Wie heeft het, wie niet?

Toch lees ik hier vaak de gedachte dat 'het maken' in de handen van anderen ligt en niet van jezelf...

Heeft iemand het schrijven van ten Voorde: 'The Hague Rocks the Planet: The West Coast Sound of Holland en Internet' gelezen? Daar is duidelijk sprake van een samengaan van verschillende factoren (de constellatie), maar ook van persoonlijk initiatief. Tot mijn grote verbazing las ik op een internationale e-mail lijst een discussie over de instrumenten die Legowelt in zijn studio heeft staan. Jezus, denk ik dan, zat er gister nog koffie met tom-poesen te genieten en die lui uit de VS zitten te speculeren hoe het er daar moet uitzien...

In ieder geval... Vriendjes maken doe je zelf.
Of hebben jullie het over 'het maken' ala Tiësto, André Hazes en K3...???

Wout
(Algemeen lid van de vereniging ter bestrijding van de gedachte dat anderen verantwoordelijk zijn voor iemands geluk)

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Heeft iemand het schrijven van ten Voorde: 'The Hague Rocks the Planet: The West Coast Sound of Holland en Internet' gelezen?

Den Haag rocks the planet.. Ja, 20 jaar geleden ja! :D En dan niet de planet, maar Nederland dan he? :D

Niets tegen Den Haag hoor, ik ken wel wat Haagse artiesten persoonlijk. Maar ik kan er niet zo goed tegen door te zeggen dat Den Haag het helemaal heeft qua muziek.. Ja: vroeger.

Als ik denk aan een stad die al generaties lang erg goeie bands (diverse soorten muziek ook) aflevert, dan denk ik aan Manchester..

R

Origineel geplaatst door Chinetti
Gewoon muziek maken die je zelf ècht leuk vind wil ook wel 'ns helpen. Want als jij je muziek niet leuk vind, vind niemand het leuk.

Helemaal mee eens, want dat hoor je gewoon terug in je muziek als je het met plezier heb gemaakt.
Ik merk het zelf, als ik een track heb waar ik niet tevreden mee ben en het aan andere laat horen vinden zij het ook nix.
Kan je vet talent hebben maar als het jouw ding niet is geef je een verkeerde emotie mee aan je muziek waardoor het als nix klinkt.

Alhoewel als ik zo naar de Top 40 luister:D , maar volgens mij wordt die muziek door Vulcans gemaakt, die hebben geen emotie:dubbel:

Origineel geplaatst door Arv
Niets tegen Den Haag hoor, ik ken wel wat Haagse artiesten persoonlijk. Maar ik kan er niet zo goed tegen door te zeggen dat Den Haag het helemaal heeft qua muziek.. Ja: vroeger.

Je zult mij niet horen zeggen dat het alleen in Den Haag gebeurt :)
Wat opvallend is, is dat er in die stad vaak een situatie ontstaat waarin kunst, vooral muziek, uitstekend kan gedijen.

Laat ik het zo stellen... Waar de Amsterdammer (bijvoorbeeld) liever z'n gezicht laat zien op main-events zoals 'Dance Valley' en zo, daar is de Hagenees meer te vinden bij de underground parties. Okee, dit is generaliserend, geef ik toe, maar vaak ligt het accent meer op het feit 'aanwezig te zijn' en 'gezien te worden' en in Den Haag is de behoefte aan die main-stream veel minder. Sterker, buiten Asta is er zo'n beetje helemaal niets :)

Natuurlijk is het ook weer niet zo dat die kleine parties waanzinnig veel publiek trekken, maar er zijn er gemiddeld wel zo'n drie in de week (op verschillende plekken) en vaak helemaal vol, maar als de ruimte klein is, dan is dat ook wel weer snel vol, natuurlijk. Ook wordt er op de underground eventjes veel meer live gespeeld dan op main-events. Ik heb regelmatig gelijksoortige bijeenkomsten in Amsterdam en Rotterdam meegemaakt, waar slechts 20 bezoekers op af kwamen...

En verder is belangrijk dat op die kleine eventjes veel meer gebeurt (bijvoorbeeld ontmoetingen en afspraken maken) dan op die main events. Op main events gebeurt eigenlijk helemaal niets dan alleen maar bevestiging...

Ik weet dat hier op dit forum nogal wordt afgegeven op zaken als de 'Bunker-groep', maar ze zijn internationaal in de electronica dance wereld goed bekend. En ze hebben zelfs niet één bruin nagelrandje van het kont-kruipen... Puur werken aan het gebeuren! (Nee, geen goed nagelborsteltje :)

Wout

Origineel geplaatst door Alexander
Vergeet dat fantastische instituut voor sonologie niet, Wout! ;)

Nee, natuurlijk niet, maar dat is wel een ander circuit. Naast de reguliere uitvoeringen veel uitstekende dingen in de Tag en zo. De samenwerking met de KABK is interessant en vaak erg mooi. Maar Rotterdam doet ook fantastische dingen, hoor :)

Trouwens, je kon de groeten aan Kees T. niet doen, want die zit een tijdje in Duitsland, naar hij schreef :)

Wout

PS toch zou ik het eens leuk vinden als in discussies als deze de 'statements' eens onderbouwd zouden worden. Wat voor aanwijzingen heeft iemand dat je nou echt alleen maar hoger op kan komen door oneerlijke praktijken? Een afhoudend gesprek? Is dat een bewijs voor die stelling? Het zegt mijns inziens meer over de verwachtingen die iemand heeft van een ander...

Wout

Back