Hoe snel raak je verveelt met nieuwe gear

Bakken..

Bakken..

Er zijn bakken waar ik niet van af kan blijven (de vergelijking met vrouwen loopt als een rode draad door deze thread).. met name de SIDStation, TR-808 en Nord Lead.

Maar ik heb bijvoorbeeld laatst een MPX-1 van Lexicon gekocht. Daar heb ik een goeie patch op gezocht.. en 'm daarna niet meer aangeraakt. Hoeft ook niet.

Bakken die me tegenstaan ben ik ook vaak tegengekomen. En tja.. die zijn dan ook meestal erg snel weer weg.

Tja, ik ben sommige spulletjes uiteindelijk wel snel zat. Meestal passen die niet echt bij mijn manier van werken of klinken ze niet zoals ik wil. Die verkoop ik dan weer en ruil ik voor andere spullen. Ondertussen heb ik al een redelijke verzalmeling gear die wel blijft boeien.
Ik heb eigenlijk het idee dat ik toewerk naar een situatie waar ik alleen maar fijne spulletjes heb en waar ik niets meer ruil voor iets anders. Maar misschien is dat te optimistisch :)

Ik vind dit wel een interessante thread. De tijd dat ik een strakke plasser kreeg van een nieuwe synth ligt eigenlijk alweer achter me. Helaas. Ik heb wel geleerd dat je een synth de tijd moet geven, hij moet groeien.
En wat ook meespeelt is dat ik alleen echte meesterwerken wil maken, dat verlamt. En dan ga je je synths de schuld geven, arme donders...
Een apparaat dat me een haast ongezond lange erectie heeft bezorgd is de Virus. Ben met een A begonnen en die werd steeds verder uitgebreid middels OS-updates. Dat was dan echt smullen geblazen. En ´t toffe is, je leert een machine dan ook echt goed kennen.
Maargoed, heb al veel apparaten gehad en verkocht. Houdt ´t ook leuk. Maar sommige machines mis ik toch wel...

Het wordt hier echt steeds gekker op DSF. Mensen die een erectie krijgen van een synthesizer? Waar gaat het toch heen met de wereld...

Back