goed begin (trance/dance producties)

Beste Fuse, ik heb het hier over echte soundmodules en dus niet over synth's (pro52/ppg/creamware synths).
Dus dat je bij wijze van spreken je triton kan vervangen (zou ik nooit doen en zeker niet) voor software en dus niet een sc van roland die nergens naar klinkt. En Yamaha xg series zijn toch pci kaarten?

We dwalen wel ontzettend af maar ala.

De Triton is toch ook een synth? Maar die modellen die ik al opnoemde zijn zeker goed hoor. En bijv een FM7 steekt gewoon met kop en schouders boven de DX7/TX817 uit. En een bijv Absynth is een synth die de wavestation ook alle hoeken van de kamer laat zien.

Maar even los van het technisch gebabbel.
Ik zie dat de vragen van MysticEarth een beetje zijn blijven steken.

Je systeem ziet er goed uit voor een software synth setup. En een delta 66 is een perfecte kaart om voor het betere werk voor te gaan als upgrade van de SB Live. Als je er nog een mixertje bij aanschaft (weet ik veel een kleintje van spirit of behringer of zo) en een synth als masterkeyboard kun je al redelijk veel. (An1x,Triton LE etc zijn allemaal ideaal lijkt me)
En nog een paar monitor boxen om alles goed te horen.
Dan heb je gewoon een mooie setup die je in alle kanten kunt uitbreiden. Zowel qua software als hardware.
En niet onbelangrijk vind ik dat als je uitbreid in stapjes je veel meer tijd overhebt om alle nieuwe dingen in alle rust en tijd uit te proberen en zo leert kennen om mee om te gaan en het maximale eruit kan halen. Als je alles in een keer koopt moet je eerst een lange tijd alles leren en is het frustrerend als je een paar maanden nodig hebt om aan je setup te wennen en dan nog niet eens alles door hebt.

tuurlijk is de triton ook een synth en ook een sampler en in mijn geval een z1 tje(is ook synth) maarik heb het hier over bestaande geluiden als piano, orchestral, acoustic drums, (gewoon gesamplede geluiden in een soundmodule of keyboard). Naar mijn weten is daar geen software voor te vinden.

ik zelf gebruik eigenlijk mijn hardware mixer bijna niet meer..ik heb 8 inputs op mijn geluidskaart en kan met de lage latency gewoon prima via software de mix maken terwijl mijn hardware in realtime via de inputs naar binnen komt..... is ook het overwegen waard...

Het begint me nu wel steeds stukken duidelijker te worden wat ik het beste kan gaan doen, dankzij jullie want aan veel winkelpersoneel heb ik geen zak gehad, allemaal verkooppraatjes :(! Ik denk dat ik voor de volgende hardware/software ga:

- M-Audio Delta 66
- Cubase VST (logic lijkt me niet handig i.v.m overname door Apple en kans dat logic voor pc er helemaal uitgaat? klopt dit of niet? stond in interface)
- masterkeyboard (moet nog ff zien welke, wel een allrounder denk ik, vooral voor de realistische geluiden wat almeros aangaf, cs6x = prima voor masterkeyboard??)
- softsynths (absynth, reaktor, etc.)
- monitors

En daarna lekker uitbreiden met zowel hardware als software.

Origineel geplaatst door olafmol
ik zelf gebruik eigenlijk mijn hardware mixer bijna niet meer..ik heb 8 inputs op mijn geluidskaart en kan met de lage latency gewoon prima via software de mix maken terwijl mijn hardware in realtime via de inputs naar binnen komt..... is ook het overwegen waard...

Da's nou net de reden waarom ik de aankoop van een nieuwe mixer heb uitgesteld. ik twijfel tussen een nieuwe geluidskaart met 8 ingangen of toch een mixer en m'n huidige geluidskaart (die niet werkt onder W2K/XP :( )

Origineel geplaatst door MysticEarth
masterkeyboard (moet nog ff zien welke, wel een allrounder denk ik, vooral voor de realistische geluiden wat almeros aangaf, cs6x = prima voor masterkeyboard??)

