Patsen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Thanks voor het verplaatsen Hanz!

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ach, zo lang je er anderen maar niet mee benadeelt, dan is er eigenlijk weinig aan de hand. De hele dag over jezelf praten is voor je omgeving ook niet erg leuk, maar het schaadt toch ook niemand?

Ik zie dat anders. Iemand die de hele dag over zichzelf zit te praten schaadt minstens zichzelf. Zo iemand zal door over zichzelf te praten niets bijleren. Nochthans is er veel om over te leren: over jezelf, over anderen, en over de wereld. Als iemands ogen daarvoor gesloten zijn, dan mist hij wat.

Zolang iemand zijn blik naar binnen richt zal hij tevens denken dat hij de waarheid in pacht heeft. "Hoezo de wereld draait om jou? Ik weet zeker dat de wereld om mij draait!" Zo iemand zal zich niet geneigd voelen om voor de anderen iets te gaan doen en vrijwel zeker proberen om alleen zichzelf te verrijken.

En in zekere zin hebben we daaronder dan weer allemaal te lijden.

Origineel geplaatst door Eclectus
Thanks voor het verplaatsen Hanz!

Ik zie dat anders. Iemand die de hele dag over zichzelf zit te praten schaadt minstens zichzelf. Zo iemand zal door over zichzelf te praten niets bijleren. Nochthans is er veel om over te leren: over jezelf, over anderen, en over de wereld. Als iemands ogen daarvoor gesloten zijn, dan mist hij wat.

Zolang iemand zijn blik naar binnen richt zal hij tevens denken dat hij de waarheid in pacht heeft. "Hoezo de wereld draait om jou? Ik weet zeker dat de wereld om mij draait!" Zo iemand zal zich niet geneigd voelen om voor de anderen iets te gaan doen en vrijwel zeker proberen om alleen zichzelf te verrijken.

En in zekere zin hebben we daaronder dan weer allemaal te lijden.

Je hebt gelijk Eclectus.. ik noem dat oengaboenga gedrag..

Oengaboenga gaat voor alles en iedereen, het maakt hem niet uit wat de rest van hem vind, zolang hij zich zelf maar kan horen.. Maar oengaboenga heeft ook zijn positieve kanten, hij trekt wel aandacht, maar men moet ook om hem lachen, oengaboenga schept een wereld waaraan anderen zich optrekken. Het is als een film, je wordt er in meegenomen, oenga neemt, maar oenga geeft ook.

Wel grappig dat er ruimte is voor deze discussie op dit forum, politiek wordt geweerd, psychologie 'nog niet..' ;)

Origineel geplaatst door dione
Ik heb een Moog.

hey hey...dat is geen patsen he, dat is stoken ;)

:D

Hoezo lijdt je als iemand anders aan het patsen is?
Je trekt het jezelf aan. Dus is het ook jouw probleem.
En dat dus ook niet bij anderen neerleggen.

patserij kent vele gezichten

overigens moet je patsen kunnen doseren.. doet iedereen
je wil wel cool gevonden worden, maar je moet ook niet te hard blaten, want dan wordt je niet meer serieus genomen
bij de een kan je wat verder gaan dan bij de ander..
lastig hoor, een beetje goed patsen

Origineel geplaatst door fjoesz
patserij kent vele gezichten
overigens moet je patsen kunnen doseren.. doet iedereen

Hoezo doet iedereen?? Dacht het toch niet.

je wil wel cool gevonden worden

Nou dat is pas zielig.. cool gevonden willen worden.

Tuurlijk wil iedereen cool gevonden worden.
Of liever gezegd 'cool'.

Want denk dat door gebruik van bepaalde woorden met voor verschillende mensen een verschillende lading je al snel spraakverwarringen krijgt.

Trouwens patsen met een M P C is eigenlijk 'patsen'. :duivels:
(maar moet evengoed kunnen)

MPC is een way of life. Het is geen tool maar een deel van jezelf. Op sommige momenten communiceer ik met de buitenwereld via de MPC...

:halleluja MPC2000xl :halleluja

-C-

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Maar om te patsen heeft de patser natuurlijk publiek nodig.
En dat publiek moet natuurlijk ook overtuigd zijn dat met geld kunnen smijten een positief iets is. Gelukkig zijn veel Nederlanders, en vooral de protestanten en de gereformeerden speciaal, het daarover eens: het is een goede zaak om veel geld te hebben en je daar naar believen mee te gaan smijten. (Die gereformeerden leiden daarvan af dat God je welgezind is)

Zonder er een religieus issue van te maken hier, de gereformeerde kerk lijkt me bij uitstek niet de plek waar patsen (met geld of in welke vorm dan ook) gevonden kan worden. Soberheid is meer een woord wat bij de levenstijl van deze mensen past, hoewel ze inderdaad niet altijd onbemiddeld zijn. Dat ze daar een hogere macht dankbaar voor zijn bevestigd juist het feit dat dit geen patsen is: welvaren komt van voornamelijk van God en niet zozeer van de mens.

Eigenlijk vind je dat (calvinistische) erfgoed over het algemeen nog terug in Nederland. We gaan er in Nederland vanuit dat iedereen gelijk is. Als we goud winnen met schaatsen willen we best een feestje organiseren, maar volgende week moet je toch echt weer normaal doen. Als je in Amerika iets presteert dan kun je nog lang nagenieten: je bent een interessant gezicht voor reclames (zie Nike) e.d.

