ZM WS34 Quiklok Studiomeubel

Thoraval

Ouwe rot
Ola,

Ik zit al een maand te overwegen of ik de ZM WS34 van Quiklok voor mijn thuisstudio moet aanschaffen. (zie plaatje)
De reden dat ik hem wil is dat hij veel ruimte bespaard in vergelijking tot mijn huidige situatie vooral omdat mn monitors en mn computer scherm recht achter mijn mixer (mackie 24-8) komen te staan. De totale breedte en diepte is dan minder dan mijn huidige situatie.

Nu heb ik even op het forum gezocht maar niemand schijnt dit ding of iets vergelijkbaars te hebben. Jullie hebben allemaal een standaard bureau (net als ik) of zelf iets gebouwd. Mijn twijfels zitten in het volgende:

Het is een all-in-one metalen constructie en dus ben ik bang dat wanneer ik het volume enigsinds opendraai de boel gaat resoneren en trillen en al die andere ongein. Omdat het niet echt een massief ding is wat echt "staat"

Zijn mijn twijfels gegrond? Ik heb alleen een tabletop rackje van quiklok waar ik opzich wel tevreden over ben, maar daar kan dan ook weinig mis mee zijn. Is Quiklok een beetje stevig?

Gegroet!

166165.jpg

Ik werk al een tijdje met de variant met de vaste planken/verdiepingen (Z250)
Er is een boel gelast en de zaken die met moeren vastzitten, klemmen ook nog weer door een soort U-vorm die over het te bevestigen deel valt. Ik denk niet dat dit gaat trillen. Ik heb dus geen monitor stands aan de zijkant.

Om ff terug te komen op het "spuuglelijk" commentaar: Als het meubel volstaat met apparatuur zie je weinig meubel terug..
En iets wat ik oerlelijk vind is als iemand zijn mening overal en nergens maar rondspuwt zonder dat er gevraagd wordt of het nu mooi of lelijk is... Ik denk dat de topicstarter er voor zichzelf wel uit is dat hij het een mooi meubel vindt.

Ik heb ook zelfgemaakte meubels en desks, ik vond het handig om deze keer maar een kant en klaar meubel te kopen om mezelf een tijd klussen te besparen. De platen die bij mij QL desk kwamen zijn mooi afgewerkt en krassen absoluut niet, dus het blijft ook bij heftig gebruik een lange tijd goed.

De Z250: (mijn versie is dubbelbenig met wieletjes trouwens)

Attachments

• sku_z_250.jpg
    sku_z_250.jpg
    68 KB · Bekeken: 102
Check bij de ikea de "jerker"... inmiddels een phenomeen :D

Serieus, dat ding is echt cheap, goed en precies gebouwd voor dit soort dingen.

Origineel geplaatst door PzHKL

Om ff terug te komen op het "spuuglelijk" commentaar: Als het meubel volstaat met apparatuur zie je weinig meubel terug..
En iets wat ik oerlelijk vind is als iemand zijn mening overal en nergens maar rondspuwt zonder dat er gevraagd wordt of het nu mooi of lelijk is... Ik denk dat de topicstarter er voor zichzelf wel uit is dat hij het een mooi meubel vindt.

Het was MIJN mening dat het ding spuuglelijk is en IK bepaal dat voor mezelf of ik dat hier neerzet of niet, dat is de vrijheid van een forum gozer, als je niet tegen dit soort commentaar kan moet je je onthouden van deelname aan 't www verkeer.

We hebben in dit land nog steeds iets zoals recht van vrije meningsuiting ;)

Origineel geplaatst door Carnivore
Het was MIJN mening ... onthouden van deelname aan 't www verkeer.

We hebben in dit land nog steeds iets zoals recht van vrije meningsuiting ;)

Tja nu kan ik natuurlijk een discussie gaan starten over het feit dat we in dit land het recht van vrije meningsuiting hebben en of je dan ook maar alles moet gaan zeggen wat je je bedenkt.. en dat subtiliteit ook iets is om rekening mee te houden..

Maar laten we het ontopic houden.. :kroon:

Thoraval, heb je je keuze al gemaakt? Wat Ikea betreft.. als je niet uitkijkt, staat je huis er mee vol (met dezelfde spullen die je in de helft vd Nederlandse huishoudens staan ;) )

ja ik heb een keuze gemaakt, nouja in ieder geval dat ik GEEN ikea ga kopen :D

een vriend van me had het er over dat dit ding wel leuk/handig was maar dat ik dan alle andere dingen die nu op mn tafel/bureau staan dan niet meer kwijt kan :/

like masterkeyboard/bcf2000/2de scherm

dus ik zit nu weer uit te vissen of ik die op een andere manier kwijt kan als ik dit ding aanschaf

Wat betreft de lelijkheid, ja het is misschien geen beauty maar het gaat me vooral om functionaliteit,

ik hou jullie op de hoogte :X

in mijn eeuwige zoektoch naar hoe ik de boel moet indelen kwam ik vanmiddag ineens met het idee naar een andere kamer te gaan. Alles leek goed behalve 1 ding:

Mijn monitors zouden niet allebei tegen dezelfde achtergrond komen te staan. Beter gezegd de linker zou voor een glazen-dubbelglas-deur komen te staan, de ander gewoon voor de muur (beton :/) Voordat ik nou die hele kamer vol ga hangen met een tweede wand/doeken: zou het heel veel uitmaken?

Back