Ouch.... een A77 voor 200 euro? Man da's duur! om dan nog te merken dat hij gaat roken na 5 minuten...
Als een verzamelaar iets wegdoet moet a) er iets mee schelen of b) hij er genoeg van hebben...
Je moest hem in de winkel in het stopcontact gestoken hebben. Kon je meteen al zien dat er iets scheelde maar goed, ik vermoed niet dat ze zullen staan te springen om je centen terug te geven.
Dus, op zoek naar oplossingen...
Condensers kunnen eraan zijn. Het zijn van die oude gele FRAKO's uit voormalig West-Duitsland (jep, toen het ijzeren gordijn nog bestond).
Stof is een grote boosdoener. Voorzichtig de knoppen eraf vooraan, helemaal ontmantelen (voor de veiligheid veel foto's nemen) en dan voorzichtig helemaal met perslucht uitstoffen.
Alvorens ik de mijne voor de eerste maal aanzette heb ik dat gedaan en man... daar kwam stof uit van 3 zolders tegelijk denk ik

.
Ja. Er zit een tape switch op die niet geaktiveerd is wanneer er geen band op zit.
De machine denk nu dat er geen tape op zit.
Je zal ook zien dat beide spoelen in tegenovergestelde richting draaien.
Wanneer je de klep onder de koppen naar beneden duwt zie je een rode en een witte knop.
De rode knop (reel motors off) moet uitgedrukt zijn anders zijn de motoren ontkoppeld.
De witte knop is wanneer om de speakers aan/uit te zetten wanneer je er speakers achteraan op aansluit (ingedrukt = speakers off).
Laat de machine nog even voor wat ze is en bereid je eerst goed voor op je examens.
Daarna zien we wel verder. Heb je dus de MKIV erbij voor onderdelen?
Cheers,
Exo.