Arv
Robot
Ik ben weer is aan het klooien met mijn basgitaar. Nu wil ik het gaan opnemen.. M'n basgitaar zit in een basversterkertje (klein Behringer ding) die een "tape" uitgang heeft. Deze output stop ik in een compressor (alesis 3630) en dan naar de mixer. Het lukt me alleen niet om de optimale setting te vinden. Ik hou van diepe zware DUB bassen maar dat lukt nog niet echt. Ik heb het idee dat de 3630 erg snel over zijn nek gaat door de lage frequenties want ik hoor vaak een soort 'plop' geluid .. Is dat waar? Wat zou ik moeten doen om wèl die zware diepe bass opgenomen te krijgen? Ik heb nog niet gebprobeerd om een mic voor de bass versterker te zetten en het op die manier op te nemen.. Optie?
Ik zoek dus even reacties van mensen die dit vaker doen.. Ik heb even geen zin om zo een basspod ding te kopen en ik denk dat het zonder zo een ding ook moet kunnen.. Is de 3630 de boosdoener?
Wie weet raad? Zijn de settings van de compressor erg belangrijk? Welke freq settings moet ik de bassversterker geven?
questions..
gr
R
Ik zoek dus even reacties van mensen die dit vaker doen.. Ik heb even geen zin om zo een basspod ding te kopen en ik denk dat het zonder zo een ding ook moet kunnen.. Is de 3630 de boosdoener?
Wie weet raad? Zijn de settings van de compressor erg belangrijk? Welke freq settings moet ik de bassversterker geven?
questions..
gr
R