Hoe snel raak je verveelt met nieuwe gear

nolet, maar een 909 is ook weinig mee te doen, daar heb je echt randapparatuur voor nodig om ermee te kunnen kloten, dus dat snap ik wel.. kijk beats proggen is niet spannend..

maar ik doe niks weg, ik heb een verzamelwoede.. ik heb niet veel, maar heb toevallig gister besloten niks weg te doen.. komt altijd nog van pas.. misschien en anders maar niet.. ik heb nog moeite met m´n bureau op te ruimen, kan je nagaan.. :D

Jena_mu6 ,

Dit klinkt me heel bekent, ik heb zoal ongeveer 40 synth's gekocht en de meeste heb ik maar enkele maanden bij mij thuis gehad ( de Yamaha EX5 was een uitzondering).Wat ik met de WaldorfQ heb gedaan slaat toch alles.Eerst wachten en zagen bij mijn muziekshop wanneer en hoelang het nog zou duren dat die op de mark kwam , daarna vliegens vlug die gaan afhalen en zo fier als wat er mee thuis gekomen.Na enkele weken (drie) terug gedaan omdat er nog te veel OS fouten in zaten.Enkele weken daarna terug gekocht omdat er op de Waldorf site een nieuw en beter OS was uitgebracht.Hij is dan weer enkele weken bij mij blijven staan en ik werd dat klote ding zo beu dat ik hem opnieuw verkocht heb.Dat zat gewoon nog vol software fouten.Nu iets meer dan een jaar later mag je éénmaal raden welke synth ik graag terug zou willen?????
Ja , een Q maar dan wel met een + achter.
Ik lijk wel gek , maar dan is het ook zo maar.Ik hou van die synth ,t'is als een vrouw , die moet je toch ook eerst even uitproberen voor je ze in huis neemt?? :)

Groetjes,
marcE

wat is dat toch met al die synth/vrouw vergelijkingen???

Jullie hebben groot gelijk hoor... het is soms lastig om te kiezen waar je nu weer mee gaat "spelen" :p

sorry , dat was een slechte vergelijking.
Ik heb mijn vrouwtje nog nooit teruggebracht of verkocht. :)

marcE

Origineel geplaatst door marce
Jena_mu6 ,
Ik lijk wel gek , maar dan is het ook zo maar.Ik hou van die synth ,t'is als een vrouw , die moet je toch ook eerst even uitproberen voor je ze in huis neemt?? :)

Groetjes,
marcE

Sorry hoor, met alle respect, dit is dan wel een Fokked op relatie met een vrouw hoor. Je neemt haar bruut, dissed haar direct. Vervolgens ga je toch maar weer een keer over haar heen waarna je haar weer dissed (ze had een niet zo mooie pukkel ergens *D ). En nu wil je als klap op de vuurpijl haar dikke zus pakken... Lijkt wel Jerry Springer! :W

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Sorry hoor, met alle respect, dit is dan wel een Fokked op relatie met een vrouw hoor. Je neemt haar bruut, dissed haar direct. Vervolgens ga je toch maar weer een keer over haar heen waarna je haar weer dissed (ze had een niet zo mooie pukkel ergens *D ). En nu wil je als klap op de vuurpijl haar dikke zus pakken... Lijkt wel Jerry Springer! :W

LOL !!

meesterlijk !!

:) :) :) ;) :biertje:

Ik heb nog geen spullen gehad die me verveelden. Wel heb ik al enkele synths de deur uitgegooid en vervangen door iets 'beters of krachtiger".

Zo heb ik m'n Korg Prophecy door een Korg Z1 vervangen
Zo heb ik m'n Roland MC-303 door een Korg Karma vervangen.

De rest staat gewoon nog bij me thuis vrolijk lawaai uit te braken. ;)

k heb nog wel 'plaats' over voor nog één synth maar da's niet voor onmiddellijk. In principe zal, als er iets bijkomt, iets anders moeten verdwijnen. Waarschijnlijk een mxxxxxx ?

Op één uitzondering na, heb ik al m'n aankopen goed overwogen en vooral maandenlang (echt) informatie zitten lezen op het web, in forums en nieuwsgroepen om een idee te krijgen wat er allemaal leeft omtrent een bepaald instrument, wat de problemen zijn, wat er leuk aan is, wat elke gebruiker er goed/slechts aan vindt,... en natuurlijk ook meerdere bezoekjes aan de winkel om het apparaat te ontdekken en bepaalde dingen uit te proberen die me niet duidelijk waren bij het lezen over het apparaat.

Ik tracht nu te vermijden om iets te kopen,dat ik wat later opnieuw verkoop omdat het niet voldoet aan wat ik ervan had verwacht.

Re: Hoe snel raak je verveelt met nieuwe gear

Origineel geplaatst door Jena_mu6

Voorbeeld
Zoek al jaren een 808, heb er eindelijk een en na een week denk ik er al weer over om hem weg te doen.

Ben ik verwend of hebben jullie daar ook last van?

uhh??? na een week je 808 zat? Kan ik me echt niet voorstellen. Das de mooiste drummachine die er bestaat.
Ik gebruik em echt elke avond en dat alweer een jaartje of zo.
Dat ding is toch geweldig. Is die van jou kapot of zo.

Heb je trouwens nog een knop kunnen bestellen?

Sander

Yo Sander, die knop lag voor de deur.... kwam ik later achter.....dus hij is helemaal compleet

Hij is niet kapot, maar ik vind het gewoon niet zo heel bijzonder. Het klinkt allemaal nogal overbekend.
Hou toch meer van wat freakyier stuff.

ik schaf maar heel af en toe iets aan. Dus ik zorg dat ik heel precief voorbereid ben op wat ik wil en weet wat ik kan verwachten. Daardoor denk ik dat ik niet snel iets zal aanschaffen dat "niks voor me blijkt te zijn".

Groeten Pjotr "ik-heb-nog-nooit-gear-weggedaan" G

Getting the toy is the end of the joy

hmm, als jij niet meer iets hebt van 'wow' kan je beter stoppen lijkt me..

Gelukkig maar dat iedereen uniek is. :)

ik ben nog steeds blij met de gear die ik heb....en ben er zeker nog niet op uitgekeken....iedere keer vind ik wel weer iets dat nieuw (voor mij) is en daar ben ik dan weer een tijdje zoet mee..... voorlopig sta ik VET in het rood ... dus ik zal het nog wel even moeten doen met de gear die ik heb....

Ik span de kroon denk ik wat verkopen/ruilen betreft. Wil alles gehad en gehoord hebben....... Komt in feite ook omdat ik niet zoveel waarde hecht aan spulletjes (en idd. ook vrouwen) maar dat geldt niet voor alles ;)

gr. Mario

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb dat vaak met vrouwen... Maar goed, das een ander punt.

H`eh`e... weer een goed antwoord :) Houdt je iig bezig!

Maar ff over zinthzz... De Karma...geweldug geluid...maar de software laat maar op zich wachten...kan er uiteindelijk weinig mee wat betreft FX settigs in seq. modus (inside info...kweet ut) Is gewoon jammer... Karma is uiteindelijjk erg GOED als je al veel andere gear hebt staan denk ik... 1 performance of GE sound bij je productie...njammie

En dat is allemaal tot dat er goede software voor het bakkie uitkomt!

Dat viel me heel snel na aankoop best zwaar op de maag...dus... :biertje:

Back