Arv
Robot
Analoog aan de eeuwenlange rassenhaat etc, lijkt deze thread ook oneindig door te gaan.. 
Ik vind het in ieder geval niet meer interessant..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Arv
Analoog aan de eeuwenlange rassenhaat etc, lijkt deze thread ook oneindig door te gaan..

Origineel geplaatst door demian
Als ik klassieke muziek weg laat, waar kom ik dan het eerst terecht in nieuwe stromingen?
Waar ik naar op zoek ben is het antwoord op de vragen, waarom de hoofdstromingen in de muziek hun roots hebben op een bepaalde locatie en dan vooral, waarom is dan op die locatie juist die specifieke vorm van muziek tot stand is gekomen.
heeft ooit gezegd dat de zweden zo van reggae-achtige muziek houden, is omdat Zweden zo`n koud land is en de zweden behoefte hebben aan zomerse muziek.Origineel geplaatst door demian
Toch maar weer 's reageren..

Ik heb door meerdere dingen te suggeren in 1 startpost verschillende meningen opgeroepen die wel of niet met elkaar stroken.
Nu dit topic zo op zijn eind loopt merk ik dat ik nog niet echt een antwoord heb gekregen waar ik naar zocht, maar dat kwam door mijn eigen startpost en de gekozen topictitel.
Dit waren perfecte ingrediënten voor het creeën van een boel conflicten, terwijl dat niet echt de bedoeling was.
Waar ik naar op zoek ben is het antwoord op de vragen, waarom de hoofdstromingen in de muziek hun roots hebben op een bepaalde locatie en dan vooral, waarom is dan op die locatie juist die specifieke vorm van muziek tot stand is gekomen.
Als ik klassieke muziek weg laat, waar kom ik dan het eerst terecht in nieuwe stromingen?
Welke stromingen zijn het meest vernieuwend geweest en waarom was dat?
En waar ik dan ook nog mee worstel is waarom de 'pop' -hoofdstromingen in jaren 50/60 blues,jazz & rock zijn geworden waarbij het opvallend is dat Blues & Jazz voornamelijk door zwarte artiesten werden uitgevoerd, en Rock door blanke.
En hoe zit het met de aanhang in die tijd, was die ook van de zelfde kleur als de artiesten zelf?
Muziek is zwart is slechts een 'grappig bedoelde' -topicnaam, niets meer dan dat.
Dat ik zelf 'zwarte' muziek beter vind, is een beetje onzinnig idd, ik hou meer van Jazz dan van Rock, maar tekno vind ik ook leuk, klassiek ook trouwens..![]()
Origineel geplaatst door trigg
Je kan klassieke muziek niet zo maar weglaten, dat is een tijdperk op zich... daarom gaat je stelling niet op denk ik..
popmuziek zoals die in de 50'er en 60'er jaren ontstaan is ook veel door klassieke muziek geinspireerd..

Origineel geplaatst door Exzit
Zonder klassiek geen popmuziek.
Muziek is dus niet zwart maar klassiek.

En waarom klinkt Rock zo fundamenteel anders dan Jazz, en is Rock een voornamelijk 'blanke' stroming ?
Wat trok Rock nou zo aan bij de blanke bevolking en Jazz bij de zwarte..??..[/SIZE]

Origineel geplaatst door Alexander
Beetje cru dat iemand die roept dat muziek universeel is, dus niet blank of zwart, bestempeld wordt met een scouting embleem. Terwijl het in mijn mening geen scouting houding is, en ook geen hippie praat, maar een broodnodige houding..
...het is belachelijk dat je als muzikant in de huidige tijd van anonieme internettoegang nog in een catagorie kunt worden gestopt vanwege je huidskleur en of ethnische achtergrond. De wereld gaat hard naar de klote en muziek is nog altijd een gemeengoed, waar we geen oogkleppen bij hoeven te dragen.
Misschien zijn juist discussies als deze een reden waarom er nog steeds kloven bestaan tussen verschillende muziekstromingen en hun ethnische achtergrond? Misschien is het in 2006 wel mooi geweest met de muziekgeschiedenis en moeten we ons maar eens gaan richten op de wereld van vandaag en wat daar nog van te maken valt.
Samenvattend, leert iemand eigenlijk wel iets van deze thread? Of wil men gelijk halen?

Zonder klassiek geen popmuziek. Geen Jazz geen blues etc.
Muziek is dus niet zwart maar klassiek.
Het is dus volkomen onzinnig om klasieke muziek weg te laten.![]()
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Muziek is een culturele uiting van mensen met hun eigen achtergronden. Wout

Dan is de maatschappij het laatste decenia behoorlijk verloederd dus.
Het volk krijgt de muziek die ze verdient.![]()
Ik weet dat er groeperingen zijn die in de 'wereldmuziek' een verbroedering der mensheid willen zien, maar dat is nou naar mijn mening die 'scouting gedachte'. Je mag het ook Soefi noemen...
Wout
De laatste decennia?
Het is altijd zo geweest.
Het volk heeft die muziek die het zelf maakt.
Wout
Ik stel toch voor een voorbeeld te nemen, waaraan veel kan worden opgehangen.
Omdat de vraagstelling zich richt op de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw, zou ik The Beatles opteren.
In welk tijdsbeeld ontstonden die, wat waren de factoren, wat waren de vernieuwingen, hoe verhield hun muziek zich tot andere stijlen, onderlinge invloeden, etcetera.
Wout
Zijn de beatles niet erg overgewaardeerd?
Wie hoort ze nog op de radio? Terwijl andere jaren zestig muziek je wel nog steeds hoort.