mLAN & Linux

r.5

Vers lid geweest
Ik wil niet lastig zijn maar die drivers zijn minstens een jaar oud. We zijn al weer veel verder met Linux kernels.
Komt nog eens bij dat er geen software is om te patchen.
Wat bijzonder lastig is als dit niet kan.

Op mLancentral heb ik al lopen zeuren dat de ontwikkeling voor Linux drivers ook naadje was.

zou Linux dan echt nu serieus genomen worden...?

Origineel geplaatst door Havelock
zou Linux dan echt nu serieus genomen worden...?

:confused: Nee hoor, RME maakt Linux drivers voor hun topkaarten voor de fun.
Kijk ook eens naar bvb de soft die verkrijgbaar is via Agnula (http://www.agnula.org) of
StudioToGo (http://www.ferventsoftware.com). Dan denk ik bvb aan Ardour, Rosegarden, Muse,
Audacity, Jack, Alsa-stuff... Zelfs VSTs worden tegenwoordig ondersteund! :confused:

Als er nu nog een degelijke mLAN ondersteuning zou zijn
zou ik ongetwijfeld overstappen op Linux om te multitracken.
(MIDI/componeren doe ik persoonlijk nog altijd liever hardware-matig).

Agnula werkt prima, ik post dit vanaf mijn DeMuDi install (Debian music distro). Ik denk niet dat Mlan ooit gaat aanslaan op Linux. De grotere softsynths ondersteunen allemaal al OSC (de concurent) Mlan is een Yamaha uitvinding, OSC is open, ik zie helemaal geen voordelen aan Mlan. Wat zou je eigenlijk me Mlan willen?

hoe zit het dan nu met vst's onder linux zou goed zijn als dat x werkt bij hun.

of werkt dat al....

Origineel geplaatst door Havelock
hoe zit het dan nu met vst's onder linux zou goed zijn als dat x werkt bij hun.

Weet ik eerlijk gezegt niet. Sommige schijnen te werken maar ik gebruik bijna geen VST en de paar die ik gebruik draaien prima op mijn laptop met windows. Super Collider daarentegen draait nouwelijks op Windows (alleen een nogal onvolledige beta) en daar geet het mij vooral om.

Origineel geplaatst door Kassen
Agnula werkt prima, ik post dit vanaf mijn DeMuDi install (Debian music distro). Ik denk niet dat Mlan ooit gaat aanslaan op Linux. De grotere softsynths ondersteunen allemaal al OSC (de concurent) Mlan is een Yamaha uitvinding, OSC is open, ik zie helemaal geen voordelen aan Mlan. Wat zou je eigenlijk me Mlan willen?

Werk niet met softsynths aangezien ik er echte heb en
gebruik de PC enkel waar hij goed voor is: audio op CD zetten...

Ik zou mLAN willen gebruiken om 16 digitale kanalen
(24-bits/96kHz) van/naar mijn mengerd willen sturen.

Back