Patsen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door fjoesz
je kan ook patsen met hoe een ontzettend rechtgeaard persoon je bent.. vrij van alle nukken van de huidige westerse mens.. t duidelijk vertellen, en de moeite nemen om te tikken, zodat iedereen weet dat je zulke innerlijke coolness hebt.. dat je het niet nodig vindt dat anderen je tof vinden, omdat je dat toch al bent
twee percies verschillende sokken aan doen.. omdat je erg blij bent met t feit en graag uitstraalt dat je heeel erg ongecompliceerd bent.. heel erg vertellen dat je niet onderhevig bent aan je testosteron..
aanzien lijkt me een van de grootste drijfveren van handelen.. alleen mensen met een tik hebben daar geen last van

Tsja, hier zit een hoop in en het gaat wat dieper dan het recht-toe-recht-aan patsen.....is een beetje vergelijkbaar met wat ik wel eens heb gezegd, dat niemand eigenlijk iets doet voor een ander zonder er zelf baat bij te hebben. Want zelfs als je een ander helpt en er niets (materieels) voor terugvraagt, geeft het jou een bepaald (fijn) gevoel dat je niet krijgt als je die ander laat stikken. Dit is allemaal erg persoonsgebonden natuurlijk, maar volgens mij gaat het wel op. Zelfs het Leger des Heils handelt vanuit een bepaald denken / ideologie / godsdienst die ze geweld aandoen, als ze kansarmen niet helpen.

Maar om terug on topic te komen, ik zie toch wel een verschil tussen patsen met materiele zaken en het patsen met bijvoorbeeld rechtgeaardheid of rechtvaardigheid......in het eerste geval is het natuurlijk mooi als jij 3 Hummers hebt en de ander niet (anders is het niet bijzonder meer). In het tweede geval kan ik me echter best voorstellen dat de "patser" in kwestie zou willen dat er nog wel meer mensen zouden zijn als hij......wat heeft het voor zin om rechtgeaard te zijn, als de rest dat niet is? Dan naai je alleen maar jezelf :)

Pats!

Attachments

• 1-nl-v.jpg
    1-nl-v.jpg
    46,2 KB · Bekeken: 106
Even over vegetarisme...
Op zich is dat een vrije keuze: je doet het of doet het niet. Er over praten mag wel, maar voor een ander om er een mening over te hebben, dat is volledig zinloos. De vegetarier gaat er heus geen vlees door eten! Die keuze is volledig vrij.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Het is nog erger!
Eigenlijk is het welvaren hier op aarde een teken dat God besloten heeft je na je dood in de hemel op te nemen.
Dat afschuwelijke verhaal van de predestinatie...

Wout

dus hoe meer je te patsen hebt hoe beter het je daar later vergaat?

Ik vind het woord vergaat dan wel weer leuk in mijn laatste zin. Doet me denken aan dat aloude kinderliedje:

Het karretje op de zandweg reed
De maan scheen helder de weg was breed
Het paardje zat vol met lusten

Het karretje op het smalle pad enz.

:)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Tsja, hier zit een hoop in en het gaat wat dieper dan het recht-toe-recht-aan patsen.....is een beetje vergelijkbaar met wat ik wel eens heb gezegd, dat niemand eigenlijk iets doet voor een ander zonder er zelf baat bij te hebben. Want zelfs als je een ander helpt en er niets (materieels) voor terugvraagt, geeft het jou een bepaald (fijn) gevoel dat je niet krijgt als je die ander laat stikken. Dit is allemaal erg persoonsgebonden natuurlijk, maar volgens mij gaat het wel op. Zelfs het Leger des Heils handelt vanuit een bepaald denken / ideologie / godsdienst die ze geweld aandoen, als ze kansarmen niet helpen.
100% eens.. ik haal er zelf ook altijd t leger des heils bij :)

Origineel geplaatst door C738
Ja dat zijn verschillende onderdelen op de patserlympics.

