Ervaringen met RME Fireface

Marv

Nieuwkomer
Guyz,

De Fireface 800 is nu al een poosje uit. Wat zijn de ervaringen die jullie hiermee hebben. Dit zeg ik omdat ik van plan ben om er een aan te schaffen. Een poos geleden was er nog niet zoveel bekend over dit product. Ik neem aan dat een aantal van jullie deze nu wel grondig hebben uitgeprobeerd.

Hoe BEVALT IE?????

wat moet ik er van zeggen,

hij klinkt beter dan bijv motu, en heeft super drivers

gewoon kopen en muziek gaan maken

Ik heb hier een fireface 400, maar die moet terug naar de winkel omdat er iets niet goed mee is. Waarschinlijk een maandagochtendbak.

Tja hij heeft idd net iets betere converters dan de motu zeggen ze, hij is lelijk, de interface is ook erg lelijk, maar doet wat ie moet doen met goede overzichtelijke routing mogelijkheden. ALleen had ik gehoopt dat hij iets betere latency resultaten kon bieden met een acceptabele cpu load, maar dat zat er helaas niet in op mn pc.

al met al betaal je een stuk meer dan de iets goedkopere concurenten, en krijg je een heel klein stukje meer.

abonneer je op de rme mailinglist; krijg je rechtstreeks gebruikersinfo.

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb hier een fireface 400, maar die moet terug naar de winkel omdat er iets niet goed mee is. Waarschinlijk een maandagochtendbak.

Tja hij heeft idd net iets betere converters dan de motu zeggen ze, hij is lelijk, de interface is ook erg lelijk, maar doet wat ie moet doen met goede overzichtelijke routing mogelijkheden. ALleen had ik gehoopt dat hij iets betere latency resultaten kon bieden met een acceptabele cpu load, maar dat zat er helaas niet in op mn pc.

al met al betaal je een stuk meer dan de iets goedkopere concurenten, en krijg je een heel klein stukje meer.

op mijn multiface mk2 draai ik sets die ik op mijn digi002 op 1024 samples latency moest draaien; op 256 samples.

Heb ik dus wel de multiface met pcmia-card; maar voor mij geldt daardoor dat RME da bomb is...
beetje extra geld (beetje minder dan digi) beetje erg veel stabiliteit en performance meer

hey en hoe zijn de preamps op de RME..waarmee kan ik ze vergelijken kwalitatief

net een tikkie beter dan motu; in mijn opinie t zefde als mn digi 002
(al kon die tot 192 khz en de multiface tot 96 khz; al gebruik ik m gewoon op 44,1 soms 48)

Ik heb de Fireface en de Motu 828MKII naast elkaar gehad en ik heb de Motu gekozen.

Waarom? De prijs en ik vind de Motu beter klinken. De RME is erg schel in het hoog waar de Motu wat mooier klinkt naar mijn oren.

Hoe die duurdere motu klinkt (896HD (ook 192Khz) weet ik overigens niet. Die zit in dezelfde prijsklasse als de RME Fireface, de 828MKII is een stuk goedkoper.

DE Motu 896HD is overigens de directe concurrent van de FireFace 800. Echter heeft de motu alle i/o op XLR zitten en heeft de fireface weer 2 ADAT i/o tegenover 1 op de Motu.

Ik heb voor de Motu gekozen omdat ik die in een mooie deal kon aanschaffen (550 euro) en dat is t.o.v. een Fireface800 toch een behoorlijk verschil.

De laatste drivers van Motu zijn ook onder windows uitstekend overigens.

Ik zocht naast een audio interface een snelle uitbreiding van m'n mixerkanalen zonder dat mijn computer aanstaat. En dat werkt ook erg fijn.

Denk dat je aan beiden geen miskoop doet overigens. DE RME's hebben meer digi i/o en zo kun je dus uiteindelijk meer kanalen kwijt.....het is maar net wat je zoekt.

Zoals gezegd, ik vond de Motu net ff wat fijner klinken dan de RME.....maar dat is puur smaak....iemand anders vind de fireface weer veel fijner. De fireface lag sowieso buiten het budget wat ik destijds wilde uitgeven.

Ik heb me overigens laten vertellen dat de Motu 996HD wel nog een stuk beter klinkt.....echter hadden ze er misschien ook beter een extra ADAT i/o op kunnen prikken om op dat gebied beter te kunnen concurerren met RME.

Als laatste wil ik opmerken dat de Motu's wel rubuuster aanvoelen. De behuizing is erg goed. Ik weet niet of de RME standalone (zonder de computer) nog steeds als mixer kan opereren. Dat is namelijk wat ik detijds zocht (je kunt gewoon alle inputs naar outputs routen (eventueel eerst op computere configureren en daarna opslaan in de unit)). Op die manier is het dus ook een zeer compacte mixer voor als je op stap gaat.

Ik denk overigens dat de RME dat ook gewoon kan maar zoals gezegd.....550 vs 1200 euro was destijds de keuze die ik moest maken en ik heb voor de Motu gekozen en ik heb geen spijt. Ik draai de motu op 3ms latency en heb er nooit gezeur mee moet ik zeggen. Ding werkt gewoon goed.

Ik vind persoonlijk dat je bij RME nogal moet betalen maar het zijn wel goede interfaces......daar is geen twijfel over mogelijk!

Gast ik ben effe op je site geweest..die spullen die je hebt zijn te erg...
Hey hoe is die Tascam US2400 DAW Controller gebruik je hem vaak

Origineel geplaatst door Sioux
Ik heb een fireface 800 en ben er heel gelukkig mee.

Origineel geplaatst door Marv
Gast ik ben effe op je site geweest..die spullen die je hebt zijn te erg...
Hey hoe is die Tascam US2400 DAW Controller gebruik je hem vaak

Die US2400 is super. Heerlijk met uitmixen. Beter dan met je muis aan sliders slepen. Ik ben er weg van.

Groeten Sioux

Back