Bandrecorders

Beste bandrecorder peepz, ik heb al een lange tijd een Akai 4000 DS die ik gebruik voor delay en voor drum compressie, nu heb ik een probleem, namelijk de RWD en de FFWD knop zit gewoon moervast.. dit is gebeurd een dag nadat ik hem gekregen heb. Als iemand weet wat dit precies is en hoe het komt hoor ik het graag!

Groetjes,

Roy

Bestaan er (semi)professionele compact cassette recorders? Ik heb een oude radio met 2 RCA ingangen, ideaal voor m'n testjes, ware het niet dat de koppen versleten zijn. M'n 100en tapejes kunnen misschien nog van pas komen. :P
Liefst niets met alleen maar line of mic ingang.

Grts

Bestaan er (semi)professionele compact cassette recorders? Ik heb een oude radio met 2 RCA ingangen, ideaal voor m'n testjes, ware het niet dat de koppen versleten zijn. M'n 100en tapejes kunnen misschien nog van pas komen. :P
Grts

Iemand hier weet vast wel de echt-profi spullen, maar je zou ook kunnen kijken naar een oude BCC recorder. Spelen ook cassettes (als ik het me goed herinner :)) en van de meeste weet je zeker dat ze niet heel erg veel gebruikt zijn ;)

Iemand hier weet vast wel de echt-profi spullen, maar je zou ook kunnen kijken naar een oude BCC recorder. Spelen ook cassettes (als ik het me goed herinner :)) en van de meeste weet je zeker dat ze niet heel erg veel gebruikt zijn ;)

Bedankt! Met die zoekterm kwam met dit als enigste goeie resultaat uit (moet googlen op converter ipv recorder blijkbaar) op een webwinkel: http://www.ionaudio.com/products/details/tape-2-pc. Maar het ziet er wel uit als hetgene ik nodig heb (rec input), alleen heb ik totaal geen idee of het iets kwaliteitsvol is of niet. Het ziet er wel makkelijk uit.

Is er trouwens een reden waarom mixen op op open reels worden opgenomen ipv compacte cassettes (althans zo heb ik de indruk hier)? Buiten de meer beschikbare lengte dan?

tape breedte groter en snelheid van tape/recorder hoger , gevolg is beter frequentie verloop ( meer hoge frequenties ) en minder ruis .
de kwaliteit van opname is veel beter.

Kent iemand nog 19inch bandrecorders ?
Ik kwam al op de Pioneer Rt 707 uit, maar vroeg me af of er ook compactere 19inchers bestaan.

Attachments

• 6CeQ46IZ31r6xQXEX2RifgLAUU325mBbGHpL8cJ3QvQ.jpg
    6CeQ46IZ31r6xQXEX2RifgLAUU325mBbGHpL8cJ3QvQ.jpg
    48,5 KB · Bekeken: 87

Ik denk dat dat DCC moet zijn (dat zal allicht meer relevantie resultaten opleveren bij zoeken...)

Grts

Je kunt ook op zoek gaan naar oudere highend cassette decks.
Belangrijk is dat deze 3 koppen heeft en het liefst quartz aangedreven.
Als je een aparte afspeel kop hebt kun je direct wat je opneemt weer afspelen. (met een kleine vertraging)

zit weleens een hoog bijtoontje in.
een leuke 4 sporen cassettedeck bv tascam is ook niet te versmaden, vaak met variabele snelheid.
toch is en blijft een taperecorder beter in geluid is mijn ervaring. maar voor cassettes is een leuk 3 kos deck ( sony, yamah, of bovengenoemde bets lekker voor "erbij "
dcc heeft eigenlijk nooit doorgezet.

Beste bandrecorder peepz, ik heb al een lange tijd een Akai 4000 DS die ik gebruik voor delay en voor drum compressie, nu heb ik een probleem, namelijk de RWD en de FFWD knop zit gewoon moervast.. dit is gebeurd een dag nadat ik hem gekregen heb. Als iemand weet wat dit precies is en hoe het komt hoor ik het graag!

Groetjes,

Roy

Hier kan je er een scoren voor echt een prikje!
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=159008
Altijd leuk voor onderdelen ;)

Cheers,
Exo. :mega:

Klopt maar DCC was ook een soort MP3 op tape nivo, scheen niet zo goed te zijn, heb het zelf nooit gehoord.

Wat ik altijd begrepen had was dat DCC geen compressie gebruikte en dus meer een soort CD op tape niveau was. Minidisk van Sony gebruikte wel compressie en zou dan vergeleken kunnen worden met MP3.

Back