Origineel geplaatst door demian
Hier heb je je lijstje :
http://nfo.net/usa/JO.html#JO
Beetje onduidelijke site, maar wel veel informatie, waarmee helaas niets gebeurt...
Wie heeft dit eigenlijk geschreven?
Deze is veel leuker. Je moet natuurlijk wel in ogenschouw nemen dat dit verhaal alleen geschreven is voor de situatie in Georgia. Die meneer Matthew Moye stelt een gelijksoortige vraag als jij, al zal je wel niet blij zijn met zijn conclusies, namelijk dat de muziek in Georgia zijn roots heeft in
1 slavenmuziek
2 westerse 'klassieke' muziek en
3 Ierse muziek.
En aan de basis stond?
Jawel!
Amazing Grace... Kunnen we gerust stellen dat we bezig zijn met: "Waarheen... leidt de weg... die we moeten gaan?" Mieke Telkamp aan de basis

Maar zo mag je dit artikel natuurlijk niet opvatten...
De laatste link op deze site, geschreven door Jack Madani, is een beschrijving van de feiten over de 'pop'muziek uit de jaren zestig, en daarbij nog erg beknopt. Ik vraag me af waarom hij bepaalde songs van The Beatles met die van The Beach Boys koppelt, want hij legt het niet uit. Is het chronologisch, dus synchroniteit? Of op inhoud of vorm? Beetje onduidelijk.
Verder kan ik nog wel een lijstje opnoemen van alle zwarte artiesten waar ik muziek van heb (die mij idd tot die vraag hebben gebracht), of liedjes gaan noemen, maar daar zie ik het nut niet zo van in, maar als je dat echt wilt, dan kan dat ook.
Dat zou een goede optie zijn, niet wat Googelen...
En verder, schiet mij maar lek..
Totaal geen behoefte aan, hoor
Wout