Teknival

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Re: Jip.. precies wat je kunt verwachten..

Re: Re: Jip.. precies wat je kunt verwachten..

Origineel geplaatst door oozi

daar klopt dus gewoon echt geen reet van. kwas zelf net wakker toen we weg moesten..en dat van die puinhoop helemaal niet. vergelijk de camping van lowlands naderhand maar eens met dit terrein. 't is dat onze blauwe vrienden zonodig stoer moesten doen, anders hadden we onze berg vuilniszakken ook nog meegenomen. en zelfs toen ik van het terrein wegreed (en ja geluk gehad; spullen op de achterbank snel met truien en troep bedekt, dus ik heb alles nog) mensen die langs de weg alle troep op aan 't ruimen waren. kom daar nog maar eens om op een gemiddeld feestje.

was trouwens wel erg tof! hele leuke liveset gedaan (3-4 uur) met 5 (!) andere mensen die ik helemaal niet kende; alles op een sync en de speeltuin is geopend!!

:okdan:

Tja; wat mij bij dit soort illegale feesten altijd verbaasd is dat er veel krakers rondlopen die normaal bij mileuprotesten altijd vooraan lopen. Maar dat valt vaak aan het eind van het teknival niet te merken. Ik vind het gewoon triest dat er zoveel dieren in zo'n beschermd natuurgebied geterroriseerd worden met die takkeherrie, terwijl er genoeg lege pakhuizen zijn of industrie terreinen waar dit beter plaats zou kunnen vinden. Ze hadden die mensen er na 1 avond al uit moeten flikkeren. Dit soort feesten geven de nederlandse house/dance scene een verkeerde naam en maken het voor kleine organisatoren moeilijk om iets van de grond te krijgen op een legale manier (omdat gemeente bang zijn weer zo'n zootje ongeregeld binnen te krijgen).

Ik heb in het begin van mijn DJ tijd een aantal keren in kraakpanden gedraaid, en zulke klote ervaringen meegemaakt qua organisatie dat ik er snel mee gekapt ben.

Voor iedereen die niet is geweest, maar wel een mening er over heeft......zo'n mening staat ook wel bekend als vooroordeel.

Ik ben geweest(net als elk jaar), het was echt te gek, super gezellig. Gratis entree, bier voor een euro, limonade voor 50 euro cent. Eten en vers fruit, massages......alles voor hippie prijsjes.

Techno, Acid, Tekno, Electro, Jungle, HipHop en Dub.......redelijk veelzijdige muziek dus.

Wat betreft de drugs en de drank...........waar niet dan?

Wat betreft de rommel..........dat is echt jammer, normaal gesproken wordt er altijd wel opgeruimd door de soundsystems zelf............maar ze zijn niet echt vrijwillig vertrokken.

Freetekno 4 ever

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Voor iedereen die niet is geweest, maar wel een mening er over heeft......zo'n mening staat ook wel bekend als vooroordeel.

Ik ben geweest(net als elk jaar), het was echt te gek, super gezellig. Gratis entree, bier voor een euro, limonade voor 50 euro cent. Eten en vers fruit, massages......alles voor hippie prijsjes.

Techno, Acid, Tekno, Electro, Jungle, HipHop en Dub.......redelijk veelzijdige muziek dus.

Wat betreft de drugs en de drank...........waar niet dan?

Wat betreft de rommel..........dat is echt jammer, normaal gesproken wordt er altijd wel opgeruimd door de soundsystems zelf............maar ze zijn niet echt vrijwillig vertrokken.

Freetekno 4 ever

:okdan: :halleluja :okdan:

Ik heb het weer eens gemist dit jaar, zoals gewoonlijk moest ik weer eens kiezen tussen Hardcore Resurrection of Dutchtek.

Had het een hoog toeristen gehalte of viel het wel mee dit jaar?

Nee, ik was er inderdaad niet bij. En normaal heb ik niets tegen kraakfeesten, het maakt me ook geen flikker uit wat voor muziek ze daar draaien. Ik kan het zelfs op machinegeweertechno prima naar mn zin hebben. Maar ik heb toch wat (voor)oordelen tegen feesten in natuurgebieden. Dan kan je er net zo goed een betuwelijn doorheen leggen toch?

mensen, iedereen die mij vertelt dat er achter zo'n teknival ook maar enige idealistime zit maakt een grap...net zoals in de krakers wereld is 99% er gewoon bij om los te gaan, geen huur te betalen etc. en is er precies 1% idealist.... zo'n teknival is toch gewoon zo goedkoop mogelijk uit je dak gaan? tja..dat kan je ook een idealistische instelling noemen natuurlijk ;)

Goedpraten ?

