Lastig om maar 1 game op te noemen, maar als ik echt 1 maar 1 game mag opnoemen dan Double Dragon II voor de NES. Dit was voor mij denk ik het eerste spel waar ik echt helemaal van onder de indruk was als klein ventje en wat ik na al die jaren nog steeds weleens speel op een emulator.
Eervolle vermeldingen: Super Mario Bros - NES, Fallout 2 - PC (het toppunt van RPG's), Theme Hospital - PC (heerlijkste sim-game die er bestaat), FFVII - PS1 (onvergetelijk), Ultimate Ghouls'n Ghosts - PSP (meesterlijke reïncarnatie van de klassieke games en het enige leuke spel voor de PSP), Resident Evil 4 - GC ("survival horror" perfect uitgevoerd), Gradius Gaiden - PS1 (1 van mijn favoriete shmups), Contra: Hard Corps en Gunstar Heroes - Megadrive en Metal Slug 3 - Arcade.
Op dit moment speel ik op de PC vooral WoW sinds een jaar, maar ik heb 't eigenlijk wel gehad daarmee. Als je iets wil bereiken in dit spel kost het je zo ontzettend veel tijd en het gevoel iets bereikt te hebben is zeer minimaal. Ik heb een halfjaar als feral druid (maintank/offtank/dps) in een raiding guild gezeten, dat was dus 5 avonden in de week van 18:30 tot 23:00. Ik kreeg op een gegeven moment echt het gevoel dat ik alleen maar tijd zat te verdoen. Het grootste deel van raiden gaat namelijk op in "downtime", tijd die je spendeert zonder actie zeg maar, dus als je net dood bent gegaan en je moet terug naar je lijk rennen, wachten op res, rebuffs, monster respawns etc. En je gaat met raiden ontzettend veel dood. In een raid van 10 of 25 man probeer je bazen te verslaan en moet iedereen 100% bij de les blijven en precies doen wat van hem verwacht wordt, iemand hoeft maar een foutje te maken en iedereen is de klos. En het niveau qua focus en vaardigheid kan per speler behoorlijk verschillen. Om te raiden heb je flasks en elixers (magische drankjes) nodig, althans dat wordt van de guild geëist, en dit kost ook weer tijd omdat dit goud kost, en goud moet je weer gaan "farmen" (of je kunt het kopen uit China, wat overigens steeds normal wordt gevonden). Voor mij betekende dat urenlang hetzelfde soort monster afmaken tot ik bijv. genoeg "primal air" had gevonden om iets van te kunnen maken en dat te verkopen. Dit mag je doen naast het raiden. Zo verandert spelen dus in werken. Het was wel grappig dat 2 gasten met een hogere functie in de guild allebei uit Pakistan kwamen, hun accent was echt geweldig.
Ik doe nu nog weleens PvP (player vs player), maar ook dat gaat vervelen, vooral omdat elke class vaak dezelfde manier van spells/acties gebruikt tegen de class waartegen hij aan het vechten is, dit maakt PvP erg voorspelbaar.