Akai Z4 Effectsboard probleempje ?

Origineel geplaatst door Kevin
Hier zie je wat ik bedoel ik kan dus in een multi 4 programs zetten en elk program toewijzen aan 1 van de 4 (of combi) effectslots.

Dus A,B,C of D

Dit vind ik ook merkwaardig,
is het zo dat een bepaalde FX-selectie als program kan worden gesaved,
of kunnen er maar maximaal 4 programs aan de FX toegekend worden.:confused:

Reden dat ik dit board kocht is omdat ik het voor 100 € nooit gebruikt in de verpakking gekocht heb...da's geen geld tegenover de belachelijke winkelprijs van ik geloof 385 € :(
Voor 100 € vind ik dan dat je jezelf geen buil kan vallen..

Reden dat ik dit board kocht is omdat ik het voor 100 € nooit gebruikt in de verpakking gekocht heb...da's geen geld tegenover de belachelijke winkelprijs van ik geloof 385 € :(
Voor 100 € vind ik dan dat je jezelf geen buil kan vallen..

Nee, daar val je geen buil aan, daar heb je nog niet eens een goedkoop FX bakje voor.
Heb je hem via internet kunnen kopen?

Via dit forum..Die persoon HAD een Z4 en deze verkocht maar hij was vergeten dat het FX boardje nog onderweg was..dus hij moest er vanaf :)

Via dit forum..Die persoon HAD een Z4 en deze verkocht maar hij was vergeten dat het FX boardje nog onderweg was..dus hij moest er vanaf :)

Doe je goed.:)

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Als je werkt met een globale samplerate van 96000hz, kan je maar twee FX kiezen (of 1 stereo)
Als je werkt met een globale samplerate van 44100hz of 48000hz heb je 4 vrije slots (of 2 stereos)

Nou, hier was ik ook niet opgekomen......nooit geweten dit! Ik heb nog nooit met die 96kHz optie gewerkt maar ik vind dit toch ook wel wat vreemd eerlijk gezegd.

Erger vind ik het nog (nu we het toch over effecten hebben) dat de gain-structuur intern zodanig is dat je de effecten vaak niet hard genoeg kan zetten - de boel overstuurt heel erg snel. Ik heb hierover al eens wat mailverkeer gehad met Akai en het probleem werd onderkend, maar veel konden ze er niet aan doen. Tsja, "misschien in een volgende software update", maar het is alweer enige updates geleden :)

Eigenlijk vind ik dit soort zaken gewoon niet kunnen bij dergelijke pro-machines.

Tsja en het FX board klinkt echt ergens naar het is absoluut geen 385 € waard.Vind ik ook raar want voor de rest is het echt een TOPbak superkwaliteit,draaiknoppen voor filters enzo,muisstille samples (vooral 24/96) je hoort het zoals het is geen vervorming niets + dat USB heerlijk met Aksys drag & drop etc.etc. Ik gebruik hem zelfs als recorder voor de rest complete loops neem ik op omdat meneer kan samplen en spelen tegelijk dus lekker 24/96 opnemen en daarna alleen ff naar laptop met crappy soundcard slepen.
Zijn ook laag geprijsd nu 799 € heb de mijne voor 600 (2dehands) met 40 Gig HD en 512 aan geheugen (+ voor 100 FX dan)
Wil nu nog een Outputexpansie want dit is wel een blijvertje hoor.:)

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
nog een geluk dat die sound uit de Z-serie knalt :D

Dat kan je wel zeggen ja! Gisteren ff wat dingen uit mijn Alpha Juno gesampled waaronder 1 cycle van een Zaagtandgolfvorm en deze te loopen zodat hij als Oscillator gebruikt kan worden.
Juno rechtstreeks in de sampler,saven en bouncen naar editprogramma op Laptop (is ff makkelijker knippen) weer saven en bouncen klaar !Keygroup maken samples toewijzen en tunen,Env,filter en wat FX en hieronder het resultaat.
Heb moeten zippen aangezien het een OGG bestand is (beter als MP3 en af te spelen met Winamp) + heb er de bewuste cycle bijgepropt inclusief program en multi (is maar 1 sound maar goed) Heb wel het FX board gebruikt.

Attachments

• zaagtandje.zip
    471,2 KB · Bekeken: 103
effectenboard is nieuw bij thomann 99 euro of 109.
Ben het exacte bedrag ff kwijt, maar goedkoop in ieder geval.

Back