Rm1X & Sampler?

JE kunt het toetsenbordje van de rm1x gebruiken als keyboard.

Het werkt zo. Als je record heb je in het scherm 4 maten staan waar je met een draaiknop doorheen kunt scrollen. Scroll naar de plaats waar jij je noot/akkoord wilt hebben en druk de gewenste toets(en in). Zo programmeer je de hele maat vol.

Lijkt een beetje op een tracker.

Ik doe niet anders!!!

Ik sequence alles met mijn rm1x
dus mijn synth en mijn sampler.....

ik wil wel via cubase maar daar snap ik geen hol van....en ik heb nog niet zo'n midi dingetje aan mijn laptop hangen :(

Het grote nadeel van de rm1x is dat het moeilijker is om complete arrangementen te programmeren. Daar is een computer toch echt wel veel beter in (aangezien je dan makkelijker met balkjes kunt schuiven).

Maar het is een ongelofelijk creatief apparaat. Zelfs met de interne geluiden heb je in no-time een goeie groove in elkaar.

idd, laatst voor het eerst zitten kloten met een rm1x... de geluiden zijn niet super, maar leuk om ff snel iets in elkaar te flansen.. ik zit er dan ook aan te denken om er een aan te schaffen om zo creatief bezig te kunnen zijn.. midi files gewoon later in cubase inladen om zo de hele song op te zetten.. nu ben je te lang bezig met tekenen en schuiven.. de rm1x is gewoon een schitterend schetsblok..

Ik ben er in ieder geval helemaal aan vastgegroeid... Is ook lekker makkelijk, rm1x in de rugzak en grooven waar je wilt (afhankelijk van stopcontacten natuurlijk !)

Idd, heerlijk apparaatje.

Idd, heerlijk apparaatje.

Alleen heeft geen van jullie een probleem wanneer je midi clock signaal naar de rm1x stuurt als die als slave werkt, nu gebruik ik de rm1x dmv Midi time code....

Re: Idd, heerlijk apparaatje.

Re: Idd, heerlijk apparaatje.

Origineel geplaatst door ><i
Alleen heeft geen van jullie een probleem wanneer je midi clock signaal naar de rm1x stuurt als die als slave werkt, nu gebruik ik de rm1x dmv Midi time code....

Hoe bedoel je ?

Origineel geplaatst door technomauriesje
No problems @ all, anyway murphi je kunt vrij gemakkelijk en geodkoop onderdelen kopen voor een soort accu voor je groovebox/rm1x, kun je echt overal spelen met je apparaatjes

Hey dat zou cool zijn... Ben ik tenminste niet aan mijn bureaustoel gebonden als de rm1x meegaat naar mn werk (in ons rook-verdomhoekje staat een heel relaxte bank)

Back