Goedpraten ?

Of willen ze deze toestand met een idealistisch sausje overgieten om het goed te praten ?

Hee.. begrijp me niet verkeerd. Er is niets mis met een goed feest.. en Nederland is erg bekrompen als het op goedkeuring voor zoiets dergelijks (feest op Maasvlakte, in Fabriekshal, op Industrie-terrein) aankomt. En dan is er inderdaad de werking van publiciteit die er voor zorgt dat je niet het publiek krijgt wat je zou wensen (juist andersom).

Maaar... door dit soort dingen (en de negatieve publiciteit er omheen) wordt het organiseren van goeie feesten (een definitie die ieder voor zichzelf maar moet invullen) NOG moeilijker dan het al is... want wie wil er nou 2000 dronken en door drugs bedwelmde, natuurgebied vernielende, illegale, stinkende, langharige, werkschuwe .....

Ik hoor (eh... lees) iedereen zo zeiken dat de hele scene in het verdomhoekje wordt gedrukt. Maar lieve mensen: dat werd altijd toch al gedaan?! Vanaf het allereerste begin. Dus maak je niet druk. Laat de mensen denken wat ze willen. Wijzelf weten beter! Feesten en beesten.... we blijven doorgaan :dj: :walker: :biertje:

ik wil 20.000 frisgeschoren ex-gabbers met een fijne kantoorbaan, een rayban zonnebril, gsus broek en/of shirt die hun vriendinnetje met bijbehorende bonten cowboyhoed meenemen en de hele avond breezahs drinkend en coke snuivend stilstaan en alleen bij de tromroffel breaks de handjes in de lucht gooien ;)

Olaf, advocaat van de duivel ;)

Jaja..inderdaad die drugsdebielen....en die lopen zeker niet rond op Lowlands, Dancevalley, Mysteryland of welk commercieel klote feets dan ook.

Wie heeft het nu eigenlijk over idealisme? Waar haal je dat vandaan?

Laat eigenlijk maar. Het was erg leuk, jammer van de rommel en ben blij dat een aantal van jullie niet zijn geweest.

ik vond dat dit jaar het vervoer wel erg slecht geregeld was hoor !

Ik moest helemaal naar huis lopen
maar me special K zorgt er wel voor dat ik kom hoor

leuke he mobiel internetten ;)

zit nu bij groningen btw !
ach komt goed dus

:D

Origineel geplaatst door Ferric
Ik hoor (eh... lees) iedereen zo zeiken dat de hele scene in het verdomhoekje wordt gedrukt. Maar lieve mensen: dat werd altijd toch al gedaan?! Vanaf het allereerste begin. Dus maak je niet druk. Laat de mensen denken wat ze willen. Wijzelf weten beter! Feesten en beesten.... we blijven doorgaan :dj: :walker: :biertje:

inderdaad

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Jaja..inderdaad die drugsdebielen....en die lopen zeker niet rond op Lowlands, Dancevalley, Mysteryland of welk commercieel klote feets dan ook.

Wie heeft het nu eigenlijk over idealisme? Waar haal je dat vandaan?

Laat eigenlijk maar. Het was erg leuk, jammer van de rommel en ben blij dat een aantal van jullie niet zijn geweest.

Olaf zit zich weer te vervelen joh !

niet opletten hoor !

hj is gewoon jaloers dat ie niet heeft gefeest dit weekend
hij was zondag ochtend al vroeg aanwezig om zijn kennis over convolution bij te spijkeren !

Olaf je ben een pestkop !!

en nu weer ontopic

jezus !

heb je huiselijk minibar om raad gevraagd ?

das nie ech feesten hoor !

dit is meer 'ontdek je plekje' in je eigen huis !

maar ik ga weer aan de slag
moet hier geen chatbox worden !

Tsjonge jonge, wat een topic al niet teweeg kan brengen...Ik wilde alleen maar weten of iemand al wist waar het was! Ik ben juist fervent aanhanger van semi-legale feesten en ik ondersteun de gedachte volkomen. Daarnaast ben ik ook realist en zie ook wel de nadelen enzo...maar ja....de vorige jaren vond ik het altijd erg gaaf. De enige reden dat ik dit jaar niet ben gegaan was omdat ik een verjaardag had die vreselijk gezellig was....

Re: Goedpraten ?

Re: Goedpraten ?

