[Roland] MC-909

ik vind dat ie er goed uitziet, overzichtelijk, waarschijnlijk betere pads dan de rs7000. velocity sensitive...
en wat ik belangrijk vind: een usb-port om samples en andere data te transfereren. ik gebruik m'n pc sowieso om samples te editen, daar is een pc gewoon beter in en dan overladen naar de mc-909 en alle knopjes en sliders gebruiken om ermee te zooien..lijkt me heerlijk

ik moet toegeven dat het een mc-505 op 'steroids' LIJKT (met sampling), maar ik zal 'em es moeten proberen...voorlopig geef ik 'em, afgaande op de specs, alle krediet.

weet er iemand of het nu een phrase sampler is? ik denk het wel, dus kan ik m'n Yam A4000 voor het zwaardere samplewerk gebruiken.. Dus voor livetoepassingen en componeren in de studio kan dit wel een oplossing zijn.

=) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =)
grappig om te lezen dat sommige mensen al gelijk vooroordelen over dat ding hebben.

Denk dat het ook een kwestie is van het kunnen omgaan met dit soort desktop apparaatjes. Natuurlijk hebben ze beperkingen en kunnen ze in veel gevallen niet tippen aan de dure apparaten die vaak voor 1 doeleinde bedoelt zijn (zoals bijvoorbeeld losse uitgebreide sampler) maar veel aandacht en tijd in zo'n box steken loont vaak met kreatieve oplossingen.

Niemand op deze forum heeft hem al eens gebruikt...... dus niemand weet zeker dat het een sh*t kastje is!
Mijn mening over de specs: ziet er veelbelovend uit voor zo'n soort all-in one ding.

zodra het woord groovebox om de hoek komt kijken springen mensen er gelijk op om kritiek te geven, wat als er niets op stond? of bijvoorbeeld: musicworkstation ofzo? (weet ik veel :) )
Ben benieuwd naar de prestaties van dit ding i.p.v. de nutteloze discussies of het nou een groovebox is of niet of dat het getal 909 word gebruikt.

geloof wel dat het een duur dingetje wordt maar ja er zijn wel meer over priced apparaatjes en daar hoor je niet zo vaak iets over
=) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =)

ik hoop dat het overzichtelijker sequencen is dan een rs7000 want daarmee componeren is ook niet alles..
maar wel relaxt dat er zoveel ram in zit, 4x zoveel als de rs7k.

maar het zal wel eerst 2 jaar wachten zijn voor mij voordat de grote bugs er een beetje uit zijn en de prijs wat gedaald is.

Waarschijnlijk zal het sequence gedeelte het zelfde zijn als de mc303/505 tenminste dat zou wel handig zijn.

de bugs?

Even mijn frustraties en opmerkingen ;)

Kijk eens aan Roland heeft het begrepen ... geen moeilijk te krijgen en beperkte SIMM expansies meer maar gewoon een 256 DIMM erin ... hoppa! 8)

Hmm alleen wave/AIFF. Is dat een trend ofzo? Geen AKAI S1000 meer? Jammer.

mmm lekker groot display, USB aansluiting, SPDIF, SRX expansie, etc.

mja het lijkt erop dat Roland het eindelijk weer heeft begrepen met deze groovebox.

Er zit usb op en aangezien de meesten al een computer hebben zullen ze het S1000 formaat langzaam laten varen. "Converteren doen die gasten dan maar met hun pc." moeten ze gedacht hebben bij Roland. Is wat voor te zeggen want iedereen weet dat wanneer er minder ondersteund hoeft te worden de kans op bugs afneemt. Er is immers minder te programmeren :)

Die dimms lijken nu ok voor je, maar houdt er rekening mee dat over een paar jaar de computerwereld stukken verder is en wij weer met hetzelfde probleem zitten als nu met het zoeken van bijvoorbeeld 64 mb, 72 pins simms. De muziek gaat gewoon niet zo hard. Niet voor niks heb ik daarom maar vast 2 repen van 256 mb dimms klaarliggen voor de toekomst. Je weet maar nooit of ik een keer tegen een leuke Z8 oploop. En wie weet koop ik in een gekke bui wel een keer deze MC909. Dan heb ik iig al geheugen op de plank ;)

ik heb die mc 307 toen nieuw gekocht en nooit een OS update of iets dergelijks gedaan en heb ook geen last van "bugs"......(dit apparaat was toen vrij nieuw trouwens). Dus ik vind t hier erg voorbarig om al te spreken over "de bugs"

Mijn e0,02: toen ik 'm zag dacht ik, nee he, niet weeer 'n groovebox.... laat maar'.

