parameter lock van Machinedrum; WAT is dat?

Rauzi

Stamgast
Hallo allemaal!

Iedereen die een MD heeft, heeft het altijd over die geweldige parameter lock, maar WAT IS DAT?

Ik wil de MD ook nog gaan test-driven :{ Ben wel in de markt voor een drummachine.

Basicly een manier om voor elke sequencerstap de beschikbare parameters anders in te stellen.

Bijvoorbeeld op elke stap de decay van je Bassdrum anders.....of voor meerdere stappen tegelijk. Je kunt dan per track zo'n 24 parameters individueel, per stap "locken".

Origineel geplaatst door divi
veel. ben nog niet aan een maximum limiet geraakt, als er één is.

Hah....dat heb ik wel eens voor elkaar gekregen.....maar dat ging gewoon te ver en was meer experiment dan zinvol. Maar geloof me...heel erg veel!

Origineel geplaatst door Rauzi
En andere drummachines/step sequencers hebben deze functie niet zodat de machinedrum speciaal is?

Er zijn wel wat sequencer die iets soortgelijks kunnen maar niet in deze mate nee.

De MPC kan begrijp ik 1 parameter varieren in realtime (dus niet achteraf). Mijn Rs7000 kan ook wel wat parameters aanpassen maar niet op de manier zoals de MD dat kan. Bij een Rs7000 moet je dan parameters changes opnemen in je sequence. Werkt uiteindelijk ook maar kost veel meer moeite.

Ik ken niet alle sequencers overigens dus het zou kunnen dat een ander apparaat dit ook zo kan....maar zover ik weet niet.

Back