Op welk medium heb je de afgelopen 3 maanden muziek gedownload/gekocht.. en welke.

Op welk medium heb je de afgelopen 3 maanden muziek gedownload/gekocht.. en welke.

• Ik kocht voornamelijk originele werken (cd, dvd, vinyl). On-line downloads zijn niets voor mij.

Stemmen: 23 65,7%
  • Ik download voornamelijk muziek voor mijn iPod, CD's koop ik maar zeer weinig tegenwoordig.

Stemmen: 3 8,6%
  • Ik speur het internet af, en download slechts gratis Mp3's op diverse sites die dat aanbieden- als

Stemmen: 5 14,3%
  • Ik koop geen CD's, en tevens geen on-line downloads (gratis of betaald) voor mij..

Stemmen: 3 8,6%
  • Ik download voornamelijk on-line betaalde muziek voor mijn PC. (mp3)

Stemmen: 1 2,9%

• Totaal aantal stemmers
    35

Naton.Rozenburg

Ouwe rot

Een enquete.
Het soort muziek is wellicht tevens interessant.:L

CD's en vinyl

genres: hardcorehouse, hiphop, triphop? (moloko), chemical, pop, house

download ook wel 's wat als ik wil weten hoe iets klinkt, verwijder het ook niet na 24 uur van m'n computer :o: als ik iets tof vind koop ik 't

Heel af en toe een CD, meestal downloaden.

Electro, Techno, Hardcore, 'synthesizermuziek algemeen' (Front 242 tot BoC), Hiphop (in volgorde van hoeveel ik koop/download)

LP's en CD's. Downloaden streamendoe ik weinig, en dan vooral om te kijken of 't wat is. Als 't echt leuk is, koop ik 't.

Soort: minimal, IDM, ambient.

Ten eerste een leuke enquete. Eigenlijk luister ik helemaal geen muziekop cds, vroeger wel maar nu niet meer, wel luister ik op forums naar de mp3s die ze daar neerzetten zoals hier synthforum en op D&Bforom en gitaar forum(wat al een stuk minder is dan hie,r maar toch leuk ) maar verder kom ik eigenlijk niet en ik vindt seriues dat tegenwoordig zo veel goede muziek overall staat det ik niet begrijp waarom er nog zo veel bekende bands zijn, die echt niet betere muziek maken..... "Kane" en "Faithless" om maar een paar tenoemen en al die verschilend namen voor muziek daar word ik ook echt gek van en van mij hoeft het echt niet op een ssl gemixxst te worden, is natuurlijk wel leuk maar mij gaat het om de zweer die je kan neer zetten, echter ga ik wel vaak naar live optredes, zoals nu naar de Uitmarkt. :W lekker luisteren naar klassiek

Vroeger kocht ik veel platen, nu luister ik gewoon muziek op verschillende fora van onbekende/ongetekende artiesten. Zo staan er een paar synthforumnaars in m'n map. Ik heb het niet zo voor afgelikt en platgeproduceerd spul. Heel af en toe download ik eens een nummertje via soulseek en als het me echt bevalt dan koop ik de CD, zoniet gooi ik het er weer af. Genre: ambient/synthpop/... Ik luister ook veel Jazz, maar vooral live.

Ik heb wat (rechtseconomische) onderzoeken gelezen over het downloadfenomeen en deze onderzoeken besluiten dat het illegaal downloaden bijna niet te stoppen is (ook niet door legale alternatieven).

Mijn verhaal lijkt een beetje op dat van Apollo.
Luister ook regelmatig naar live Jazz.

Ik koop alleen nu nog steeds regelmatig LP's. Ik luister veel naar jaren 60/70/80 muziek.

Ik vind het ook erg leuk om moderne muziek op plaat te kopen.
CD's koop ik niet omdat praktisch alles nog op LP te krijgen is. En als ik mag kiezen..... CD's zijn te klein :)

Downloaden doe ik af en toe maar dan meestal via synthforum of vrienden. Als me iets wordt aangeboden click ik op "save as".
Downloaden via een share programma doe ik weinig, maar wel steeds meer. Het bevalt me wel. Als ik het supercoole muziek vind koop ik het soms op LP omdat ik dat dan "gewoon leuk vind".

