Korg Poly 800

Angelus Lucus

Nieuwkomer
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Strap on keyboard. En in eerste instantie naar een roland ax. maar gezien het feit dat veel bands die al hebben ben ik ook eens op zoek gegaan naar een ander soort.

Via google vond ik hier op het forum de optie Korg poly 800, ook zag ik dat veel mensen die aanbieden en alles, maar ik was wel nieuwsgierig naar wat hij allemaal kan en wat de ervaringen zijn.

Dingen die ik dan vooral wil weten zijn:
Is het alleen een midi controller en moet ik hem dus op een sound module of een keyboard/synth aansluiten
Wat maakt het nou bijzonder
En hoe moet je er mee omgaan.

Ik zit zelf in een metal band, en ik wil iets hebben om solo's mee te doen samen met de gitaar, zoals de toetsenist van Sonata Arctica.
Is dit instrument daar dan een beetje geschikt voor?

Nee, het is niet perse een strap on synth, je kan hem aan je nek hangen en een MIDI module er mee aansturen maar het is in eerste instantie een analoge polysynth, die zeker niet geschikt is voor leadsynths, meer voor strings/pads en hele natte bassen.

Hij is ook vrij basic qua MIDI (de 1ste versie, de MKII is een stuk beter qua dat).

Als je een dikke strap on leadsynth wilt ga dan voor een Moog Liberation.

Daar toevallig wat extra informatie over.
Ben al wat aan het zoeken maar sommige termen zijn wat lastig te vertalen.

Wel bedankt voor de tip in ieder geval

er staat een korg RK100 op marktplaats.nl
Erg cool ding, geen velocity helaas. Maar goed de verkoper wil er 350 euro voor hebben mailde 'ie me :stupid

Dat is pittig lef hebben. Gezien er op ebay vanaaf een roland ax voor onder de 350 weg gaat:P

Ach luister maar niet naar dhr W uit d H. ;)
Koop een poly 800 hij is alleen al leuk voor erbij echte synth voor een paar tientjes leuke sequencer erin (werkt erg inspirerend) Onze toetsenist gaat er live het podium mee op en das gewoon lachen!!! Stop er wel batterijen en hang er een zender aan want met drie kabels eruit is ie geen gezicht

HEt zijn idd wel natte bassen

als controller a la... maar om op een poly te gaan proggen is toch niet je-van-het... de knoppies gaan na verloop van tijd haperen... het intoetsen van een parameter nummer, die uit 2 digits bestaat, kan behoorlijk irri zijn...

bijv: je wil naar parameter 28, je drukt de 2 in en dan de 8 maar die word door het haperen 2x gegenereerd... en jawel, zit je dus op 88, mag je nog eens... AAAAAAGH!

Back