Bandrecorders

ja die heb ik al, bedankt!

Ik heb wat tapes afgespeeld die ik met mijn teac 3440 heb opgenomen. De weergave is correct, links en rechts zijn gelijk, helemaal niks aan de hand. Dus ik ben overtuigd dat het in de voorversterking zit!

De reparateur heeft de input levels ook gelijk afgesteld, maar de regelaars staan best wel ver uit elkaar. Waarschijnlijk is er een van de transistoren (waarschijnlijk aan de rechte kant) aan het overlijden is, waardoor dit soort verschillen ontstaan.

Hoe kan ik zien welke dat precies is?

Zijn de input amps modulair?
Ofwel: kan je ze eruit trekken?

Als dat kan kan je het linker en rechter input kanaal verwisselen en kijken of het probleem mee verhuist.
Als het probleem mee verhuist weet je zeker dat het in de input amp modules zit.
Als je niet kan doormeten kan je overwegen onderdelen op de twee kaarten te verwisselen en te kijken of het probleem mee verhuist.
Maar als je geen kaas gegeten hebt van meet en regeltechniek denk ik dat een beter advies is dit over te laten aan een reparateur die weet waar hij mee bezig is.

Zijn de input amps modulair?
Ofwel: kan je ze eruit trekken?

Als dat kan kan je het linker en rechter input kanaal verwisselen en kijken of het probleem mee verhuist.
Als het probleem mee verhuist weet je zeker dat het in de input amp modules zit.

je kan ook alleen de in, of outputs van de inputamps verwisselen
(los solderen ) en kijken of het probleem van kanaal veranderd.

nou, ik denk gewoon dat de opnamekop kaputt ist...

:koffie:

Waarom denk je dat? Ik heb verteld dat de problemen zich voordoen zonder dat de opname circuit mee bemoeit is. Dus koppen hebben daar niks mee te maken. Ik heb zelfs de recording amp er uit gehaald.

Oja, ik heb ook nog eens dat de fase van een van de kanalen omgedraaid is. Dit ook allemaal aan de input. Ik heb de kabels gevolgd en heb geprobeerd de polariteit om te draaien.
Als ik dat doe dan krijg ik geen signaal binnen aan een van die kanalen. pfff.

tjonge, ik begrijp van voor tot achter helemaal niets van je verhaal.....

maar goed, als de kop niet stuk is volgens jou, dan moet je in de opnameamps zoeken....:D

:koffie:

Laatst gewijzigd:
zal wel aan mij (en/of mijn oude computer) liggen, maar ik kom er niet achter wat dit precies is.
Een geloopte analoge magnetische band met koppen waar je audio door heen kan sturen voor tape-effect?

Dat is voor mensen die tape emulator vst's echt heel erg k*# vinden klinken.

Dat is voor mensen die tape emulator vst's echt heel erg k*# vinden klinken.

eh...Patat met...dit topic is laatst van analoog tape onderwerp gemorphed naar een topic-gevecht over analoog versus digitaal. Er gezellig werd het er niet op en het topic is net schoongeveegd door een moderator..

is niet de bedoeling dat we nu weer opnieuw gaan beginnen met zo'n discussie. :mexico:

CLASP is een soort interface om analoge tape machines met je DAW te linken en ze van daaruit te sturen.
Naar mijn idee een soort van grote remote control voor de tape machine om zo makkelijk tape tracks binnen te trekken in Cubase, Nuendo, Pro tools etc...
Heeft totaal niks met tape simulator VST's te maken.

Dus het is een nog dommer product als dat ik al dacht.

$5500 voor 1 spoor extra voor iets dat gewoon met SMPTE kan.
:okdan:

ik denk niet dat zo'n ontzettend dure apparaat alleen maar de computer en een taperecorder in sync maakt. ik mis iets van duidelijke uitleg op de site. ik kan nergens iets vinden..
zo veel geld moet toch iets meer zijn.
is het niet een endless draaiende (geloopte) tape waar je direct opneemt en het geluid weer met tape-sound terug krijgt misschien?

ps: met SMPTE kan je ook niks bij een oude 2-track, want dan zal je een spoor moeten opofferen om SMPTE op te schrijven. en dan is je DAW ook nog eens de slave en de tape Master.

Laatst gewijzigd:
CLASP is een soort interface om analoge tape machines met je DAW te linken en ze van daaruit te sturen.
Naar mijn idee een soort van grote remote control voor de tape machine om zo makkelijk tape tracks binnen te trekken in Cubase, Nuendo, Pro tools etc...
Heeft totaal niks met tape simulator VST's te maken.

In de SoundOnSound van Mei staat toevallig een review van het apparaat. Het is een leuk systeem maar eigenlijk puur voor pro-studio's bedoeld die met minimale moeite een perfecte integratie tussen tape en DAW willen hebben.

Voor de rest van de wereld heeft Brad McGowan van Little Red Wagon Studios voor ons een tutorial in elkaar gezet met een vergelijkbare procedure voor nop: https://www.youtube.com/watch?v=bswx5zrFRl0

oke, morgen even stiekum voor 0 Euro de SOS lezen in de AKO!

Back