Compounder en Sidechaining

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
n dat geval voeg je dus zelf ook weinig toe

even goeie vrienden verder hoor :biertje:

Reso, ik noem 2 comps die ik heb gehad en weet dus waar ik over praat.
Jij noemt 2 comps die je niet hebt gehad en weet dus niet waar je over praat.
(die 2 die jij noemt heb ik namelijk ook gehad)

Je begon zelf over pompen. Die 2 comps die ik noemde doen dat goed, die 2 die jij noemde doen dat niet goed. Enige comp die ik ook lekker vind pompen is de compounder, en die heb ik ook gehad, maar aangezien die al genoeg aan bod gekomen is in dit topic hoef ik die niet meer te noemen. Maar goed, genoeg over pompen nu.
Verder heb ik geen comps gehad, daar zal je me dus ook niet over horen.

En natuurlijk mag je best compressors noemen die je niet kent, maar ga daar dan geen eigenschappen bij lopen verzinnen.
Dat was mijn punt. Cheers. :mega:

ja je heb gelijk, dat pompen had ik beter achterwegen kunnen laten 8o)

dat de 166 kan pompen had ik trouwens niet zelf verzonnen maar ergens opgepikt, wel heb ik duidelijk gemaakt dus dat het zo schijnt te zijn.. niet dat ik uit ervaring zeg dat t ook zo is .. maar goed idd genoeg over pompen, dat werd er ook niet gevraagd

[ontopic] er werd gevraagd naar compressors die kunnen sidechainen, persoonlijk als ik ontevreden zou zijn over t sidechainen op de compounder zou ik de dbx 266 / 166 serie dus ff checken.. daarvan weet ik dat ze kunnen sidechainen tenzij de handleiding liegt, daarnaast heb ik catscan zien zeggen dat t sidechainen op de 266xl iig goed werkt ..

en inderdaad er zijn heel veel meer compressors die ook kunnen sidechainen (en nee die kan en wil ik niet allemaal gaan op noemen) dus de dbx is niet je enige keuze :)

Laatst gewijzigd:

je hoeft een compressor niet in je handen gehad te hebben om te kunnen zien dat ie kan sidechainen ..

Daar ben ik achter gekomen ja, alleen wat ie sidechained is ff de vraag blijkbaar. Waarom gebruikt men sidechaine op de gate eigenlijk? Wat voor leuks zou ik daar mee kunnen doen? Ik kan nog ff nix bedenken.

Laatst gewijzigd:
Ik kan zelf ook redelijk "pompen" alleen dat sidechainen daar wil mijn vriendin nog niet aan meewerken.
Ik had voorgesteld om dat met de buurvrouw erbij te doen, maar dat is uitgelopen op ruzie.

:stupid

de 160a gebruik ik niet echt om te pompen .. pompen doe je vooral met je groove
eigenlijk kan ik met elke compressor wel dat daftpunk pomp en zuig effect te krijgen .. heb hier een behringer mdx 2100 en daar kan dat ook redelijk mee (kost wel een beetje van je hoog, dbx160a compressed transparanter drm 'mooier' maar wie van vuil houd is met een behringer ook wel tevreden )

Anyway, een compressor gebruik ik vooral om mooi strak laag te krijgen !

Origineel geplaatst door MadR
heb hier een behringer mdx 2100 en daar kan dat ook redelijk mee (kost wel een beetje van je hoog, dbx160a compressed transparanter drm 'mooier' maar wie van vuil houd is met een behringer ook wel tevreden )

Anyway, een compressor gebruik ik vooral om mooi strak laag te krijgen !

Ik kan zo'n ouwe Tehringer Composer regelen, is dat net zo iets? Ik hoef geen strak laag, maar gewoon een sidechain pompinstallatie :L

Trouwens, mijn vader heeft ook nog een compressor staan, maar die blaast, misschien dat ik de motor om moet draaien om em aan het pompen te krijgen?

Zoiets:
Compressor_50L_1_cilinder_klein.JPG

Back