Origineel geplaatst door CraZ
...
Maaar... door dit soort dingen (en de negatieve publiciteit er omheen) wordt het organiseren van goeie feesten (een definitie die ieder voor zichzelf maar moet invullen) NOG moeilijker dan het al is... ..

daar geloof ik dus geen ene ruk van. je kan het publiek ook absoluut niet met elkaar vergelijken. zoals je zelf al aangeeft:

dronken en door drugs bedwelmde, natuurgebied vernielende, illegale, stinkende, langharige, werkschuwe .....

(wat overigens een schoolvoorbeeld van een vooroordeel is, maar dat zal je wel niet serieus bedoelen. ikzelf bv. ben absoluut niet langharig, illegaal, stinkend, natuurgebied vernielend of werkschuw. meewerken in een soundsystem is behoorlijk hard werk..)

en het publiek dat naar een club gaat en zich uitdost voor een meestal duur avondje stappen.
ik denk niet dat de gemiddelde club eigenaar of programmeur een vergelijking zal trekken tussen wat ze nu en vorig jaar (moerdijk) op tv zien en bv. awakenings of een ander "georganiseerd" feest met vergunningen en voorzieningen enzo. daarbij dat dance in zo ongeveer alle verschijningsvormen voor zover ik weet nog steeds goed verkoopt.

ikzelf heb er echt een principieël probleem mee om vet entree te moeten betalen om ergens binnen te komen, en dan nog alleen als ik correct gekleed ben, om ook nog eens tegen woekerprijzen bier in van die smurfenglaasjes te moeten kopen om nog een beetje aangeschoten te worden, omdat m'n fles wodka ook al in beslag is genomen..kijk ik kan het allemaal wel betalen want ik werk gewoon, maar ik vind het echt zwaar verkankerd dat het zo gaat tegenwoordig, en misschien nog wel erger, dat iedereen het zomaar slikt. en je hebt gelijk dat het merendeel dat naar zo'n feesten komt erheen gaat om totaal los te kunnen gaan, maar zonder de niet-commerciële gedachte die eraan ten grondslag ligt kom je nergens.

vind ik.
:doei:

een verjaardaKfeest! ;)
dat krijg je met die forumverslavingen..iedereen wil lekker doorposten...

overigens kan ik iedereen een cocktail-part-eee aanraden, verzamel alle flessen foute drank die je kan vinden, pleur een blender een een boel ijs neer, koop wat bananen, en het feest kan beginnen... www.freekoktails.nl

Re: Re: Goedpraten ?

Re: Re: Goedpraten ?

...betalen om ergens binnen te komen, en dan nog alleen als ik correct gekleed ben, om ook nog eens tegen woekerprijzen bier in van die smurfenglaasjes te moeten kopen om nog een beetje aangeschoten te worden, omdat m'n fles wodka ook al in beslag is genomen..kijk ik kan het allemaal wel betalen want ik werk gewoon, maar ik vind het echt zwaar verkankerd dat het zo gaat tegenwoordig, en misschien nog wel erger, dat iedereen het zomaar slikt. en je hebt gelijk dat het merendeel dat naar zo'n feesten komt erheen gaat om totaal los te kunnen gaan, maar zonder de niet-commerciële gedachte die eraan ten grondslag ligt kom je nergens.

Right on! Ik heb trouwens ook geen lang haar en werk al zolang ik me kan herinneren. Ik kan alles betalen en ga ook naar nachtclubs waar je juiste dingen moet aanhebben en een jaarsalaris verder bent voordat je dronken bent.
En toch is dat zo anders dan een goede independent-party! Het woord "sfeer" is altijd lastig, maar die sfeer is altijd wel dik in orde op o.a. TEknival

"daarbij dat dance in zo ongeveer alle verschijningsvormen voor zover ik weet nog steeds goed verkoopt. "

een hele andere discussie maar imho is de dance-scene aan het doodbloeden.....de nieuwe garde gaat vnl. naar de mega-events en voor de tussenvormen/kleinere feessies komt geen vervanging nu wij oude lullen langzaam maar zeker alles wel een keer gezien hebben en niet meer zo vaak uitgaan....teken dat in de UK veel clubs sluiten, en in NL ook bijna alle podia problemen hebben met te weinig bezoekers.....mazzo, doornroosje etc.

volgens mij blijven de grote ID&T achtige mega-events wel, maar al het overige wat met dans-muziek te maken heeft gaat denk ik weer fijn underground...shake-out zeg maar.... dan krijgen we hopelijk weer leuke feessies voor 100 of 200 mensen in leuke kleine locaties met 1 of 2 DJ's die tenminste diep en/of breed kunnen gaan ipv dezelfde 2 uurs set elke keer af te spelen omdat er zo nodig 10 DJ's geboekt moeten staan...kan niet wachten..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back