War of the Worlds

Origineel geplaatst door NaughT
Oh BTW in Maart is er al een "War of the worlds" uitgebracht door een kleine maatschappij.
Deze film volgt het originale verhaal van H.G. Wells. De special effects zijn alleen een beetje knullig, klein budget.
hier kun de trailer checken...
Jammer dat deze film geen kans kreeg in de bioscoop. Ik vind een verfilming in een verleden tijd de film een creepier effect geven. Meer in de trand van Bram Stoker's Dracula(zoals eerder gezegd) en Von Helsing.
Maar ja, misschien dat ik de DVD bestel.

ik heb hem gisteren ook gezien in de cinema. ik vond hem wel ok. maar er zit toch wel een paar gaten her en der in de film. op gebied van sounddesign was ik wel een beetje teleurgesteld. dat hoorngeluid van die tripods was wel ERG cool. maar ik vond het eerlijk gezegt niet passen. klonk meer als iets voor lord of the rings ofzo. ontploffingen enzo waren wel leuk. ik vraag me af hoe ze die precies maken eigelijk. maar ik had meer speciale dingen verwachten voor de geluiden van die machines eerlijk gezegt. niet dat ik het beter kon. :D

enige idee hoe dat hoorngeluid gemaakt is trouwens? ik het klink als een tuba ofzo die naar omlaag gepitched was en dan gelayerd met een didgeridoo. want op het einde van dat geluid hoor echt iets typisch wat voor een didgeridoo is.

Even nog over de nieuwe uitgaven van de Jeff Wayne versie.

Ai, ai ai, wat slecht gedaan. De stem van Richard Burton is ge-edit (vooral te horen voor Forever Autumn, .."boxes containing their valuab..les."Wat slecht, enorm veel ruis. Geen dynamiek, geen laag geem hoog, mist elke scherpte. Ik heb de CD geluisterd op een Quad CD 66 met QUAD speakers (dus geen Akai troep..) en je, het klinkt wel beter dan het orgineel maar pff, ik zou me schamen als engneer.

Misschien dat de SA beter is, maar ik zoek nog iemandn in Apeldoorn met zo'n speler,

Wie hoort nog meer vage dingen?????

Hanz...

Hanz...

Origineel geplaatst door Hanz
Ja nou ja... die lappen, dat waren natuurlijk voorheen mensen. Tot zover geen diepere betekenis, toch?

lappen zijn nog steeds mensen hoor.....uit lapland.:D

Origineel geplaatst door NLS
Even nog over de nieuwe uitgaven van de Jeff Wayne versie.

Ai, ai ai, wat slecht gedaan. De stem van Richard Burton is ge-edit (vooral te horen voor Forever Autumn, .."boxes containing their valuab..les."Wat slecht, enorm veel ruis. Geen dynamiek, geen laag geem hoog, mist elke scherpte. Ik heb de CD geluisterd op een Quad CD 66 met QUAD speakers (dus geen Akai troep..) en je, het klinkt wel beter dan het orgineel maar pff, ik zou me schamen als engneer.

Misschien dat de SA beter is, maar ik zoek nog iemandn in Apeldoorn met zo'n speler,

Wie hoort nog meer vage dingen?????

wat nou als de originele multitrack-opnames al zo slecht waren? dan kan je toch niet meer echt heel veel ermee doen als je bronmateriaal niet echt denderend is..

ik moet wel zeggen dat ik niet zo happy was toen ik in de SOS las dat de nieuwste versie ook echt een remix is, en dat ze voor alles ongeveer protools plugins hebben gebruikt...... dat klonk niet echt helemaal overtuigend in mijn mening...

ok voor een 5.1 mix moet je natuurlijk wel de originele multitracks remixen, maar ik had voor de stereo-versie liever gezien dat ze de originele eindmix hadden ge-remastered ipv geremixed..

Olaf

Op zich heb je daar gelijk in hoor... Maar edit fouten verwacht ik toch niet van top mensen. Ik zal eens kijken of ik er wat kan posten... En tuurlijk het bron materiaal is uit 1976-1977 maar als je alle plugins hebt gebruikt dan hadden ook de ruis wel uit richard burton kunnen halen, sterker nog ik heb dat al gedaan en perfect gelukt hoor...

:mexico:

Heb The War of the Worlds op vakantie in Frankrijk gezien (La guerre des mondes dus :) ). Wij dachten dat het gewoon de Engelstalige versie zou zijn met Franse ondertiteling; niet dus... Zitten we daar met ons middelbare-school-Frans :D Was toch makkelijker te volgen dan je misschien zou verwachten (op een paar momenten na dat de hele zaal lacht en wij zoiets hadden van jaja)

wat nou als de originele multitrack-opnames al zo slecht waren? dan kan je toch niet meer echt heel veel ermee doen als je bronmateriaal niet echt denderend is..

ik moet wel zeggen dat ik niet zo happy was toen ik in de SOS las dat de nieuwste versie ook echt een remix is, en dat ze voor alles ongeveer protools plugins hebben gebruikt...... dat klonk niet echt helemaal overtuigend in mijn mening...

ok voor een 5.1 mix moet je natuurlijk wel de originele multitracks remixen, maar ik had voor de stereo-versie liever gezien dat ze de originele eindmix hadden ge-remastered ipv geremixed..

