Alexandre Redwood
Back in town
Jaja... Nu lange tijd nadat ik inmiddels mijn complete studio verkocht heb,
wat gelukkig niet te maken had met een chronisch cententekort, maar door gebrek aan tijd, ruimte in het huis e.d.
Mis ik het steeds meer en meer.
Maar ik blijf sterk ;-)
Daarom heb ik het volgende bedacht, als ik nu eens een software studiotje maak!
(zoals inmiddels al velen)
Lees het een en ander op het net, maar toch kom ik er niet helemaal uit!!!
Ik wil dus een beetje muziek blijven maken, techno, trance, groove dat soort dingen.
Ik doe het niet om mijn boterham mee te verdienen, maar voor de hobby, een 10.000,- euro studio is dan natuurlijk overkill.
Dus... gewoon een pc (waar ik wel een paar van heb), 1 keyboard midi controller, evt. 1 knoppen/filter controller (of 2)
En een hoop softsynts/vsti's weet ik wat op de pc, en natuurlijk de sequencer op de pc!.
Maar nu hoe precies verder te gaan, ik ben altijd het hardware mannetje geweest, en van de software synths/sequencer heb ik nog niet bepaald kaas gegeten.
Wat zou een logische goeie oplossing zijn.
Fruity loops? Reason? of toch Cubase?
Ik heb wat ervaring met cubase, maar die gebruikte ik alleen als seq. en een nieuw programmatje leren vind ik ook leuk!
Heeft iemand wat tips?
Een 49 of 61 key controller, en evt. 2 kleinere controllers.
Wat voor soundcard in de pc?
En welke software?
Nog meer punten waar ik aan moet denken?????
thnx
wat gelukkig niet te maken had met een chronisch cententekort, maar door gebrek aan tijd, ruimte in het huis e.d.
Mis ik het steeds meer en meer.
Maar ik blijf sterk ;-)
Daarom heb ik het volgende bedacht, als ik nu eens een software studiotje maak!
(zoals inmiddels al velen)
Lees het een en ander op het net, maar toch kom ik er niet helemaal uit!!!
Ik wil dus een beetje muziek blijven maken, techno, trance, groove dat soort dingen.
Ik doe het niet om mijn boterham mee te verdienen, maar voor de hobby, een 10.000,- euro studio is dan natuurlijk overkill.
Dus... gewoon een pc (waar ik wel een paar van heb), 1 keyboard midi controller, evt. 1 knoppen/filter controller (of 2)
En een hoop softsynts/vsti's weet ik wat op de pc, en natuurlijk de sequencer op de pc!.
Maar nu hoe precies verder te gaan, ik ben altijd het hardware mannetje geweest, en van de software synths/sequencer heb ik nog niet bepaald kaas gegeten.
Wat zou een logische goeie oplossing zijn.
Fruity loops? Reason? of toch Cubase?
Ik heb wat ervaring met cubase, maar die gebruikte ik alleen als seq. en een nieuw programmatje leren vind ik ook leuk!
Heeft iemand wat tips?
Een 49 of 61 key controller, en evt. 2 kleinere controllers.
Wat voor soundcard in de pc?
En welke software?
Nog meer punten waar ik aan moet denken?????
thnx