Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
]
Compensation for C-weighting when using an external SPL meter as the input
kwam tot dit resultaat
Origineel geplaatst door etaoin
Weet iemand toevallig hoe vlak de curve is van de microfoon in een externe SPL meter?
Ik heb de 33-2050 van Radio Shack en daar zit een output op van de meetmicrofoon, maar in de handleiding staat geen curve van deze microfoon...
Origineel geplaatst door mischa
de kreet haas fx ken ik eigelijk niet . Maar ik denk dat er bedoeld word dat alle reflecties die na het directe geluid binnen een 15 a 30 ms ook in je oren komen het geluid kleuren/veranderen .
Je hersens kunnen alles binnen die 15 a 30 ms niet onderscheiden .
Als je buiten staat waar veel minder reflecties zijn kun je meestal duidelijk horen waar het geluid weg komt .. Maar in een niet gedempte woonkamer is het meestal zoeken als er iets valt .
waarom lukt het wel in een concertzaal maar niet in een studiocontrole kamer?

Origineel geplaatst door etaoin
Volgens mij is richting bepalen helemaal geen issue met betrekking tot reflecties. Reflecties kleuren je geluid en voegen galm toe. Daarmee kun je geen neutrale mix maken. Daar gaat het om.
Origineel geplaatst door mischa
Kijk eens naar een paar van de metingen hier Je ziet vaak dat het boven de 200 hz een complete hakketak lijn is tot aan 20 khz .Hebje dus en 30 bands eq moet je net geluk hebben dat hij die hele kleine dipjes corrigeerd . Aan de zaagtand metingen kun je direct aflezen dat er een hoop reflecties zijn . In een dode kamer zie je die niet . Met nearfields gaat het dan meestal om early reflection vooral frond wall reflections .
Probleem is dat als je een hier en daar een freq iets harder zet datje net 2 cm buiten de microfoon meting het dipje wat gedetecteerd is door de berhinger ineens een piekje is .. Plus nog een beetje extra.
Ik zou dus elk eq schuifje een beetje nalopen met de hand
Mischien dat ik pakken dikkere lucht ga bedenken wat dus beter dempt als normale lucht![]()
Origineel geplaatst door Baal-Zebub
Dat zou betekenen dat je in een dode kamer moet zitten om een goede mix te maken. En kamers met erg weinig nagalm daar loop je gillend uit weg na een paar uur.
Ik snap het nog steeds niet.
Wie lost het raadsel van de reflecties op?