De 'Kick' Maker!??

Dan heb je:

A: Een speaker nodig die veel bass geeft en die tegen het tikken kan.
B: Een goede mic en pre-amp nodig die het geluid goed kan opnemen.
C: Een droge ruimte nodig.

Maar sinds jij weet dat het vet klinkt dan je misschien ook wel wat posten zodat wij het van je kunnen samplen :D;)

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Misschien vinden de meesten dit een ronduit belachelijk idee, maar ik zou iedereen toch willen adviseren eens een 10 of 12 inch speaker te nemen, er een microfoon bij te zetten zo halverwege de conus, en vlak onder de mike met een balpen op de conus te tikken. Vettere kick heb je nog nooit gehoord...

Dynamix II basskick.

Al eens geprobeerd?!? (speaker op je mic ingang bedoel ik..) Zal wel erg "lo fi" klinken, idd...

Origineel geplaatst door Raph
Dan heb je:

A: Een speaker nodig die veel bass geeft en die tegen het tikken kan.
B: Een goede mic en pre-amp nodig die het geluid goed kan opnemen.
C: Een droge ruimte nodig.

Maar sinds jij weet dat het vet klinkt dan je misschien ook wel wat posten zodat wij het van je kunnen samplen :D;)

Zoals ik al zei: 10 inch of 12 inch.. Dat zijn dikke conussen..
Goeie mike is ok: pre-amp niet persé nodig.
Droge ruimte is ook niet echt verplicht.. Probeer maar in de badkamer, klinkt verrassend..

Sample posten? Gewoon zelf proberen, véél leuker!

Die speaker overleeft het wel.. Je kunt behoorlijk hard knallen voordat zo'n conus het begeeft, hoor. Microfoon heb je al voor een paar joetjes..

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Argh wat een vraag.. Ik haal goede kicks uit van alles.. Ik heb vette kicks uit mijn CZ1000 gehaald maar mijn boss dr-55 (bended) kan er ook wel wat van. (heb bass decay opgemaakt) en ja.. FX erover he.. Ik vind een distortion altijd wel lekker in samenhang met een lowpass filtertje.. maar nogmaals.. de kick die jij lekker vind, vind ik misschien wel weer geen ruk aan en visa versa.

Snappie, van mij part neem je door je koptelefoon een klap op een grote houten balk op en eq hem een beetje.. zal vast wel iets leuks uitkomen. Kort samengevat. "Er is geen GOEDE manier om Kicks te maken"

jeus wat moet ik hier om lachuh
ik heb inderdaad t zelfde gedaan met de decay mod op mn dr55....en rommeldebommelde-o-mp....lekker lomp met dr55

t kickt in ieder geval
:Z

heb niet alles gelezen dus misschien staat ie erbij al

in ieder geval junglist vst wil ook wel uiteraard met veel extra effecten

Laat ik hier nu hebben overgeouden van een TV productie:

een Dual Chamber DDD Temporary cardiac pacemaker.
natuurlijk netjes met mooie output voor bananenstekkers.
ik kreeg toen een logisch idee,......:eureka:
verbinden met een versterker die hap, en ik moet zeggen dat er toch een redelijk hysterische puls uitkomt
(ik heb m natuurlijk even geprobeerd op een versterker die niet van mij was ..........maar gelukkig ging het goed .
Het geluid dat er uit komt is een typisch geschikt geluid voor teKno.
Het dekt het middenfrequente gebied van dergelijke kicks.
808n eronder door met een rezonant en een en ander moet kunnen werken in het kader van ``unieke``samples
Dus als je nog ergens een pacemaker hebt liggen....lol ......give it a try
ik zal snel even een soundfile plaatsen !
:)

Iedereen lijkt veel moeite te doen voor een kick. Zie over dingen staan over veel effecten en shermans etc.
Ik zelf gebruik een airbase99 dus draai aan de knop tot ik een aardig klinkende preset heb, ram nog op wat knoppen om decay enzo goed te zetten, compressor erover, eq gebruiken in de mixer en klaar is je kick. Kost me ongeveer 30 seconden.

There is only one winner for me.

Dik, mooie klank, sterke dynamiek en analoog.
Het betreft de '' 909-RT Dnalor'' neem er een spiegel bij.;)

Junglist vsti.

OOK een prima ding.

D'r zijn dr zoveel die goed zijn?! :duivels:

(kut! ik was niet de eerste 8~ )

Origineel geplaatst door Hallucinator
..
Het betreft de '' 909-RT Dnalor'' neem er een spiegel bij.;)

Dan krijg je dit (niet erg duidelijk dus..) :D

Attachments

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    1,5 KB · Bekeken: 115
Back