Maar goed, het is een SAMPLING groovebox, en dat is imho al duizend keer beter dan 'n doos vol voorgebakken pcm sounds. Smartmedia? ja 't is kut dat ze duur zijn, maar het is wel snel. Plus dat je naar USB kan. Al met al is het vast nog best 'n grappig bakkie; x0x-style sequencen met je eigen samples is altijd leuk. 6 outs, digitaal I/O, groot display, veel ram capaciteit... helemaal niet verkeerd. Ik ben alleen bang dat ie niet erg goedkoop gaat worden... Heeft iemand al hints gehoord wat betreft de prijs?

tsja, de prijs..dat wordt afwachten, ben benieuwd vanaf wanneer ie leverbaar gaat zijn

zal in elk geval stukken minder duur zijn dan de 'overpricede' mpc4000. Ik was trouwens warmgelopen voor de MPC4000, maar ben afgeknapt op de prijs, de bugs en het feit dat ik nog eens dezelfde sequence-features zou kopen als cubase/logic, maar dan minder uitgebreid en op een kleiner scherm. ik zou 'em alleen gekocht hebben voor livetoepassingen...toch wat duur 3440 euro.

Ook de RS7000 interesseerde mij, maar geen USB-poort vond ik in dit tijdperk een tekortkoming. ik haat SCSI en zeulen met ZIP's...wat is er eenvoudiger dan een kabeltje om WAV's naar je apparaten te zenden. de MC-909 heeft dit wel...zwaar ok

ik kan niet wachten om de MC-909 eens uit te testen in de shop, naast de RS7000 en de MPC...hoop dat ie niet te 'plastic' is en ben benieuwd om de PDF-manuals te vergelijken tussen deze drie.want ben benieuwd naar de sequence-features.

en dat gevit over de term groovebox vind ik maar niks....doe je ogen dicht en maak muziek, of plak er een sticker op "Very Serious Music Production Workstation On Steroids" 8o)

Laten ze bij roland maar eens een nieuwe synth gaan maken, oftewel de opvolger van de JP-8000.

Als die grooveboxen zien er wel goedkoop uit en doet de naam (hier 909) geen goed.

Volgens mij golfen de heren directeuren van Roland en Yamaha regelmatig met elkaar. (is zeker een statussymbool in Japan)
En om elkaar te treiteren gaan ze betere apparaten bouwen dan de ander gepresenteerd heeft. En mag de marketing afdeling het ding de consumenten door de strot douwen. :D

Het wachten op de RS9000 lijkt me niet meer dan logisch. ;)

Eens kijken of Akai nog met een MPC5000 uit gaat komen.

En Korg zit maar zielig te doen met z'n electribe series.

Ik heb wel het idee dat de meeste mensen (nog) niet echt warm lopen voor het apparaat.
Ook weer raar dattie maar 1 midi in/uit heeft. Typisch Roland.

[/offtopic]
Dat met elkaar golfen ben ik het wel mee eens ... Roland en Yamaha proberen elkaar net 1 stapje voor te zijn, terwijl ze allebei genoeg knowhow in huis hebben om wel 50 stappen tegelijk te nemen. Maarnee, de markt moet je langzaam uit melken. :stupid :(

Korg Karma was revolutionair ... en had verwacht dat ze dat vol zouden houden. Maarnee om te concurreren met Yamaha Motif moesten ze met Korg Triton Studio uitkomen. Wat niks anders is dan resampling functie en CDRW op de oudere Korg Triton.

Ik vind de ontwikkelingen nogal stil staan in synthland. Vooral op gebied van Romplers en grooveboxen.
[/offtopic]

[OT]
Tsja het schijnt niet zo goed met de wereldeconomie te gaan. Misschien dat het er mee te maken heeft of zo. ;)

Betekend alleen maar dat software vanwege de economische voordelen sneller terrein wint van de hardware. Dat het misschien minder goed werkt is dan bijzaak.
[/OT]

Back