[Roland] MC-909

Akai komt zeker niet snel met een mpc5000. De mpc60 heeft er dacht ik een tijd gedraaid. De mpc3000 duurde een eeuwigheid (want dat ding zwart verfen en een handtekening van Linn erop knallen betekend geen nieuw model voor mij) en de mpc2000 is er nogsteeds (in de hoedanigheid van XL. Maar goed, een broertje van de mpc4000 verwacht ik zeker binnen 1.5 tot 2 jaar, de mpc2000xl begint immers langzaam af te tellen...

Mijn voorliefde gaat nogsteeds uit naar de mpc's en dus ook de mpc4000. Je kan zeggen dat hij duur is maar aan de andere kant koop je naast je sequencer wel een volwaardige sampler. Al die midi uitgangen zijn ook erg top. Ik moet wel toegeven dat ik voor deze prijs op z'n minst de 8 analoge uitgangen standaard erbij had willen hebben. Maar goed, zo'n actie zal er nog wel komen over een jaartje hoop ik :)

Deze 909 vlak ik overigens niet uit. Lijkt me ook wel wat voor op het nachtkastje voor als je 's-nachts zomaar een ingeving krijgt. Hoef je niet eerst je bed uit om alles aan te zetten. Dat is eigenlijk wat ik nu mis sinds ik die mpc2000xl heb weggedaan.

Koop je toch voor nop een MC303, dan zet je die op je nachtkastje. Als het toch alleen maar om nachtelijke ideeen gaat.. ?

ik koop er een zodra ik er weer geld voor heb :)

Verkoop waarschijnlijk mijn sampler.....aangezien ik er spijtig genoeg gewoon maar niet aan toe kom......(snik).....

Origineel geplaatst door Arveyman
Koop je toch voor nop een MC303, dan zet je die op je nachtkastje. Als het toch alleen maar om nachtelijke ideeen gaat.. ?

Er stond een volledig uitgebouwde mpc2000xl op m'n nachtkastje. Ik wil dus wel iets wat minimaal zo goed is en een sampler heeft. Al heb ik ook overwogen om een Machinedrum te halen. 's-nachts wat beats creëeren en deze later gewoon even in de amt prikken bij de rest van de gear.

Maar goed, als ik erover nadenk is een 303 misschien nog niet eens zo'n slecht idee. Kost tweedehands geen scheet meer...

snif...snif... kwijl kwijl....

Wil ik ooooook :'(

Ik heb dus een MC-505... maarehh.. het lijkt me dus dat ze vele beperkingen van de mc-505 hebben verbeterd...
Zucht...

jankt mee

jankt mee

=( MPC, RS7000, MC909, LAPTOP....

damn wil ik eens GOED beginnen, zonder steeds met buzz te klooien, ken ik nog steeds niet kiezen:confused: :stupid :(

Leuk speelgoed!!
Toegegeven, hij kan een hoop alleen
hoor ik toch van die brokkelige dunne
filtersweeps!:confused:

Ze beginnen het me toch moeilijk te maken, heb een bestelbon voor de Yamaha RS7000, heb zelfs al EDO ram ligge om die uit te breiden naar de maximale 64mb. Nu komt natuurlijk die MC-909 uit en weet niet wat te doen eigenlijk. Kan natuurlijk even wachten en mijn bon laten veranderen voor een MC909, volgens de specificaties op www.mc-909.com ziet het er veelbelovend uit, toch weerhoud er mij iets om een Roland groovebox te kopen aangezien ik een MC-303 gehad heb, is natuurlijk wel geen vergelijk, maar sommige bronnen zeggen dan weer dat en RS7000 toch iets meer proffesioneel is en in de volksmond een groovebox speelgoed.
Ik denk dat we een beetje realistisch moeten blijven, beide toestellen dienen uiteindelijk voor hetzelfde, sequencing met een beetje alles in één doos. En misschien maakt het zelfs nog niet uit wat je koopt, achteraf breid je toch eens uit met enkele instrumenten zoals bv een virus C of dergelijk. Dus ik denk of je nu een RS7000 koopt of een Roland MC-909 dat het al hetzelfde blijft. Indien iemand wat meningen heeft tov RS7000 versus MC-909 (wat nogal vroeg is om te oordelen) mag me altijd iets laten weten, normaalgezien ga ik in November tot de aanschaf ervan

heb net een duitse review van een prototype gelezen...best wel interessant bakkie hoor.....wat me opviel:

metalen behuizing (+)
ingebakken voeding (+)
16MB flash geheugen, dus je samples blijven bewaard als je em uitzet (+++)
rubberen pads die ook velocity sensitive zijn (+)
USB aansluiting (+)

maar 1 midi setje, dus 1 in en 1 out (--)
geen zwarte "keys" direct beschikbaar (-)

het is erg lang geleden dat ik met een MC series heb gewerkt, ik hoop dat deze sequencer wat beter is gebouwd om ook externe gear mee aan te sturen, maar voor de prijs is het toch helemaal niet on-interessant

heb een duitse review gelezen, en valt me wel op dat het toch wel een erg interessant beessie is:

plus:
metalen behuizing
ingebakken voeding
rubberen velocity sensitive pads
16MB flash-ram als standaard..dus je samples blijven bewaard bij uitschakelen
multiple outs standaard
USB

min:
maar 1 midi paar, dus geen 2 midi outs
geen dedicated zwarte toetsen bij de invoer pads

als je de prijs vergelijkt met die van de RS7000 zie je dat ze ook nog eens ongeveer gelijk uitkomen omdat je bij de RS7000 standaard maar 2MB hebt, en ook geen multiple outs.

Back