Hooihuis
Acta est fabula
Origineel geplaatst door fjoesz
je kan ook patsen met hoe een ontzettend rechtgeaard persoon je bent.. vrij van alle nukken van de huidige westerse mens.. t duidelijk vertellen, en de moeite nemen om te tikken, zodat iedereen weet dat je zulke innerlijke coolness hebt.. dat je het niet nodig vindt dat anderen je tof vinden, omdat je dat toch al bent
twee percies verschillende sokken aan doen.. omdat je erg blij bent met t feit en graag uitstraalt dat je heeel erg ongecompliceerd bent.. heel erg vertellen dat je niet onderhevig bent aan je testosteron..
aanzien lijkt me een van de grootste drijfveren van handelen.. alleen mensen met een tik hebben daar geen last van
Tsja, hier zit een hoop in en het gaat wat dieper dan het recht-toe-recht-aan patsen.....is een beetje vergelijkbaar met wat ik wel eens heb gezegd, dat niemand eigenlijk iets doet voor een ander zonder er zelf baat bij te hebben. Want zelfs als je een ander helpt en er niets (materieels) voor terugvraagt, geeft het jou een bepaald (fijn) gevoel dat je niet krijgt als je die ander laat stikken. Dit is allemaal erg persoonsgebonden natuurlijk, maar volgens mij gaat het wel op. Zelfs het Leger des Heils handelt vanuit een bepaald denken / ideologie / godsdienst die ze geweld aandoen, als ze kansarmen niet helpen.
Maar om terug on topic te komen, ik zie toch wel een verschil tussen patsen met materiele zaken en het patsen met bijvoorbeeld rechtgeaardheid of rechtvaardigheid......in het eerste geval is het natuurlijk mooi als jij 3 Hummers hebt en de ander niet (anders is het niet bijzonder meer). In het tweede geval kan ik me echter best voorstellen dat de "patser" in kwestie zou willen dat er nog wel meer mensen zouden zijn als hij......wat heeft het voor zin om rechtgeaard te zijn, als de rest dat niet is? Dan naai je alleen maar jezelf