Monitors volledig inbouwen of niet?

Tering.. een meter van de muur dus..

mijne staan 4cm van de muur... dat moet ik eigenlijk wel even fixen...

Heb op de Mackie HR824 wel wat instellingen die ik kan maken maar toch 4cm is dan toch wat weinig lijkt me.

Afstand tot de muur hangt af van welke monitors je hebt.
Kijk altijd in de manual van je monitors wat de beste opstelling is.
Heb je geen manual van je monitors, zoek dan bij de fabrikant op internet.

Absolute 2 monitors plaats je volgens de User Guide recht tegen een muur.

Mackie HR824 kan je zelf instellen achterop, deze monitors vereisen akoestische kennis bij aanschaf.

Om op de vraag van de topicstarter terug te komen:

Inbouwen in de muur lijkt me een prima plan, als je daar de gechikte monitor voor hebt en de muur voldoende massa heeft.
Het lijkt me duidelijk dat de rest van de kamer ook akoestisch perfect moet zijn om het effect van het inbouwen in de muur volledig tot zijn recht te laten komen.

Waar het eigenlijk op neerkomt is, dat iemand die zover is dat hij zijn monitors in de muur inbouwt waarschijnlijk al zoveel voorstudie heeft gedaan, dat vragen op het synthforum stellen een beetje gek is.

Stel de zelfde vraag eens op deze pagina : http://www.prikpagina.nl/list.php?f=130
misschien dat een akoestisch expert de vraag daar goed kan beantwoorden, of weet waar je meer info erover kan vinden.

zet em op!

Origineel geplaatst door Ross

er was ooit een topic genaamd pauls studio build diary, deze bestaat nog, echter de foto's zijn verdwenen :frons:
Hier was ontzettend veel informatie en goede foto's vanaf te halen

Hier staat het topic.

Foto's staan er gewoon op hoor.

Attachments

• dsc04780.jpg
    dsc04780.jpg
    41,9 KB · Bekeken: 108
Nog es.......De linkse kant is (afgewerkt) kurk,mdf,2xgips,rokwool en (indien nodig en moet ik nog beslissen) trug een spouw, rockwool ,2x gips,mdf,kurk.
Alle witte muren op de foto waren al reeds gemaakt met betonstenen 20 dik en grenzend aan een andere kamer zit er nog es rockwool tussen.

En zoals die Paul kan ik nooit halen dat weet ik maar ik probeer er het beste van te maken.
Vanavond begin ik met kurk te plaatsen en dan moet ik nog beslissen als ik de opening boven de boxen dichtmaak en isoleer of niet....

ik vraag me af hoeveel nut het heeft om een paar absolute 2 speakers in te gaan bouwen in een kast??? is het niet verstandiger om ze op een speaker standaard te zetten en de achterkant van de muur te bekleden en eerst doorsparen voor een paar echte monitors. ik wil overigens de absolute 2 niet afkraken maar de verhouding ligt zo ver.

Bonk eens hard met je vuist tegen de wand . het geluid dat je dan hoord verteld veel over hoe geschikt de wand is for soffit / flush .

Krak rammel . Gipsplaat stuk en balkje los
Skapoing . leuke basstrap
boff . Al een stukje beter . Mischien niet stevig genoeg om een barieere te hebben voor het laag maar gaat al helpen .
Auw . Dit is de beste

Absolute 2 zijn idd niet de beste maar later komen er Quested dus dat zal schelen....
En die kan ik dan anders opstellen (zonder inbouw) en als ik dan tegen de muur sla hou ik er een gebroken pootje aan over want ik heb die kamer (persoonlijk) zelf gemetseld met volle betonblokken van 19cm breed!

Origineel geplaatst door M.Whitman
als ik dan tegen de muur sla hou ik er een gebroken pootje aan over want ik heb die kamer (persoonlijk) zelf gemetseld met volle betonblokken van 19cm breed!

dat 'muurtje' met die gaten erin en die gehoorbeschermer erop ziet er anders niet gemetseld uit

Ik bedoel de rechtse muur op de foto of maw alles wat wit is = plakwerk en daarachter betonstenen...

Origineel geplaatst door M.Whitman
Ik bedoel de rechtse muur op de foto of maw alles wat wit is = plakwerk en daarachter betonstenen...
Mischa zal met het slaan tegen de muur niet de zijwand bedoelen maar de wand waar je speakers in gaat bouwen, die moet liefst zo stijf mogelijk zijn.

Back