CS6X is zeker een mooie synth en masterkeyboard waarmee je heel wat richtingen uit kan.

monitoren kun je het beste nemen van spirit absolute2 (hoef je eigenlijk nooit meer te vervangen).
Misschien combineren met alesis ra 100 (nu 150)

Als je voor het eerst met (in dit geval soft)synths werk bedenk dan goed dat reaktor nogal een oerwoud is en dat je door de bomen het bos niet meer....

Zei hij die NS10's gebruikt. (en een zooi dure zeut heeft)

als je voor steinberg/Cubase kiest zou ik gewoon voor Cubase SX of SL gaan..... en vergeet ook zeker niet om Cakewalk Sonar 2 uit te checken....erg goed proggie.... zelf heb ik nooit wat gesnapt van de logic interface/environments en bij Nuendo (ook van steinberg, is cubase SX op gebaseerd) was ik na 30 minuten up and running terwijl ik ooit met cakewalk op windows 3.11 ben begonnen

Ik heb hier nu een demo van Reason 2 en ik vind hem wel erg stoer. Maar het werken met al die 'snoeren' vind ik niet erg fijn, het wordt zo onoverzichtelijk.

Weet iemand trouwens ook een winkel waar ik de m-audio soundcarts kan krijgen? het liefst een beetje in het noorden, Tonika bijvoorbeeld?

En over die softsynths, ik werk al een behoorlijk poosje met softsynths, maar nog niet met de 'echte' monsters. Bij bijvoorbeeld Absynth zie ik idd door de bomen het bos niet meer, maar dat is denk ik gewoon kwestie van telkens opnieuw proberen en dan leert het vanzelf.

Luister fuse; mijn advies is de absolute2 omdat deze gewoon voor een budgetje goed kliken enz..enz..
De yamaha's heb ik omdat ik het prettig vind als mijn mix hierop goed klinkt dan klinkt ie over elke speaker goed....

what the f*ck? als iemand toevallig een goedkope winkel weet, is dat veel makkelijker. Ik weet niet wie wat allemaal heeft! Enne, ik weet ook wel dat Tonika www.tonika.nl is hoor! ;)

maar, ik zal het noooooooit weer vragen hoor lieve Almeros hehe 8o :P

Origineel geplaatst door Nouveau
Luister fuse; mijn advies is de absolute2 omdat deze gewoon voor een budgetje goed kliken enz..enz..
De yamaha's heb ik omdat ik het prettig vind als mijn mix hierop goed klinkt dan klinkt ie over elke speaker goed....

Ach ja, als ik weer verder ben gaan de mijne in de verkoop. Maar ze klinken in ieder geval vet OK. Maar een setje NS10's is gewoon gaaf om te hebben. Maar denk toch dat ik liever op andere boxen afmix.

Trouwens over winkels gesproken. Wat is er mis met via internet bestellen? Want meestal moet de winkel (die niet zo groot is) toch bestellen en dan moet je in beide gevallen wachten.

Origineel geplaatst door MysticEarth
what the f*ck? als iemand toevallig een goedkope winkel weet, is dat veel makkelijker. Ik weet niet wie wat allemaal heeft! Enne, ik weet ook wel dat Tonika www.tonika.nl is hoor! ;)

maar, ik zal het noooooooit weer vragen hoor lieve Almeros hehe 8o :P

Grapjuuuuhhhh ;) Maaruh... je vroeg of ze hem daar verkopen... kan je zo spotten op de site, kan je zelf ook wel toch? ...dus vandaaaarrr :dj:

Trouwens tegenover Tonika zit het Noorder Muziek Huis...hebben ze meer op het gebied van gitaren, maar ook synths. Wat soundcards betreft hebben ze helaas geloof ik niet(s) zo veel...

Hmm ja, daar heb je gelijk in Almeros. Heb al bij tonika gekeken maar verkopen geen soundcards.

Enne, via internet bestellen, heb ik het niet zo op (met postorderbedrijven) maar bijv. European Musicisian is in sommige gevallen toch wel goedkoper.
Iemand daar goeie/slechte ervaring mee?

Back