Combinatie:

Ik koop CD's/DVD's orgineel als ik ze (erg) goed vind, en ze (eindelijk) afgeprijsd zijn. Volle prijs ga ik echt niet meer betalen: na enkele maanden liggen ze 9 van de 10 keer in de 'aanbiedingen-bak'.

Maar downloaden gebruik ik om te kijken of ik (voornamelijk CD's) wel echt de moeite ga vinden om ze orgineel te kopen.

=> sommige CD's zijn even in 't begin leuk en daarna draai je ze nooit meer, en dan vinnik 't zonde om zomaar alles orgineel te kopen.

Stijlen? (Brit)rock-achtig, Pop, Dance, etc. Muziek-DVD's koop/download ik zelden/nooit.

CD in de uitverkoopbakken en af en toe eentje die ik echt moet hebben. Goeie muziek is tijdloos dus maakt het niet uit wanneer je dat koopt.
Mp3 betaal ik niet voor en wma boycot ik.
Online CD-kwaliteit(of beter) zou ik wel kopen en als ik een geschikte site kan vinden.
En de rest maak ik zelf. ;)

ik koop eigenlijk alleen vinyl... ik download zelden, en heel af en toe koop ik eens een cd'tje.. ik koop voornamelijk hardcore

Ik koop veel vinyl en cd's maar download ook veel.

Als ik iets echt mooi vind koop ik het origineel op cd. Als ik ergens een leuk nummertje hoor of een tip krijg gaat het meestal eerst in de dowload.

soort muziek: alles behalve reggae:D

Hmmja, ik ben een grote liefhebber van nieuwe muziek, dus ik koop een hoop wat ik goed vind

Toch maar optie 1 gekozen, hoewel ik ook weleens wat download....

ik koop qua vinyl hardcore....andere muziek op cd vaak in uitverkoopbakken...

Origineel geplaatst door fuse
CD in de uitverkoopbakken en af en toe eentje die ik echt moet hebben. Goeie muziek is tijdloos dus maakt het niet uit wanneer je dat koopt.
Mp3 betaal ik niet voor en wma boycot ik.

....een beetje de story-of-my-muziek-verkrijg-live dit.

ik heb geen mp3-speler o.i.d. en voel ook absoluut niet de behoefte er een te kopen, dus mp3 is voor mij sowieso niet echt geschikt.
Hoewel ik mezelf de laatste tijd vrij aardig onder controle heb, heb ik wel altijd moeite om een cd-winkel voorbij te lopen zonder iets te kopen.
Er is zo gruwelijk veel mooie muziek, en die wil ik allemaal nog eens hebben ! (op cd ja)

8)

o ja... de stijl.... vanalles eigenlijk, hoewel mijn reggae-verzameling ondertussen belachelijke proporties aan begint te nemen

Ik koop muziek waar mogelijk op cd of vinyl, maar voor Kraftwerk's Minimum-Maximum was het prijsverschil tussen iTunes en de platenzaak (10 vs 25 euro) me net wat te groot dus heb ik die vorige week via iTunes gekocht, en haal ik hem over een paar jaar wel bij de Plato vandaan als hij daar een tientje kost :)

En verder... platenzaak (vooral Plato en tweedehands zaakjes), concerten, internet. Alles-wat-los-en-vast-zit-downloaden heb ik een tijdje gedaan maar naast dat ik het zelf onverantwoord vind (ik zou het als artiest ook niet leuk vinden, vooral niet als ik er financieel afhankelijk van was) kwam ik er ook achter dat ik eigenlijk helemaal niets deed met die muziek, en het meer 'pack-rat' gedrag was dan dat ik de muziek daadwerkelijk ging luisteren. Het kostte me uiteindelijk zelfs geld in de vorm van een aantal dvd-r's per week. Mijn hele iTunes library (25GB oid) is legaal en dat wil ik ook zo houden :)

Oh ja, en ik download regelmatig nieuwe muziek van http://www.legaltorrents.com . Voor de mensen die de site niet kennen: Hier staat heel veel lo-fi techno, elektro, ambient en dergelijke op, allemaal onder Creative Commons licenties dus gratis te downloaden (via BitTorrent).

Back