Online muziek bieb

dutchjingles

Nieuwkomer
samen met een techneut ben ik bezig met het ontwikkelen van een gigantische muziek bibltioheek op de site www.daz.com.

DAZ staat voor Digital Audio Zone en we hebben onlangs de database van freedb overgenomen. Dit is een enorme database met allerlei informatie over albums/tracks van artiesten wereldwijd. Het is dezelfde database als waar CDDB mee werkt, echter het enige nadeel van deze enorme database is dat deze in de loop van de jaren vervuild is.

Op DAZ zijn we nu gestart met het opschonen van die database en er zijn ook al leuke 'community mogelijkheden' voor mensen die hier aan meewerken. Editors verkrijgen een eigen pagina waarop men hun favoriete artiest/track kunnen aangeven.

De komende weken komen er steeds meer leuke functionaliteiten bij en in de tussentijd zijn we opzoek naar fanclubs die het leuk vinden om pagina's van bepaalde artiesten/band op te schonen en op te leuken.

Misschien heeft iemand zin om een handje te helpen?

Ik gebruik altijd www.discogs.com

Die is naar mijn mening behoorlijk compleet.

Dus jullie site vind ik best wel overbodig, het zou handiger zijn als iedereen die met zulk soortgelijke sites bezig is, z'n tijd en energie gebruikt om 1 grote volledige database te maken en up to date te houden.:)

Origineel geplaatst door D-Ranged
Ik gebruik altijd www.discogs.com

Die is naar mijn mening behoorlijk compleet.

Dus jullie site vind ik best wel overbodig, het zou handiger zijn als iedereen die met zulk soortgelijke sites bezig is, z'n tijd en energie gebruikt om 1 grote volledige database te maken en up to date te houden.:)

Dat zou inderdaad het mooiste zijn, maar helaas zit de wereld niet zo in elkaar. De muziekwereld is wat dat betreft nogal een rommeltje en om met z'n allen aan 1 project/site/database te werken zullen discogs partijen hun database moeten openstellen. Dit doen zij niet...wij gaan dat wel doen en iedereen die wil kan dan ook technische zaken aan de db aansluiten.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Origineel geplaatst door OnAcid
En je punt is?
In de eerste plaats dat ik dat kan zien omdat er momenteel waarschijnlijk iets mis is met de site:

http://www.daz.com/
query :: select entities.*,images.id as imageid from userfavorites,tracks,entities left join images on entities.origin=images.i and images.t='entities' and images.origin=images.id and images.verified != 0 where userfavorites.userid= and userfavorites.trackid=tracks.origin and tracks.entityid = entities.origin :: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'and userfavorites.trackid=tracks.origin and tracks.entityid = e' at line 3
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/local/phplib/sql.php on line 105

Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/local/phplib/sql.php on line 115
query :: select tracks.*,songtexts.liramaid,entities.fullname from userfavorites,tracks left join entities on tracks.entityid=entities.id left join songtexts on tracks.songtextid=songtexts.id where userfavorites.userid= and userfavorites.trackid=tracks.origin :: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'and userfavorites.trackid=tracks.origin' at line 4
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/local/phplib/sql.php on line 105

Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/local/phplib/sql.php on line 115

In de tweede plaats omdat het tegenwoordig toch wel moet kunnen om 'ns iets als Java/J2EE te gebruiken i.c.m. een Tomcat-server, wat je een boel low-level geprogrammeer uitspaart en bovendien als toegevoegde waarde heeft dat koppelen met andere db's e.d. nogal wat makkelijker gaat (Webservices anyone?).

Origineel geplaatst door Meinte37
In de eerste plaats dat ik dat kan zien omdat er momenteel waarschijnlijk iets mis is met de site:

dat is de link die fout is

check: http://www.daz.com/ en je zult zien dat jouw error weg is :geslaagd:

Back