MysticEarth
freak??
Ik ben al jaren bezig met het maken van muziek (met name Trance/Dance/House) op de computer (met softsynths enzo). Maar wil nu toch met het echte werk beginnen. Maar wat is nu de goeie synth om mee te beginnen?
Zelf heb ik al gekeken naar de Yamaha CS6x (werd me in een winkel aangeraden) en nu werd mij in een andere winkel aangeraden om bijvoorbeeld te beginnen met een midi keyboard (oxygen 8, vanwege de vele controllers, die ik ook wil, maar wil ook graag 61 toetsen) en daar de Roland XV-5050 op aan te sluiten, en zo verder uitbreiden met modules en rack synths. Wat is het verstandigst, want ik kom er niet meer uit.
Ik heb ook een paar 'criteria' die ik wel belangrijk vind, namelijk:
- drumgeluiden/drumkits
- fx
- eigen geluiden maken (analoog) en/of "aanpassen" (zoals in roland xv)
- geluiden die goed in de dance scene te gebruiken zijn.
Wat denken jullie dat de beste synths zijn voor mij??
Zelf heb ik al gekeken naar de Yamaha CS6x (werd me in een winkel aangeraden) en nu werd mij in een andere winkel aangeraden om bijvoorbeeld te beginnen met een midi keyboard (oxygen 8, vanwege de vele controllers, die ik ook wil, maar wil ook graag 61 toetsen) en daar de Roland XV-5050 op aan te sluiten, en zo verder uitbreiden met modules en rack synths. Wat is het verstandigst, want ik kom er niet meer uit.
Ik heb ook een paar 'criteria' die ik wel belangrijk vind, namelijk:
- drumgeluiden/drumkits
- fx
- eigen geluiden maken (analoog) en/of "aanpassen" (zoals in roland xv)
- geluiden die goed in de dance scene te gebruiken zijn.
Wat denken jullie dat de beste synths zijn voor mij??