Microphone welke?

Catscan

Electronic sounddesigner
Hallo,

Ik zoek dus een studio microphone die erg divers is maar van super goede kwaliteit.
Ik wil de 610 van universal audio gebruiken als microphone voorversterker.
Welke is goedom te gebruiken voor in de studio?

Please let me know.

Origineel geplaatst door AlonsoMos
ik heb hier nog een splinternieuwe Shure PG57 liggen waar ik niets mee doe.

Ik zoek iets als dit.
rec0003312-000.jpg

Maar ik weet niet welke ik moet hebben eentje van 500 euro of 2500 euro???
Ben rookie ivm mic's:)

Neumann tlm 103 is erg mooi, maar erg kritisch op de ruimte die je gebruikt, dwz als je een slechte ruimte hebt, zul je hem zeker horen.
Kijk (luister) ook een naar de kms serie van neumann.

Ben je een echte ruige ?

wil je echt duur doen dan kun je ik denk een van s'werelds beste merk te wereld; BRAUNER

De VMA; voor slechts 5990 euro's :D
Iets goedkoper de VALVET ; 2099 euro's

Of iets als de Fantom C; 1299 euro's

Of kijk bij NEUMANN; De goedkoopste ; 899 euro's ( TLM 103)
of de duuste; 2588 euro's....

ALs derde optie is er het merk; RODE

Die zit tussen de 300 en 700 euro's....

schijnt wel leuk te zijn !

Origineel geplaatst door Catscan
Ik zoek iets als dit.
rec0003312-000.jpg

Maar ik weet niet welke ik moet hebben eentje van 500 euro of 2500 euro???
Ben rookie ivm mic's:)

Wat leuk om te lezen zeg....

Maar goed...
Er zijn 2 mogelijkheden:

Of je verdiept je tot uit den treure in microfoons en geeft tussen de 200,- en 1000,- uit voor een goede mic.
Of je koopt gewoon een microfoon waarvan je zeker weet dat je goed zit.
Zonder dat je je erin verdiept. Maar dan zit toch snel aan die 2500,-. Dit laatste geldt voor jou denk ik.
Ik denk dat de meest verstandige optie voor jou de neumann U87 is.
Dit is een allround microfoon die tevens een industrie standaard is. Hij is erg goed.

Je zal wel veel replies krijgen met andere suggesties. Daar zullen goede, slechte en misschien zelfs wel betere suggesties tussen zitten. Maar ik kan je wel met zekerheid zeggen dat je van een U87 geen spijt zult krijgen.
Surf maar een langs de bekende studio's...ze hebben allemaal 1 of meerdere U87 in huis.
Dat is niet voor niks.

Als nog meer vragen heb, of een an ander wilt uit proberen, dan kan dat altijd.

(Ik heb zelf overigens geen U87 in bezit, maar ik werk vaak in commerciele studio's. Vandaar dat ik ze goed ken....)

http://seelectronics.com/Gemini.html

Deze kost wel wat maar....ik heb nog nooit zon fucking goeie mic gehoord!

Helaas heb ik geen samples ervan maar ik heb een tijd terug een drummer opgenomen.
Ik deed dat met dit ding in het midden van het drumstel, een sm57 op de snare, en een een andere mic (die ik nu niet kan benoemen) op de kick.
Bij het solo'n van de gemini mic hoorde ik gewoon alles! iedereen in de studio zat serieus met een open mond!

oja hijs ook dual valve 8)

(Ik heb zelf overigens geen U87 in bezit, maar ik werk vaak in commerciele studio's. Vandaar dat ik ze goed ken....)

Ik werk (werk)dagelijks met de tlm103, en gebruik ook zeer regelmatig de u87, ik vind dat de prijs/kwaliteit verhouding van de 103 ideaal is, hij klinkt zelfs iets frisser (let op ! frisser, niet perse mooier) dan de u87, wat in de mix vaak betekend dat je minder eq hoeft te gebruiken..................

kijk ook eens naar de bleu micro's, die zijn mijn favoriete, ik vind ze beter voor veel zaken dan neumann of brauner. sommige zijn zeer duur (zoals de bottle of de kiwi) maar kunnen zich gerust meten met een u87, de kleinere zoals de baby bottle zijn zeker evenwaardig als een tlm 103 zelf de iets duurdere tlm modellen terwijls ze stukken goedkoper zijn.

http://www.bluemic.com/

Als je die mic alleen voor vocalen ga gebruiken dan denk ik dat een u87 net even iets te veel van het goede is voor je omdat je m waarschijnlijk alleen op cardoid zal gebruiken. Als je toch in die prijsklasse een mic wil uitkiezen dan zou ik eerder voor een Brauner Valvet of een Phantom C gaan. Alhoewel een u87 nooit een slechte keuze is.

Een tlm103 is zeker ook geen slechte keuze maar hij is niet zo warm als een u87. Ik zou zelf voor een Microtech Gefell m930 gaan i.p.v. een tlm 103. Die M930 klinkt net even een stukje beter dan die tlm103 vind ik zelf, vooral in het hoog klinkt die m930 een stuk aangenamer. De microtech gefell m930 is mijn absolute favoriet als het om allround condensators gaat.

Ga trouwens eerst ff luisteren naar die mics met je mic pre voor je een definitieve keus maak. uiteindelijk is het toch allemaal een kwestie van smaak.

Origineel geplaatst door sureshotstudio

Een tlm103 is zeker ook geen slechte keuze maar hij is niet zo warm als een u87. Ik zou zelf voor een Microtech Gefell m930 gaan i.p.v. een tlm 103. Die M930 klinkt net even een stukje beter dan die tlm103 vind ik zelf, vooral in het hoog klinkt die m930 een stuk aangenamer. De microtech gefell m930 is mijn absolute favoriet als het om allround condensators gaat.

Ik zou ook eerder voor Gefell kiezen dan voor Neumann tegenwoordig.

Op Gearslutz.com staat een Gefell UMT800 te koop (verkoper is uit Europa dacht ik).

Waarom knal je niet ff naar Helios in Haarlem?

Back