Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Monitors volledig inbouwen of niet?
Graag uw mening want ik hoor verschillende versies over al dan niet.....
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
als je boxen (te dicht) tegen een muur zet krijg je sowieso veel sterkere bass weergave, stel je gaat ze inbouwen en opvullen aan de achterkant, krijg je iig een vertekende bass lijkt me.. weet ook niet precies hoe je afmetingen zijn maar speakers trillen, als dat hele hout gaat mee trillen waarin jij je monitors inbouwt lijkt me ook niet echt een fijn effect..
heb trouwens ook nog nooit ergens gezien dat monitors zijn ingebouwd.. zelfs in de duurste en mooist gebouwde studios niet, maar goed die ken ik alleen van TV en plaatjes dus ik kan ernaast zitten

Origineel geplaatst door Mikula
Keer een artikeltje in de sos gelezen over (volgens mij een producer van massive attack of prodigy.. weet ik niet meer) die had een waanzinnige homestudio en had zijn speakers op dezelfde manier ingebouwd. Waren welliswaar Hi-Fi speakers en geen monitoren.
Ook een masteringsengineer die ik ken heeft zijn Hi-Fi speakers op dezelfde manier in de muur gebouwd. Zijn monitoren stonden gewoon op pilaren in zijn studio...
Geen idee of dit toeval is dat men de monitoren niet in de muur bouwt en Hi-Fi speakers wel, maar ik ben wel nieuwschierig geworden![]()

Origineel geplaatst door ontwerper
Volgens mij is dit wat men Flush Mounting noemt. De voordelen zouden zijn:
- flush-mounting minimizes diffractions
- eliminates back wall reflection
- boosts speaker output
- removes the front baffle effect
- low frequency room resonances need to be attenuated
Het is wel belangrijk dat je de speaker op de juiste manier monteert:
Wat ik op bouwfoto's bij andere studio's gezien heb is dat men voor een zo stijf mogelijke ondergrond van de speaker zorgt: sommigen metselen een soort stenen pilaar, anderen storten wat cement in een bak als ondergrond. Verder zie ik ook vaak dat de opvulling van de wand verder met glaswol wordt gedaan.