Schilderen in klank..

ik geef gewoon mijn mening, en als je daar dan een lullige opmerking tegenover zet, kun je er een terugverwachten ;)

:D

het is ZO heerlijk om er achter te komen WIE er op het SF lange tenen hebben....

*note to self: iedereen *

Origineel geplaatst door B.S.E.
het is ZO heerlijk om er achter te komen WIE er op het SF lange tenen hebben....

*note to self: iedereen *

Maar je moet toch toegeven dat je dan ook geen bijzonder constructieve bijdrage aan deze thread gegeven hebt... :D (maar een beetje pesten kan geen kwaad in wat anders wel een hele erge zweefthread zou worden (of: is) :bekdicht: )

Elkweg, subjetief concluderend: volgens mij kun je van alles vergelijken, maar het blijft toch hangen in metaforen: metaforisch schilderen met muziek, en omgekeerd. En dat kun je verder gaan toepassen ('je hd-recorder is je doek'), maar ik heb niet het idee dat dát je veel verder brengt (niet iedereen gebruikt een hd-recorder). Al met al is het dus vooral het onder woorden brengen van een bepaald gevoel bij of een bepaalde benadering van muziek maken. En wat daar de meerwaarde moet iedereen zelf maar uitmaken (wat mij betreft: weinig - maar misschien zijn er mensen die hiermee ideeën opdoen of erkenning vinden :) ).

Laatst gewijzigd:
nou was ik weggegaan, met mijn grote mond, kijk ik nog even hoe het gaat en dan is het nog ruzie geworden!
kan ook bina niet anders met al die grote geesten in 1 thread. ;)

Origineel geplaatst door Leo
nou was ik weggegaan, met mijn grote mond, kijk ik nog even hoe het gaat en dan is het nog ruzie geworden!
kan ook bina niet anders met al die grote geesten in 1 thread. ;)

Maar je weet dat dat altijd eindigt in "keer samen biertje doen" => ruzie is goed! :biertje:

laten we er maar de stekker uit trekken...getheoretiseer en abstracties zijn moeilijk.....je kan het afdoen als navelstaren etc.
ach....
in ieder geval dank voor zinnige en onzinnige bijdragen
hij mag op slot hoor.
terug naar de orde van de dag; de praktische zaken ...kzag een nieuw moogfilter heren ,.......een bassert!
mzzl:doei: :slotje:

Origineel geplaatst door Cheimoon
Maar je weet dat dat altijd eindigt in "keer samen biertje doen" => ruzie is goed! :biertje:

nou eh, ik drink geen bier (wijntje is ook lekker, heeft toch wat meer niveau hè) maar je hebt wel een punt: 'ruzie' is goed. een lucifer gaat ook pas branden als je hem flink langs het doosje schuurt. om ook maar 's even te metaforen.
en zo'n brandende lucifer is vaak veel nuttiger dan zo'n tändstickør. shocks!

activeringsenergie en entropie.. daar gaat t idd om :D bij lucifers en bij discussies

eigenlijk is alles gewoon natuurkunde hehe

ik schilder nog ff een moddervet rood basje onder mn paars-groene beat

nou eh, ik drink geen bier (wijntje is ook lekker, heeft toch wat meer niveau hè)

...het was natuurlijk een metaforisch biertje. ;).

Origineel geplaatst door Cheimoon
...het was natuurlijk een metaforisch biertje. ;).

oweh, had ik niet begrepen.:confused:

proost dan maar :biertje:

Een theorie, vooral muziektheorie, is niets meer dan een beschrijving van de praktijk. Het is slechts een instrument om bepaalde zaken te kunnen vergelijken, te bespreken. Natuurlijk is het maken en beluisteren van de muziek zelf het belangrijkste. Dat geldt ook voor andere kunstuitingen.
Toch kan theorie je bepaalde zaken sneller duidelijk maken. Je kan het vergelijken met een routebeschrijving. Dat is slechts een beschrijving van de weg die je moet volgen, het is niet de weg zelf (Je kan het snel lezen op een A-viertje, maar het daadwerkelijk lopen kan uren duren) Maar zo'n routebeschrijving is wel gemakkelijk, want je loopt niet de verkeerde kant op!

Theoretiseren over wat muziek nu eigenlijk is en wat kunst eigenlijk is, kan je duidelijk maken waar je zelf eigenlijk staat in het geheel.

Techniek is slechts een hulpmiddel, zowel materiëel (je piepjes-en-knorretjes bakkie) als de vaardigheid om dat te bedienen (kunnen bespelen).

En een thread op slot doen, ach, liever niet...

Wout

en nu ook nog literatuur erbij betrokken.

mooi... dan kan ik deze draad uitprinten en in me scriptie gebruiken want ik probeer af te studeren in beeldende kunst met muziek en geluid...

:halleluja

danks

Origineel geplaatst door Lukast
mooi... dan kan ik deze draad uitprinten en in me scriptie gebruiken want ik probeer af te studeren in beeldende kunst met muziek en geluid...

:halleluja

danks

tegen een kleine vergoeding wil ik de tekstredactie wel voor je doen, voor je je scriptie inlevert.
;)

tegen een kleine vergoeding wil ik de tekstredactie wel voor je doen, voor je je scriptie inlevert.
;)

lol je bent niet de eerste die dat tegen een vergoeding wil doen

:dubbel: :dubbel: :dubbel: whawhwhawha
bier hier :mega: life is like this

Attachments

• images.jpeg
    images.jpeg
    1,9 KB · Bekeken: 117
Origineel geplaatst door Ro9
Wout je moet dit niet als belediging zien , maar steeds als ik jouw replies lees moet ik toch een beetje denken aan de tekstballonnen van Olivier Blunder

Die besloegen ook steevast een halve pagina :D :D

Ik heb inderdaad een groot respect voor de heer Blunder.
Zo ook voor de heer Olivier B Bommel.
Zelfs voor Adriaan van Dis!

Om de tekstballonnen er even in te houden, veel antwoorden van de geachte mede-forum-leden lijken verdacht veel op de visuele tussenwerpselen van de TV-serie Batman...

Ik weet het, ik weet het...
De huidige tijd...
Alleen boeken op je literatuurlijst zetten die minder dan dertig pagina's tellen!
Snel, sneller en snelst, maar dan dus ook raffel- en broddelwerk.

Als men z'n gedachte eens wel-overwogen zou intypen, dan zouden er naast veel minder taalfouten ook minder misverstanden ontstaan, hoewel 's-lands grootste bierbrouwer dan in de financiële problemen zou komen, omdat er minder 'Wieder-Guttmachungs-Gläser' gedronken zouden worden.

Verder zou ik willen wijzen op...

Wout

Origineel geplaatst door Ro9
Wout je moet dit niet als belediging zien ...

Hier is iets ter illustratie.
Of iets beledigend door mij ervaren wordt, dat is volledig aan mij!
Dat ga jij niet voor mij bepalen, met dat gebiedend woord 'moet'...

Eigenlijk is de toonzetting al een aanmatiging of een belediging :)

Beter geformuleerd zou zijn:
"Ik wil je beslist niet beledigen..."
of
"Ik hoop dat je dit niet als een belediging opvat, maar..."

Gelukkig ben ik schoolmeester in één van de moeilijkste wijken van Den Haag, dus ben ik gewend gebrekkig taalgebruik naast me neer te leggen en de juiste bedoelingen wel te verstaan...

Dat is pas beledigend, niet? :D

Wout
Die ooit nog eens tegen de oorlog in Vietnam heeft gedemonstreerd :)

Back