Nederlanders vinden van zichzelf dat het altijd "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" is.. Tja eigenlijk natuurlijk onzin. Als er ergens een gek volkje op deze aarde rondloopt is het wel hier in Nederland. Met onze maffe tradities en feesten.
Ik vind dat het in NL bij lange na niet "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" is..

Versus de Amerkanen ben ik juist van mening dat het DAAR juist "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" is! Behoorlijk conservatief hoor. En dat daar veel patsers rondlopen? Ben ik het ook niet mee eens. De meeste mensen met grote auto's enzo vinden helemaal niet dat ze moet laten zien aan anderen hoe groot hun auto is, want grote auto's is namlelijk heel normaal daar. Je word ook niet nagekeken op straat als je in een Hummer rijd. Echt niet.

R

Ik wil even een link leggen naar de "muziek is zwart" thread: patsen is ook zwart.

Althans, zwarten zijn er meestal beter in dan witten. Bij MTV Cribs zijn de vetste mansions altijd van zwarte rappers. Witte rockers hebben in vergelijking dan toch vaak een beetje schrale, smakeloze stulpjes.

De termen "bling-bling" en "pimpen" zijn natuurlijk ook zwarten uitvindingen.

Patsen is een kunst. Als je het niet goed doet, kom je al snel een beetje zielig over. Zwarten beheersen deze kunst iha beter.

Origineel geplaatst door fuse
Tuurlijk wil iedereen cool gevonden worden.
Of liever gezegd 'cool'.

Want denk dat door gebruik van bepaalde woorden met voor verschillende mensen een verschillende lading je al snel spraakverwarringen krijgt.

Je hebt volkomen geljk!
Ik wil liever niet koud gevonden worden!!! :D

Wout

Origineel geplaatst door j0ris
Ik wil even een link leggen naar de "muziek is zwart" thread: patsen is ook zwart.

Althans, zwarten zijn er meestal beter in dan witten. Bij MTV Cribs zijn de vetste mansions altijd van zwarte rappers. Witte rockers hebben in vergelijking dan toch vaak een beetje schrale, smakeloze stulpjes.

Nou, om het ijs wat minder glad te maken...
Patsen is iets wat duidelijk bij de 'nouveau riche' hoort.

Wout

Origineel geplaatst door j0ris

Patsen is een kunst. Als je het niet goed doet, kom je al snel een beetje zielig over. Zwarten beheersen deze kunst iha beter.

hoe zat dat ook alweer met die tang en dat varken?

Wat ik erg leuk vind is dat je een pulp TV-show als MTV cribs als referentiemateriaal pakt.

Patsen is iets wat je overal vindt. Denk even aan het fenomeen 'pronkkamer' waar de welgestelden in de voorgaande eeuwen hun mooie en dure spulletjes tentoonstelden om aan hun visite te laten zien. Souvenirs en trofeeen uit verre landen.

Denk ruimer dan in hokjes

-C re-

Origineel geplaatst door klausito
Hoezo doet iedereen?? Dacht het toch niet.

Nou dat is pas zielig.. cool gevonden willen worden.

je kan ook patsen met hoe een ontzettend rechtgeaard persoon je bent.. vrij van alle nukken van de huidige westerse mens.. t duidelijk vertellen, en de moeite nemen om te tikken, zodat iedereen weet dat je zulke innerlijke coolness hebt.. dat je het niet nodig vindt dat anderen je tof vinden, omdat je dat toch al bent
twee percies verschillende sokken aan doen.. omdat je erg blij bent met t feit en graag uitstraalt dat je heeel erg ongecompliceerd bent.. heel erg vertellen dat je niet onderhevig bent aan je testosteron..
aanzien lijkt me een van de grootste drijfveren van handelen.. alleen mensen met een tik hebben daar geen last van

Het gros van die gasten in cribs heeft gewoon een huis wat door de platenmij gehuurd wordt en als hun hitpotentie afgenomen is dan worden ze ook gewoon op straat gekicked.

Maar dat heeft IMHO niets met de 'patsers' hier te maken hoor. Tenminste ik heb hier nog geen hip-hopper met 3 hummers gezien.
Wel gasten met 3 prophet 5s. En da's gewoon gaaf. En als hij er nog 3 bij koopt is het nog steeds ok hoor.

Origineel geplaatst door C738
hoe zat dat ook alweer met die tang en dat varken?
Geen idee joh, ik ben vegetarier! ;)

Wat ik erg leuk vind is dat je een pulp TV-show als MTV cribs als referentiemateriaal pakt.
Hee, ik ken geen patserigere shows dan MTV cribs hoor.

Patsen is iets wat je overal vindt. Denk even aan het fenomeen 'pronkkamer' waar de welgestelden in de voorgaande eeuwen hun mooie en dure spulletjes tentoonstelden om aan hun visite te laten zien. Souvenirs en trofeeen uit verre landen.
Je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik zei niet dat zwarten *meer* patsen dan witten, ik zei dat ze het *beter* doen.

Iedereen met een beetje geld kan dure spullen kopen en daar mee lopen pronken. Dan ben je dus wel een patser, maar meestal ook gewoon een beetje zielig. De kunst is dus om zo te patsen dat het ook nog cool is. En dit zit zwarten volgens mij meer in hun bloed dan witten.

Origineel geplaatst door C738
Souvenirs en trofeeen uit verre landen.

Denk ruimer dan in hokjes

-C re-

Het rariteiten kabinet was juist een uitvloeisel van ruimdenkendheid :)

Wout

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back