War of the Worlds

hans zimmer doet wel meer scores
zijn bijlange allemaal zo goed niet
die ene idiote actie film met christian slater & john travolta heeft hansje pansje ook muziek bij gemaakt. slecht filmpje met slechte muziek! :r
Maar Madagascar wil ik zeker een keer zie ;) zimmer of geen zimmer

Ik heb niet de orginele LP, want toen was ik net 6 jaar maar een tijdje later wel de dubbel CD gekocht. Ik zet hem nog regelmatig op. Zit zo ingenieus in elkaar, het muziekale thema wat in ieder deel van de plaat terugkomt. Rillingen over mijn rug krijg ik daarvan. Vooral "forever autumn" is enorm emotioneel.

Heeft Jeff Waine eigenlijk nog meer vanm dit soort werk gedaan? (ik weet het ik ben te lui om een Google actie te ondernemen :D )

R

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
hans zimmer doet wel meer scores
zijn bijlange allemaal zo goed niet
die ene idiote actie film met christian slater & john travolta heeft hansje pansje ook muziek bij gemaakt. slecht filmpje met slechte muziek! :r
Maar Madagascar wil ik zeker een keer zie ;) zimmer of geen zimmer

hans zimmer heeft een paar formidabele soundtracks geleverd... Waaronder die van the last samurai...

Origineel geplaatst door Arv
Heeft Jeff Waine eigenlijk nog meer vanm dit soort werk gedaan? (ik weet het ik ben te lui om een Google actie te ondernemen :D )

spart_cd.jpg

... staat bekend als nogal middelmatig.

De nieuwe War of the Worlds heeft lekkere sound effects, maar de muziek is me niet opgevallen eigenlijk...uhm, volgens mij was er amper muziek.
Gaafste geluid was dat blaasgeluid van de tripods bwwwwwwaaaaaaaaaaarrrrhhhmmmzzz .. een soort gigantische tuba of scheepshoorn ofzo.. zou leuke ringtone zijn.

Origineel geplaatst door Arv
hmmm.. ken ik nog niet..

Je mist er nix aan, ik heb de cd allang in de prullenbak gegooid. Jammer dat de SA ook geen DVD-A is nu heb ik alleen de stereo mix, die wel stukken beter is, maar volgens mij heeft er toch nog steeds iemand de low kill switch in gedrukt...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet heel erg onder de indruk ben van de surround mix. Ik ben wel erg blij dat ze het niet nodig vonden om het geluid op een bepaalde manier "up to date" te brengen. Bij Tales of Mystery and Imagination van de Alan Parson's Project hebben ze bijvoorbeeld voor de cd alle drum opnieuw opgenomen om ze 'moderner' te laten klinken. Probleem is dan dat die totaal uit de mix springen omdat de mix juist gebouwd is op de "dynamiekloze" jaren-70 drums. Er zitten wel wat nieuwe dingetjes in deze WOTW versie (de vogels bijvoorbeeld), maar dat blijft tot een minimum beperkt. Wel heb ik het idee dat sommige dingen niet los op de multitrack stonden die ze wel los hadden willen hebben. Er zit hier een daar wat op z'n zachtst gezegd bijzondere panning in. En ook af en toe een beetje teveel "exit sign effect". Zomaar zonder reden een geluid in de surrounds mikken. Maar verder wel fijn om 'm nu op cd te hebben hoor :D

ik ga er zometeen heen... ben benieuwd, lijkt me echt een dikke film

Origineel geplaatst door etaoin
DVD-Audio is MLP (Meridian Lossless Packing) en niet DSD.

DVD-A kan ook gewoon PCM zijn ..... maar ik denk dat slipperman bedoeld dat deze tascam recorder een DVD dataschijf kan branden met daarop een DSD encoded audio file.....en niet direct een SACD ... want die zijn idd volgens mij niet zelf te branden.... maar ik vind deze link eerder interessant door het feit dat deze tascam DSD AD-convertors heeft... die het blijkbaar erg goed doen..

ff nog over de WOTW SACD: ik heb dit weekend es ff de 16/44.1 stereo-tracks in mijn laptoppie geanalyseerd, en schrok toen wel een beetje, want het lijkt erop dat de "remastering" ook hier eerder een soort van limiting is geweest om de loudness te verhogen en de dynamiek te verlagen..vooral bij de titeltrack (track 1 van CD1) is het echt behoorlijk treurig om de waveform te zien..... nou weet ik niet of de originele LP versie dit misschien ook heeft (tape compressie/limiting die ze toen ge/misbruikt hebben?) .... maar ik vrees het ergste

Olaf

De cd klinkt voor mijn gevoel platter dan de lp, maar de lp ligt tot mijn verhuizing helaas in de opslag dus daar kan ik over een paar weken pas weer bij om te vergelijken.

Origineel geplaatst door etaoin
De cd klinkt voor mijn gevoel platter dan de lp, maar de lp ligt tot mijn verhuizing helaas in de opslag dus daar kan ik over een paar weken pas weer bij om te vergelijken.

ik zou het heel triest vinden als ze bij "geremasterde" SACD/DVD-A-versies van albums met de dynamiek lopen kloten om het harder te laten klinken...... ik bedoel, ze snappen toch dat hun doelgroep juist voor een zo dynamisch en goed-klinkende versie gaat? ... het enige dat ik hierbij kan bedenken is dat ofwel de CD-layer op de SACD een andere bewerking heeft gekregen dan de SACD-stereo versie, of dat de originele WOTW opname al zo hard was gemixed/gemastered dat daar al een heleboel van de dynamiek is weggehaald (wat ik me niet echt kan voorstellen voor die tijd)

Ik vind de stereo mix (de surround kan ik helaas niet hore iemand in a'doorn met een sa-cd spelert). ook bijzonder plat klinken, zoals ik al eerder zij lijkt wel alsof er iemand op de lowkill heeft gedruikt. Wat ook jammer is de enorme hoeveelheid ruis op Richard Burton. Dat kan ik zelfs wegkrijgen met de meest simpele denoiser plugin. Ik had wel verwacht dat ze na 3!!! jaar van editen meer konden.

Dynamisch was de LP ook niet super. Misschien ligt het aan de opname? Perhaps the antannes....

Heb de nieuwe film gezien. Muziek van John Williams. Staat altijd wel garant voor een fijn stukje movie-score.
Aardige film, trouwens.

Die nieuwe film is goed. Alleen die muziek is fut- en levenloos IMHO.
Ik mis alleen de magie die het orginele verhaal wel heeft. Het is zo burgelijk amerikaans plat gemaakt. Op de 'psycho' Tim Robbins na dan. Jammer dat Spielberg het zo degelijk en vakbekwaam gemaakt heeft. Te technisch IMHO.

Grappig is wel dat er 2 spelers die in 1953 meegedaan hebben met de zwart wit sci-fi versie nu ook weer meedoen.

Opzich vonnik 't een aardige film, alleen (weer eens) een nogal abrupt end.
En, jeeeeeee het loopt allemaal goed af.. :r

MAAR, algemeen genomen vond ik 'm wel oké.

Back