Ik ben afgehaakt bij de eerste noten, het klinkt helaas niet zo bombastisch meer als de plaat.... jammer...
Bovendien is het sacd medium alleen maar gebruikt om het multichannel gebeuren, want het is gewoon 24-96 in protools gemixed...

Heb net de dubbel cd voor m'n verjaardag gekregen! :)
Had dus nog nooit het hele werk gehoord, alleen die bekende plaat waarmee het gebeuren begint. Ik ben er tot nu toe zeker van onder de indruk. Alleen cd 1 is wel veel beter dan het tweede deel IMO.
Over de audiokwaliteit kan ik weinig zeggen aangezien ik het origineel niet ken. Het klinkt allemaal wel mooi helder maar ik het wel het idee dat het idd nogal weinig dynamisch is soms.
Er stond laatst nog een heel artikel in Sound on Sound over de productie van de nieuwe mix, maar laat ik die nou net op vakantie in frankrijk ergens hebben laten liggen :stupid

Hoorspel Veronica

Hoorspel Veronica

Ben War of the Worlds nu aan het luisteren. Kippevel:biertje:
Was er destijds helemaal kapot van. Was 12 toen ik de elpee kocht. Het artwork in het bijgevoegde boekwerk spreekt meer tot de verbeelding dan de hele film met Tom Cruise.

Werd tijd voor een schopje omhoog. Ook beschikbaar als NLtalig hoorspel op de site van Veronica. Onderweg naar Zuid Frankrijk maar eens aan de kids laten luisteren. Jammer dat Jan van Veen (jawel!) Richard Burton verving. Maar, de kinderen vonden het ook geweldig.

hey cool

hey cool

waar is die nl versie te vinden?
Mijn kinderen zijn al twee jaar verslaafd aan wotw maar een nl versie zou veel duidelijker maken...!

Hoorspel Veronica

Hoorspel Veronica

Heeft een poosje op de site van Veronica gestaan, maar kan 'm niet meer vinden. Als je me je email adres stuurt, stuur ik je een mp3tje.

hmm wat ik vooral erg vet vind aan eve of the war. is kwaliteit van de opnamen. iets wat je in veel laat 70er jarige platen tegen komt. dat er heel erg goed op mic plaatsing is gelet. waar je dat aan merkt in dit nummer is de enorm krachtige strijkers maar je hoort nog heel goed de aanslagen.

helaas hoor je deze manier van opname niet meer. ik denk voornamelijk door de postproductie. maar de hele manier van masteren is natuurlijk veranderd.

hulde iig voor de strijkers.

Iemand toevallig al de DVD gezien?

http://www.thewaroftheworlds.com/

Prima uitvoering. :{

Jammer alleen dat er geen echt analoge synths meedoen.

Volgens mij alleen maar via midi-controllers aangestuurde softsynths.
En een Dx7 die de ULA doet. Wist niet dat er een vocoder in de DX7 zat...

Origineel geplaatst door Hanz
spart_cd.jpg

... staat bekend als nogal middelmatig.

Deze dubbelaar lag 12 jaar geleden in de uitverkoopbak van Free Record. Ik heb hem toen gekocht. Muzikaal is soms net zo goed, maar de productie is 1 groot MIDI feest van Roland U220/Proteus/M1/O1w etc. Bijna geen orchestratie. Ook de guitaren van Jo Partridge/Chris Spedding zijn minimaal. Kom je hem tegen, dan gewoon kopen. Hopkins komt echt over als een heerser.

De vertellende stem is dus Anthony Hopkins, de leadzangeres de destijds (1992) 20 jarige Catharina Zeta Jones. Ze kan net zo mooi zingen als zij er uit ziet. Boute vergelijking, maar het is zo. Qua onderwerp komt de film Gladiator het meest in de buurt.

War of the Worlds: ik luisterde altijd naar de CD van mijn broer, vervolgens naar een kopie toen ie het huis uitging, en 3 weken geleden zag de oorspronkelijke versie liggen voor EUR 10,00. Meteen gekocht. Nog steeds 1 van de beste jaren 70 CD's in mijn ogen/oren. Ik hoor toch wel veel Moog geluid op die tracks. Op track 3 van de eerste CD vind ik solo's van de guitaren en quint-lead (naar gestemde VCO's) altijd erg mooi.

Origineel geplaatst door EDP
hmm wat ik vooral erg vet vind aan eve of the war. is kwaliteit van de opnamen. iets wat je in veel laat 70er jarige platen tegen komt. dat er heel erg goed op mic plaatsing is gelet. waar je dat aan merkt in dit nummer is de enorm krachtige strijkers maar je hoort nog heel goed de aanslagen.

helaas hoor je deze manier van opname niet meer. ik denk voornamelijk door de postproductie. maar de hele manier van masteren is natuurlijk veranderd.

hulde iig voor de strijkers.

Heeft ook de vakprijs voor beste opname van 1977/78 gekregen. 48 sporen was toen nog iets bijzonders.

Ik had de orginele dubbelcassette gekocht , in die tijd kocht ik vaker orginele cassetes inplaats van platen.
Erg goed vondt ik hem , en nog steeds ijzersterk ,vindt hem vergelijkbaar met trip into the body ,het is allebij een verhaal

In die tijd waren er ook spannende hoorspellen over aliens en zombie achtige muizen van een meter , allemaal volgens mij van de NOS , is er geen database met oude hoorspellen , en niet die van pietje bell:L

Back