Mja, ik ben redelijk te spreken over de film.
Na het zien van de trailer dacht ik dat het alleen een 'wegrennen!' film zou zijn, eigenlijk was het dat ook... - maar ik betrapte me er toch op dat ik met witte knokkels zat te kijken...
Alleen het familie-gedoe ergerde me een beetje. Continue gezever, lijkt me wel dat je iets belangrijkers te doen hebt als er aliens in je achtertuin landen. Echt zoiets van: kom op nou, niet zeiken nou, RENNEN!

Maar goed, het 'familie drama' met gescheiden ouders schijnt echt een Steven Spielberg thema te zijn.
Net zoals de verwijzingen naar andere films van Spielberg, het verlichte bos ('Close Encounters' of ET, even vergeten) en ook grappig, de alien die aan het fietswiel draait... (ET!)
Qua andere afwijkingen van het verhaal vond ik het een tikje jammer dat de aliens (let op, Wout: een belangrijk verschil - het zijn niet langer Marsmannetjes!) er vrijwel meteen op uit trokken.
In plaats van dus eerst de scene waarin hordes mensen komen kijken en de aliens hun tripods construeren.
Beetje gezocht ook, van dat begraven van de tripods nog voordat de mens op aarde was.
Muziek viel me eigenlijk niet op, pas bij de eindtitels een beetje. Wel John Williams, maar geen echte kraker zoals ik bijv. bij Jurassic Park echt helemaal zo'n WAAAAUW gevoel had (bijv. bij de helicoptervlucht over het eiland).
En natuurlijk blijft de plaat versie gewoon het beste... daar kan ik echt geen genoeg van krijgen!