Teknival

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik ga et eens naar slap geouwehoer veplaatsen
pff
sjonge :)

Zow, of ik het een beetje eens ben met jena, OOzi en Nolet!

Om die reden (dure parties en weinig lol) ga ik sinds twee jaar naar DOUR festival in Belgie. Is een soort freeparty maar dan niet gratis :D Errug veel goeie gasten en relaxte sfeer. No offence, maar er is daar ook geen Lowlands publiek. Gewoon lol maken voor winig centen. Er onstaat regelmatig een soort 'jam' op de camping waarbij mensen hun trommels en didgerydoo tevoorschijn halen en tot 's morgens 10en doorspelen.. Super aanrader..

Arv

Origineel geplaatst door olafmol
een hele andere discussie maar imho is de dance-scene aan het doodbloeden.....de nieuwe garde gaat vnl. naar de mega-events en voor de tussenvormen/kleinere feessies komt geen vervanging nu wij oude lullen langzaam maar zeker alles wel een keer gezien hebben en niet meer zo vaak uitgaan....teken dat in de UK veel clubs sluiten, en in NL ook bijna alle podia problemen hebben met te weinig bezoekers.....mazzo, doornroosje etc.

OFF Topic:

Weet je, dat er zoveel avonden in tenten als doornroosje, mazzo enz sluiten heeft niks te maken met het doodbloeden van de dance scene. Dit heeft meer te maken met de programmeurs die dit soort tenten voorzien van DJ's en avonden.

Er zijn namelijk nog genoeg "kleine" tenten die goed lopen. Denk aan een Waterfront (rotterdam), De Vloer (Utrecht), 013 (tilburg), Nighttown (Rotterdam).

Het probleem dat tenten als doornroosje en mazzo, melkweg, paradiso & effenaar problemen met bezoekers aantallen hebben begint al met het aanhouden van de "vaste kliek" (dat wil zeggen DJ's die hier al tot het meubilair beginnen te horen, na 10 jaar hun avond te hebben gedaan).

Voor sommige van deze tenten geld dat ze een subsidie krijgen van de overheid om voor een breed cultureel aanbod te zorgen.

En als je dan als dance programmeur elke maand in dezelfde volgorde elke keer de zelfde concepten neer zet (Planet Rose & Jungle Galaxy-doornroosje, Bassline-paradiso,) is dat lekker makkelijk; maar raken bezoekers een beetje verveeld en gaan ze op zoek naar iets verassends. En dan zie je dat feesten als impulz outdoor, dance valley errug veel mensen trekken (vaak omdat ze naast de bekende line up veel nieuw talent hebben en ook de licht & decoratie is stukken beter).

Ook de prijzen van de meeste doorgande clubs zijn belachelijk, zo betaal je bij doornroosje 12 euro om die sukkels van een Bad Company te zien. Terwijl je bij 013 hiervoor 4,5 euro betaald. Moet je voorstellen wat een club zou kunnen doen met het budget waar ze nu vaak veel van verspillen aan middelmatige buitenlandse dj's.

Zo en nu heb ik weer genoeg getyped.....

ben het bijna helemaal met je eens C-code..behalve dan dat de vloer goed loopt ;) daar lopen ook altijd 10 mensen rond waarvan de helft vrijwilliger van de vloer zelf is ;) behalve bij technolab natuurlijk maar daar hebben sander F. en drifter voornamelijk een heleboel hard werk voor gedaan, niet de vloer...

eigenlijk is het verschrikkelijk hoeveel subsidie(=belastinggeld) er wel niet door incapabele programmeurs en directeuren van de "podia" weggesmeten wordt..... het wordt tijd dat die mensen eens bedenken dat "commercieel" en "professioneel" geen vieze woorden zijn en ook niet hoeven te betekenen dat je slechte kutmuziek pogrammeert, maar gewoon dat je de boel zakelijk runt en ervoor zorgt dat je weet wat je doelgroep wil en ze ook duidelijk maakt dat ze dat bij jou kunnen vinden, voor een normale prijs....

tivoli: 1 euro voor de garderobe! fucking hell! waar gaat dat subsidie geld inzitten dan? of vragen die clown-DJ's die daar (inderdaad!) al 10 jaar hun eclectische "van alles wat maar helemaal nix goed" sound neerzetten zoveel geld?
ohja, "family affair" is wel weer erg leuk in tivoli..ik dacht al dat ik zelf saai en oud was geworden, maar het lag toch echt aan de muziek en de sfeer....tip!

