sokken over tapijt.....zo ff dat nieuwe geheugen erin prikken...)

Heb je vantevoren zelf memtest gedraaid? Kan je met de resultaten zwaaien (anders tip voor volgende keer, memtest report uitdraaien en meesturen)

Memtest is ook niet 100% waterdicht, misschien heb je een bekende die bij een HardwareTD werkt, waar ze de strips even écht (hardwarematig) voor je kunnen testen.

Maar om van het gezeik af te zijn, zou ik ze gewoon terugnemen...

Als je ze terugkrijgt let dan wel even op of het idd de modules waren die je hebt verstuurd ;)

vraag het anders even op tweakers.net ;)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Tsja, dat is gewoon het risico van via internet iets kopen vind ik. Garantie tot aan de voordeur, wat er met de verzending gebeurt kan jij niet weten. En ram is natuurlijk aardig gevoelig.

Waar was die 5 euro precies voor eigenlijk? Verzekerd versturen of zo?

"Al onze voorwaarden zijn conform HOGO"

Hoek Om Garantie OM

Tsja....lastig....het kan natuurlijk zijn dat ze bij TPG met electromagneten de post sorteren....

Erger nog, de "gewone brieven" (alles kleiner dan het standaardformaat, ook bubblewrapjes geloof ik) worden door machines verplaatst doordat twee rollen er tegenaan drukken geloof ik ;{

En het komt dan ook hier terecht...

tpg_post_sorteercentrum.jpg

Soms komen dikkere enveloppen een beetje afgeragd aan. Dus ik kan me best voorstellen dat iets mis is gegaan tijdens het transport. Denk aan kleine breukjes door buiging...

Effe een reepje vastpakken zonder super-wrist-strap daar gaan ze zelden kapot van in mijn ervaring. En als die gast weet wat memtest is, dan zal ie echt wel een klein beetje verstand ervan hebben. En hij wil ze ook terugsturen, dus hij probeert ook niet te naaien door te liegen terwijl ze wel goed zijn...

Volgende keer in ieder geval gewoon een goeie verpakking (en misschien verzekering) gewoon verplicht stellen, eigenlijk is 't zijn idee om het slecht te verzenden maar ja, het is nu ook jouw probleem...

Hoe dit opgelost wordt, weet ik niet... Men zal niet gaan procederen dus als je het geld al binnen hebt dan is het een kwestie van "kom 't maar halen" ;) Maar ja, als je 't nog niet hebt, geldt hetzelfde...

Ik ben net door de desbetreffende persoon opgebeld.
Uit zijn woorden kwam ik erachter dat hij memtest (naar aanbeveling van mensen op het internet) heeft gebruikt. Dus voor de eerste keer. Ook leek hij mij niet een grote pc kenner te zijn, al meende hij al meerdere computers in elkaar te hebben gezet.
Zelf ben ik tamelijk begaan met pc's en heb ik wat vragen voor jullie:

Ten eerste:

Hij zei dat de modules met Memtest 5% aan fouten bevatten. 5% klinkt "veel". Maar, hebben niet alle ram modules wel eens een paar procent fouten?

Ten tweede, en hier begin ik sceptisch te worden: Toen ik hem vroeg wat hij los van memtest aan problemen ondervondt dan verwees hij naar "blauwe schermen, enz" i.p.v "computer crash".

Hey ProtoHuman,

Die 5 Euro was voor een kartonne doos>> een kartonne doos waarin ik een weekje eerder nieuwe ram modules in had ontvangen via de post.

Hoewel ik met de persoon in kwestie zonet een 50%/50% procent kostenverdeling wilde arrangeren is mijn vriendin er tussen gesprongen met een hoop kabel :)
Volgens haar moet ik de persoon geen enkele cent terug geven. Handig, een vriendin met een grote mond.
Hierna wilde de ontvanger des te meer ingaan op mijn 50%/50% deal.. Ik heb hem medegedeelt dat ik over het geheel zal nadenken.
Waarschijnlijk zak ik het erop houden dat het "zijn risico is geweest" en dus "zijn verlies".

Bedankt voor al jullie reacties tot nu toe,
Wat vinden jullie van dit verhaal?

Gewoon RAM mag normaal gesproken geen fouten bevatten, daarom is het ook zo gevoelig... 5% kapot is echt helemaal geruineerd. Als 1 bitje kapot is dan zul je op den duur al bluescreens krijgen. Je hebt wel error correcting RAM, maar dat is een stuk duurder.

50/50 lijkt mij al een heel redelijke oplossing, beiden zijn genaaid en hebben er dan wat van geleerd, maar als je vriendin nog beter dan 50% kan onderhandelen: gewoon doen, zaken zijn zaken :D

Origineel geplaatst door gremlin23
Ten tweede, en hier begin ik sceptisch te worden: Toen ik hem vroeg wat hij los van memtest aan problemen ondervondt dan verwees hij naar "blauwe schermen, enz" i.p.v "computer crash".

Ik kan je helaas niet echt adviseren, maar dit verhaal komt me heel bekend in de oren. Ik heb ook eens geheugen modules gehad die dit zelfde effect opleverde: geen install mogelijk en "blauwe schermen". Craches zijn niet perse aan de orde als je slecht geheugen hebt, het hangt er maar net vanaf of Windows net het stukje geheugen wil benaderen wat slecht is (het is en blijft een matrix concept).
Gelukkig was het bij mij vers uit de computer winkel dus ik kon gemakkelijk ruilen.

R

Tsja...

Heb zelf een tijdje op een TD gewerkt.
enkele voorbeelden:
-Systeembeheerder belt:"die server van jullie die in onderdelen geleverd is (klant wilde zelf in elkaar zetten, scheelde een paar knaken) is rommel! "komt u maar langs meneer" Klant in werkplaats met hele grote bek...%$%^$%$$ wat blijkt ....heeft hij zelf het moederbord zonder busjes rechtstreeks in de kast geschroefd.... (had jaaaaren ervaring met bouwen van PC`s....gaap)
-Hoe vaak ik wel niet MOBO`s en RAM terug heb zien komen omdat geheugen andersom is geplaatst.....
-Fans van CPU`s die verkeerd om geplaatst worden (en dan moet je echt veel kracht zetten hoor...)

Zo kan ik nog wel doorgaan....

Wat je misschien kan doen is hedrag teruggeven wat een goed doosje had gekost

:duivels: oftewel €5,-, hoeft hij dat niet op z`n volgende aankoop te bezuinigen...

Maar goed, ik heb zelf laatst dus een midiklarinet met module gekocht, hield er na een dag mee op, naar de reparateur van Yamaha gebracht en het bleek dat de hele handel een jaar geleden onder water had gestaan....Reparateur van Yamaha vriendelijk bedankt voor snelle diagnose en persoon opgebeld van wie ik het apparaat gekocht had...HOGO riep hij....Ik riep....IWWJHFIk Weet Waar Je Huis Fikt Was duidelijk oplichting met voorbedachte rade, heb het hele bedrag incl. reiskosten teruggekregen en z`n meuk met een hele vriendelijke glimlach geretourneerd...

Als jij zeker weet dat je geheugen goed was (best een grappige woordspeling btw) is het denk ik zijn probleem....gewetenskwestie....

Bericht door een moderator:
Dit is een topic wat eerder geschikt is voor gathering.tweakers.net.
Aangezien het niet iets met synths te maken heeft sluit ik dit onderwerp.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back