beste PIANO module

als je een klein budget hebt zou je ook de GEM RP-X module kunnen overwegen, deze bevat de promega 3 pianos voor een budget prijsje (249 euro). Dan heb je uiteraard wel een keyboard nodig, maar je kunt wel gebruik maken van die goede piano sound.

als je een klein budget hebt zou je ook de GEM RP-X module kunnen overwegen, deze bevat de promega 3 pianos voor een budget prijsje (249 euro). Dan heb je uiteraard wel een keyboard nodig, maar je kunt wel gebruik maken van die goede piano sound.

ik heb demos gehoord op internet en ik vond hem te hightech en hoog en vel klinken..ik zoek iets donkerders en de Kurzweil voldoet denk ik

ik heb demos gehoord op internet en ik vond hem te hightech en hoog en vel klinken..ik zoek iets donkerders en de Kurzweil voldoet denk ik

kan ik me in vinden, zeker als je van donkerder type pianos houdt dan is de promega sound (die gebaseerd is op de steinway sound) te helder.

Kurzweil ken ik niet echt, heb er wel eens op gespeeld, maar in mijn herinnering waren die piano's nogal 'rock / pop' gericht kwa klank, maar daar zal ik ongetwijfeld helemaal naast zitten. Ben wel benieuwd naar je ervaringen als je er 1 hebt :)

wat ik eigenlijk zou willen is een echte huistuin en keuken rechtopstaande piano in huis.

ook handig als opbergplank voor van alles!

dus ik zoek niet naar een super steinway geluid. glashelder met veel attack, maar liever wat donkerdere klank met niet te velle attack

wat ik eigenlijk zou willen is een echte huistuin en keuken rechtopstaande piano in huis.

ook handig als opbergplank voor van alles!

dus ik zoek niet naar een super steinway geluid. glashelder met veel attack, maar liever wat donkerdere klank met niet te velle attack

Ik ben zelf ook een liefhebber van de donkere piano klank, wat uiteindelijk de reden is geweest dat ik mijn promega 3 heb weggedaan (ik vond hem ook te helder).
wat mij daarna heel goed is bevallen is een vst oplossing, genaamd Bosendorfer, deze had een donkere gesamplede piano aan boord die precies was wat ik zocht. Tegenwoordig gebruik ik de bosendorfer op de kronos met mijn eigen 'dark edit' tweaks, maar dat is kwa prijsklasse weer een heel andere league, dus niet echt een optie denk ik.

Ik ben ook wel heel benieuwd of er een piano module is die die donkere klanken goed weer kan geven, misschien is dat kurzweil inderdaad wel, heb daar nooit naar gekeken, zal er deze week zelf ook eens induiken :)

wat ook aardig is (en daarom wil ik beslist een module en geen software) om de piano-sound te dempen en het geluid wat te lijmen, dicht te smeren met een en ander.

een vintage DBX compressor kan dat heel mooi doen. de DBX 117, 118 119 of 128. bijvoorbeeld...
compressie van hoorbaar zahct limiting, tot minimaal of zelfs nul zetten.

ik heb ook een tape-simulator van Sound Skulptor..die moet ik ook nog testen hiervoor..

ik heb eindelijk een Kurzweil mME-1...micro ensemble voor de piano klanken
op de kop weten te tikken. maar geen adapter.

de handleiding zegt:
9, Volt, AC, 2 ampère

op de adapter (foto van internet) staat:
9,5 Volt, AC, 2 Ampère

en heel vrreemd op de module zelf staat tweemaal toe:
9V ~ AC 2.0 A
en aanwijzingen voor de polariteit van de plug (????)

mag ik aannemen dat ie toch dan werkt op gelijkspanning van 9 Volt? waarom zou anders die polariteit vermeld staan?

ik wil dat dingen horen.. heb hem al een paar dagen!!!!!

ik ga zo een plugje kopen en op een 9 V ac-dc 2 A solderen
kan toch geen kwaad? als het toch ac-ac blijkt te zijn?

In de handleiding op de Kurzweil site staat:

Rearpanel:
9VAC 2.0A Coaxial Power Jack

En bij de opties staat een link naar de poweradapter (PP95-20)
9.5VAC 2.0A

Dus de kans dat het wel DC is lijkt me niet heel hoog. Ik zou gewoon een 9V AC adapter proberen.

nu herhaal je wat ik zelf al heb vermeld..gegevens van de handleiding
het is helaas niet een kwestie van zo maar even proberen.

9 Volt ac-ac 2000 mA heb ik nog nergens te koop gevonden. is een behoorlijk grote adapter.
echt zo'n blok.
en op internet/ebay worden vervangers van die PP95-20 verkocht...en ddan zie ik van die schakelde adapters waarbij ze AC of DC en ampere niet opgeven....daar ga ik mijn geld niet op inzetten!

maar: waarom zouden nu op de unit zelf tot tweemaal toe de polariteit opgeven van de plug? alsof het wel DC is?
dat zou een stuk schelen want een DC 9 V , 2 A is overal te koop.

wat kan is dat het apparaat misschien beide aan kan?
en ik heb ook gehoord dat DC op AC aansluiting geen kwaad kan en soms gewoon werkt.

wie weet daar meer over?

Ik had ooit de Micro Piano, en als ik het me goed herinner moest die AC hebben. Bij DC had je wel klank maar geen geluid. Maar het is jaren geleden dat ik hem had. Ergens een fotootje van de achterkant?

(let op met online bestellen, want de Engelse benaming "AC adapter" wordt soms algemeen gebruikt en hoeft dus niet per se een AC output te betekenen. Hàndig!)

ok, zeer bedankt!

ik wou die foto ook net plaatsen. je bent niet de eerste met dat verhaal dat ie wel iets doet op DC maar
niet echt werkt verder......dus helaas nu wel duidelijk: AC-AC adapter

die aanduiding van -/+ staat ook nog eens vermeld aan de onderkant!! erg vreemd!

raaaarrrrrrRRrrrrr...!

morgen speuren op de rommel markt en hopelijk vind ik iets!

15V AC 2A vind je niet zomaar, da's een vrij potige. Ik heb hier een 15VAC adapter liggen, die is anderhalf ampere en da's al een flinke jongen.

Ik zou er even google op loslaten en een adresje om te bestellen zoeken. En succes met de zoektocht morgen!

tis geen 15 Volt..

maar het is inderdaad geen kleintje. moet een behoorlijke strafo in..te zien op plaatjes is ie de helft van de unit ongeveer (10 12 lang cm )

en dat wordt zoeken als ik wil vermijden er een via ebay voor 30 40 60 euro te moeten aanschaffen..

Ik heb er hier toevallig een liggen van Conrad. Maar net even gezocht, die is niet meer leverbaar.

Wellicht de Line6 PX2 voeding (maar geen idee of de plug past).

ja, die is perfect, de Line6 PX2 !

al kan ik nu ooo van iemand een trafo kopen voor 3 euro. snoertjes er aan en zekering, kastje en klaar!
maar een fabrieksvoeding is kleinere en mooier..steviger..enzvoort..heb het geld er wel voor over.

Vandaag ook een Kurzweil micropiano op de kop getikt in de UK, komt hopelijk vrijdag binnen (mét orginele adapter)

ik heb een Kurzweil ME-1 micro ensemble !

:mexico:

een flinke fikse stap hoger in piano-klank/ kwaliteit t.o.v. een Micro piano...

Back