Goeie move naar slap geouwehoer te verplaatsen, want dat wordt het langzamerhand. Maar ja, het is wel een onderwerp blijkbaar dat mensen bezig houdt. Ik ben geen hippie maar ik geloof wel in de independent-beweging. Ik geloof ook dat je de meeste mensen niet voor de gek kan houden en dat de meesten na een poosje zelf wel doorhebben wat ze leuk vinden. De een vind een Mega ID&T party heel cool en de ander niet. SO BE IT! Ik stoor me er niet aan. Ik hoef het zelf niet leuk te vinden, toch.
Ikzelf vind het niet interessant omdat ik de muziek niet trek en ik niet op dezelfde golflengte zit met het merendeel van de mensen die er komen. Ik veroordeel deze mensen alleen niet (zoals hier nog wel eens gebeurd). Ik noem ze geen sjonnie's, anita's (met een denigrerende klank erin). Er is publiek voor dat soort dingen, dus laat dat dan lekker. Ga zelf doen wat jezelf leuk vind en niet zo letten op anderen.

hehehehe word leuk hier !

nighttown en goed lopen ?

ze mochten het afgelopen jaar blij zijn als er 35 man aanwezig was op zat nacht

dat was 8 geleden wel anders kan ik je vertellen !

Origineel geplaatst door MadR
hehehehe word leuk hier !

nighttown en goed lopen ?

ze mochten het afgelopen jaar blij zijn als er 35 man aanwezig was op zat nacht

dat was 8 geleden wel anders kan ik je vertellen !

Dus komt het op hetzelfde neer...........slechte programmering.
Laatste keer dat ik er was was het anders aardig druk.

misschien kan iemand tussendoor af entoe eens een samenvatting geven over waar het op dat moment over gaat

Dat stuk in de telegraaf is wel HEEEEL erg biased! Damn. Lijkt wel geschreven door iemand die een grondige kankerhekel heeft aan Teknival. Absurd! Echt belachelijk! En er zijn KAMERVRAGEN gesteld! Jezus.

Lijkt op het probleem toen New Frontier een paar jaar geleden aan het water in Almere werd gegeven. De mensen die tegenover het meer woonden hebben geklaagd en het mocht gelijk nooit meer daar gehouden worden! En het was nog LEGAAL ook!

tja..de telegraaf what else is nieuw...

maarre ff doorneuzelend over die teruglopende bezoekersaantallen: wordt het niet eens tijd voor wat actie op dat gebied? elke keer als ik mensen spreek dan hebben ze hardstikke goeie ideeen, muziek, mensen om zich heen etc. maar elke keer eindigt het weer bij het probleem: kan geen locatie vinden.... in ieder geval in utrecht is het zo dat alle podia voor eigen parochie preken en er bijna geen "buitenstaanders" tussenkomen die eens wat willen organiseren..bv de ekko is volgens mij elk weekend al tot 2010 volgeboekt met lame jaren80 en gothic feestjes met elke keer dezelfde DJ's die toevallig ook nog eens ekko-medewerker zijn...zelfde voor tivoli, de vloer en van de kikker weet ik niet eens of ze nog echt bestaan... ik heb me in het verleden helemaal suf gemailed en gebeld maar het lukt maar niet...heb er bv ook wel eens met Sander van technolab over gehad en die loopt ook altijd tegen dezelfde problemen op, en is alleen nog maar geftrustreerder geworden nadat ie pas in Barcelona heeft gedraaid en daar allerlei kleine clubs gewoon vol zitten (bv met 100 mensen) op een woensdag avond zonder enige promotie etc.

iemand hier ideeen hoe we verandering kunnen teweegbrengen in die slechtlopende podia trend?

Olaf

ik stel voor een festival voor het huis van balkenende

hehehehehehe :D

mwa, bij heinsbroek zijn betere feestjes te geven denk ik. :)

ja ze heten allemaal Hermien!

In Leiden precies hetzelfde. LVC is een bekend podium, maar altijd maar weer dezelfde dj's... zucht..

OK MENSEN! KEIHARDE AKSIE! wat kunnen we in de praktijk doen? een open brief opstellen aan de podia/gemeentes/ministerie van cultuur? het gaat hier namelijk wel om ons geld! het kan toch niet zo zijn dat in heel Nederland al die podia failliet gaan doordat ze elke keer dezelfde lame DJ's voor 20 bezoekers, waarvan 10 betalend, laten draaien?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back