Ver-patsen
Hoog-patsen
Hink-stap-pats
Hordenpatsen
Polstok-hoogpatsen
Kogelpatsen
Speerpatsen
en niet te vergeten de patsafette!

-C-

Grappig dat je het 'krachtpatsen' vergeet, want dat bestaat toch wel echt, dacht ik zo?

Wout

Met de duivel valt tenminste nog te onderhandelen.

* C738 zit te denken om zijn ziel in te ruilen voor een machinedrum en een spectralis...

-C-

Toch vind ik dat bij het begrip 'patsen' een soortement 'onverschiiligheid' hoort. Het maakt je niet uit of je drie of acht Moogs hebt en als ze gestolen worden, nwja... het zal...

Dat zijn de echte patsers.
De anderen zijn slechts 'nouveau riche'.

Wout

Origineel geplaatst door fjoesz
100% eens.. ik haal er zelf ook altijd t leger des heils bij :)

Neemt natuurlijk niet weg dat ik veel respect heb voor mensen die anderen "belangeloos" helpen, inclusief het Leger des Heils.......is altijd nog beter dan bijvoorbeeld bushokjes slopen oid.

Nou pats maar op dat het leger des heils hun commando's niet inzetten

-C-

Origineel geplaatst door fuse
Trouwens jezelf vego noemen is ook 'patsen'.
Ik ben ook een patser! Vet! :D

(zie daarvoor de uitleg in een ander draadje dat ik alle vego's hypocrieten vindt)
Gezien je eerdere verheffende bijdragen ben ik hier niet bijster benieuwd naar.

Wel word ik er eerlijk gezegd soms een beetje moe van als (meestal ietwat lompe) mensen opeens erg defensief worden als ze horen dat ik vegetarier ben. Dat jij dan meteen denkt dat ik mezelf moreel superieur vind zit meer in jouw hoofd dan de mijne hoor.

vegetariers die wel vis eten... dat zijn pas linkmiechels...

vagetariers noem ik die lui :)

Voor de rest geen problemen met vegetariers, tenzij ze me de kaas van het brood eten ;)

-C-

Origineel geplaatst door Hooihuis
Neemt natuurlijk niet weg dat ik veel respect heb voor mensen die anderen "belangeloos" helpen, inclusief het Leger des Heils.......is altijd nog beter dan bijvoorbeeld bushokjes slopen oid.

idd..:D

patsen is ook niet negatief vind ik.. te veel patsen, dan wordt t minder

trouwens.. mn midikabel patst niet in mn mixer
dikke patsstelling

Origineel geplaatst door C738
vegetariers die wel vis eten... dat zijn pas linkmiechels...
Wat vind jij dan van mensen die wel koeien maar geen honden en katten eten? ;)

Origineel geplaatst door j0ris
Wat vind jij dan van mensen die wel koeien maar geen honden en katten eten? ;)

smaakvol

Patchen doe ik wel trouwens, het liefst zo veel mogelijk.

Origineel geplaatst door demian
Toch klopt dit niet helemaal, even generaliseren, maar ik ken er intussen een aantal, maar 'grevo's ' zijn erg op de letter.
Álles wat de wet en de bijbel ze toestaat, doen ze!

Misschien rijden ze niet met hun vette mercedes naar de kerk, want ze weten dat dat erg opzichtig is en dat werkt averechts, dus wordt er gepatst op een ander niveau.

Wie heeft zijn haar het netst zitten? Wie heeft het mooiste hoedje op? Wie is er als eerst aanwezig met het héle gezin in de kerk, en wie ziet er het meest fris en opgewekt en stralend uit?

Dat soort patserij vind ik veel enger dan het rondrijden in een dikke mercedes of patsen met dure gear.
najah wat denk je van iemand van 17 die ongehuwd een kind krijgt en dat af moet staan anders is het een schande voor de familie? om de schijn op te kunnen houden dat je "een net gezin bent", dat is pas een levensgevaarlijke en immorele manier van patsen...helaas gebeurt het wel (ken zo iemand)

om het over iets als eerwraak maar helemaal niet te hebben...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back